logo
امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۰
[ شناسه خبر : ۲۳۲۷۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
استاندار زنجان:

میزان بستری‌های کرونایی زنجان نسبت به پیک چهارم 32 درصد کاهش یافت

میزان-بستری‌های-کرونایی-زنجان-نسبت-به-پیک-چهارم-32-درصد-کاهش-یافت
استاندار زنجان گفت: به استناد گزارش معاون بهداشت وزارت بهداشت در جلسه ستاد ملی کرونا، پیک پنجم کرونا در زنجان در حالی به روند نزولی رسیده که زنجان، تنها استانی بود که میزان بستری‌ها 32 درصد نسبت به پیک چهارم، کاهش داشت در حالی که تمام استان‌ها افزایشی بوده است.

به گزارش موج رسا; فتح‌اله حقیقی امروز در جلسه ستاد استانی مدیریت پیشگیری و مقابله با کرونا با بیان اینکه سال تحصیلی 1401- 1400 از سوم مهر آغاز می‌شود، اظهار داشت: آغاز سال تحصیلی به معنای حضور تمام دانش‌آموزان در مدارس نیست ضمن اینکه همه معلمان و ارائه‌دهندگان خدمات در مدارس باید هر 2 دُز واکسن خود را تا قبل از آغاز سال تحصیلی، تزریق کرده باشند.

وی با تاکید بر اطلاع‌رسانی مجدد بر جامعه فرهنگیان مبنی بر تزریق واکسن کرونا خاطرنشان کرد: هیچ مشکلی در روند واکسیناسیون فرهنگیان وجود ندارد و در صورت عدم تزریق واکسن باید پاسخگو باشند.

حقیقی با ابراز خرسندی از عبور از پیک پنجم کرونا گفت: به استناد گزارش معاون بهداشت وزارت بهداشت در جلسه ستاد ملی کرونا، پیک پنجم کرونا در زنجان در حالی به روند نزولی رسیده که زنجان، تنها استانی بود که میزان بستری‌ها 32 درصد نسبت به پیک چهارم، کاهش داشت در حالی که تمام استان‌ها افزایشی بوده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه زنجان از نظر ورود به پیک پنجم کرونا 4 هفته دیرتر از کشور، وارد شد، اظهار کرد: از نظر خروج نیز زنجان، یک هفته دیرتر و همچنین با تعداد ابتلای بسیار کمتر و تعداد فوتی کمتر از پیک، خارج شد که رمز این موفقیت در گرو همکاری همه مسئولان است.

وی با بیان اینکه مردم استان زنجان بدانند که آنچه در مدیریت و پیشگیری از کرونا وظیفه مسئولان بوده را انجام داده‌ایم، خاطرنشان کرد: واکسیناسیون در استان زنجان با کیفیت مطلوب و به صورت هوشمند انجام شده و تاکنون 55 درصد جمعیت استان، دُز اول واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند که در صورت تزریق 160 هزار دُز واکسن دیگر، 70 درصد واکسیناسیون مردم استان تحت پوشش قرار می‌گیرد.

حقیقی با اشاره به واکسیناسیون تمام گروه‌های خاص و استقرار مراکز سیار واکسیناسیون در واحدهای تولیدی افزود: 80 درصد افراد 18 سال به بالا در روستاها واکسینه شده‌اند و ثبت‌نام از دانش‌آموزان 18 ساله نیز از امروز در سامانه سلامت آغاز شده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه در صورت رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی، وضعیت استان خیلی عالی‌تر می‌شد، گفت: تزریق واکسن فقط برای جلوگیری از مرگ‌ومیر است و واکسن از ابتلا پیشگیری نمی‌کند که آن هم با 40 درصد میران رعایت پروتکل‌های بهداشتی نمی‌توان به نتیجه مورد نظر رسید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی اظهار کرد: اعزام زائران به اربعین حسینی با توجه به سهمیه اعلامی کشور عراق و دستورالعمل‌های تدوین شده مشخص است اما هر اقدامی در داخل کشور باید در چهارچوب قانون باشد که به تبلیغات اسلامی ابلاغ شده و کسی به صورت خودسر نمی‌تواند راهپیمایی برگزار کند.

حقیقی با اشاره به بازگشایی دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: بسترهای بهداشتی لازم در دانشگاه‌ها باید فراهم شده و مراتب آن نیز باید به تایید معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان برسد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون به تفکیک شهرستان‌ها تصریح کرد: فرمانداران باید با تدابیر لازم و ترغیب مردم، وضعیت واکسیناسیون شهرستان‌ها را تغییر دهند.

استاندار زنجان با اشاره به انجام 530 هزار تست کرونا در این استان افزود: تاکید ما در حال حاضر بر رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی و پوشش واکسیناسیون است که نیاز به همکاری آحاد مختلف جامعه دارد.

وی با تاکید بر احصای آخرین وضعیت واکسیناسیون کارمندان دستگاه‌های اجرایی استان گفت: تمام کارمندانی که بر اساس سال تولد، نوبت واکسیناسیون آن‌ها فرا رسیده باید در موعد مقرر اقدام می‌کردند و در غیر این صورت باید پاسخگو باشند.

حقیقی با بیان اینکه دانش‌آموزان و مسئولان بهداشت مدارس و همچنین دانشجویان و مسئولان بهداشت دانشگاه‌ها سفیران سلامت هستند، اظهار داشت: باید سامانه جداگانه‌ای برای دانشگاه‌ها و مدارس طراحی شده و اطلاعات دانش‌آموزان و دانشجویان در ان درج شود و این سایت با محتواهای مورد نیاز بارگزاری شود.

*‌ سال تحصیلی با 200 هزار دانش‌آموز زنجانی آغاز می‌شود

حسن مظفری، مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه سال تحصیلی آتی با بیش از 200 هزار دانش‌آموز در استان زنجان آغاز می‌شود، گفت: 20 هزار و 500 نفر دانش‌آموز در پایه اول ابتدایی برای ثبت‌نام داشتیم که 100 درصد آن‌ها ثبت‌نام شدند و در پایه‌های هفتم و دهم نیز به ترتیب 95 و 80 درصد ثبت‌نام انجام شده است.

وی با اشاره به تدابیری که برای بازگشایی مدارس انجام شده است، اظهار داشت: بیش از 90 درصد همکاران آموزش و پرورش، دِز اول و 40 درصد نیز دِز دوم واکسن کرونای خود را تزریق کرده‌اند.

مظفری با اشاره به آغاز سال تحصیلی از سوم مهر خاطرنشان کرد: تمام مدارس روستایی از سوم مهر، بازگشایی می‌شوند اما مدارس دارای کمتر از 15 نفر در هر کلاس به صورت حضوری بوده و در صورتی که تعداد دانش‌آموزان در هر کلاس بیشتر از 15 نفر باشد، گروه‌بندی می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه بازگشایی سایر مدارس نیز طبق اعلام دستوراالعمل صادره خواهد بود، گفت: برخی مدارس از اول آبان و برخی دیگر از نیمه آبان به صورت حضوری خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: ضمن انجام تمام اقدامات و هماهنگی‌ها برای بازگشایی مدارس، آسیب‌ها و مشکلات بازگشایی مدارس نیز احصا شده است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر