logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۱۳
[ شناسه خبر : ۲۳۲۶۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

«لامبدا» در ایران دیده نشده است

«لامبدا»-در-ایران-دیده-نشده-است
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه در روزهای اخیر شاهد کاهش تدریجی موارد ابتلا، بستری و فوت ناشی از بیماری کووید ۱۹ در کشور هستیم.

به گزارش موج رسا; محمد مهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر، گفت:خوشبختانه در روزهای اخیر، شاهد کاهش تدریجی موارد ابتلا، بستری و فوت ناشی از بیماری کووید ۱۹ در کشور هستیم. هرچند که این توزیع در همه استانها یکسان نیست، اما اکثر استانها به مرحله‌ای از آرامش دست پیدا می‌کنند.

 
وی افزود:هم‌اکنون استان‌‌های غربی کشور با بیشترین چالش بیماری مواجهند که لازم است با دقت و مراقبت بیشتری روند بیماری کنترل شود. 
 
وزارت بهداشت موضوع واکسیناسیون را با جدیت دنبال می کند
 
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌‌های واگیر با بیان اینکه وزارت بهداشت موضوع واکسیناسیون را با جدیت دنبال می‌کند، تاکید کرد: واکسیناسیون تنها راه کنترل بیماری نیست، بلکه در کنار واکسیناسیون، مردم، صاحبان مشاغل و گروه‌ هایی که با این بیماری به نوعی سروکار دارند، باید رعایت شیوه‎ نامه‌‌های بهداشتی را مورد توجه جدی قرار دهند. اگر همه موارد با هم رعایت نشود، نمی توانیم شاهد کاهش جدی آمار ابتلا باشیم. 
 
 کووید 19 و فرهنگ سازی و افزایش آگاهی
 
 گویا گفت: میانگین رعایت پروتکل‌ها به تدریج افزایش می یابد؛ چراکه کووید 19 همراه خود فرهنگ سازی می‌آورد، مثلا مواردی که اکنون رعایت می‌شود شاید در یک سال اخیر رعایت نمی‌شد، لذا با فرهنگ سازی که صورت گرفته و افزایش آگاهی مردم، آمارها رو به کاهش بوده و چنانچه به همین منوال سپری شود، ظرف ماه های آینده میزان رعایت ها بیشتر خواهد شد.
 
واکسیناسیون یک توقع عمومی است
 
وی با بیان اینکه واکسیناسیون یک توقع عمومی است، خاطرنشان کرد: مردم و همه مسئولین از ما انتظار دارند که هرچه زودتر این اقدام به سرانجام رسد، اما در مورد واکسیناسیون طبقه ‌بندی صورت گرفته که مشتمل بر دو گروه است، یکی گروه سنی و دیگری مشاغل خاص پر خطرتر. 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر