logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۳
[ شناسه خبر : ۲۳۲۴۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه ابهر:

ایثار، وفاق و وحدت ملی مردم ایران از عوامل پیروزی در دوران دفاع مقدس است

ایثار،-وفاق-و-وحدت-ملی-مردم-ایران-از-عوامل-پیروزی-در-دوران-دفاع-مقدس-است-
امام جمعه ابهر گفت:ایثار و فداکاری و  وفاق و وحدت ملی مردم ایران، هفته دفاع مقدس درس‌ها و عبرتهایی را نیز در بر دارد که ما باید از این درس‌ها و عبرتها مثل جان خودمان محافظت کنیم.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام  جعفر رحیمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه ابهر به آغاز هفته دفاع مقدس اشاره کرد و اظهارداشت: هفته دفاع مقدس تتمه کربلا است، چنانکه قضیه کربلا و عاشورای حسینی باید زنده نگه داشته شود دفاع مقدس و یاد و گرامیداشت شهدای انقلاب نیز باید گرامی داشته شود. چون تتمه همان فرهنگ عزت و ذلت ناپذیری است.

وی با بیان اینکه چنانکه باید فلسفه کربلا در بین جوامع بشری تبیین و تفسیر شود، باید فلسفه دفاع مقدس و دستاوردهای این دفاع مقدس نیز تبیین و تفسیر شود، افزود: هفته دفاع مقدس، فرصت مغتنمی برای بازخوانی جنگ تحمیلی و بررسی چگونگی تبدیل شدن این جنگ به دفاع مقدس و دستآوردهایی که تا به امروز در پرتو آن نصیب ملت ایران و جبهه حق طلبان عالم شده است. 
خطیب جمعه ابهر خاطرنشان کرد: برای استخراج گنج جنگ باید به این پرسش پاسخ داد که علل و عوامل پیروزی ملت ایران در یک نبرد ناجوانمردانه و نابرابر کدام بوده و به عوامل اصلی پیروزی جنگ اشاره کنیم. 
امام جمعه ابهر بیان داشت: رهبری و فرماندهی الهی، صبر و پایداری، توکل به خداوند متعال و یاد خدا، شجاعت و دلاوری، عدم دنیا دوستی و دلبستگی به زخارف دنیا از عوامل اصلی جنگ محسوب می‌شود.
حجت‌الاسلام رحیمی تصریح کرد: ایثار و فداکاری و  وفاق و وحدت ملی مردم ایران، هفته دفاع مقدس درس‌ها و عبرتهایی را نیز در بر دارد که ما باید از این درس‌ها و عبرتها مثل جان خودمان محافظت کنیم. 
وی گفت: اولین درس دفاع مقدس این است که همه هوشیار بوده و در همه شرایط دشمن در کمین است و او با ما هیچ آتش بسی ندارد..
خطیب جمعه ابهر گفت: دومین درس دفاع مقدس این است که بدانیم در سخت‌ترین شرایط ، اگر ایمان به خدا ، شجاعت و اراده قوی و روحیه ایثار و شهادت باشد. در برابر دشمن ایستادگی ممکن و پیروزی قطعی است. 
امام جمعه ابهر ادامه داد: سومین درس و عبرت دفاع مقدس این است که فتنه گران داخلی همواره زمینه ساز تجاوز بیگانگان و دشمنان خارجی هستند.//ن
 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر