logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۰
[ شناسه خبر : ۲۳۲۴۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان:

ضرورت اصلاح قوانین فساد ساز برای تحقق عدالت در جامعه/ پیروزی ایران در جنگ معادلات ابرقدرت‌ها را برهم زد

ضرورت-اصلاح-قوانین-فساد-ساز-برای-تحقق-عدالت-در-جامعه-پیروزی-ایران-در-جنگ-معادلات-ابرقدرت‌ها-را-برهم-زد-
نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: مسیر تحقق عدالت از مسیر رفع تبعیض عملی خواهد شد که در این زمینه باید قوانین فسادساز اصلاح شود که در این زمینه کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی بررسی‌های لازم را انجام می‌دهند.

به گزارش موج رسا; آیت‌الله شیخ علی خاتمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر زنجان، با تبریک هفته دفاع مقدس، اظهارداشت: در برابر تجاوز عراق با پشتیبانی کشورهای ابرقدرت جهان، ایران چاره‌ای جز تسلیم یا دفاع در برابر دشمن نداشت که نظام اسلامی مقاومت را انتخاب کرد.

وی با بیان اینکه جنگ را دیگران شروع کردند و ما دفاع کردیم، افزود: موشک، بمب، تفنگ و تجهیزات در اختیار دشمن بود تا ایران اسلامی را به زانو در آوردند و گاهی تا ۷۰ کیلومتر در ایران پیشروی کردند.
خطیب جمعه زنجان خاطرنشان کرد: دفاع ما مقدس است چرا که رزمندگان اسلام در دفاع از سرزمین، استقلال، دین، عقیده و ایمان به جبهه‌های جنگ رفته و از میهن اسلامی دفاع کردند.
نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان ادامه داد: جنگ دفاع مقدس جنگ جهانی سوم بود که دنیا در برابر نظام اسلامی قرار گرفت و ژنرال‌های چند ستاره آمریکا و روسیه، پول کشورهای مرتجع عربی و هواپیماهای فرانسه بود اما فکر نمی‌کردند که ایران بتواند در برابر این تجاوزات دفاع کند.
آیت‌الله خاتمی ادامه داد: فکر تشکیل بسیج مستضعفین از سوی امام خمینی(ره) موجب شد تا همه نیروهای مردمی، ارتش، سپاه و نیروهای انقلاب پای کار آمده و با تقدیم شهدای عزیز، جانبازی‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان این جنگ به نفع نظامی اسلامی به اتمام رسید.
وی با اشاره به تقدیم ۳۵۳۵ شهید از استان زنجان، گفت: کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان زنجان با برنامه‌ریزی‌های انجام شده مهرماه امسال برگزار می‌شود.
خطیب جمعه زنجان در خطبه دوم با اشاره به ۲۷ شهریور به عنوان روز شعر و ادب فارسی، گفت: یکی از بسترهای ماندگاری جامعه حفظ شعر و ادبیات است که در حوزه دفاع مقدس آثار خوبی در کشور ثبت شد.
آیت‌الله خاتمی گفت: ۲۷ شهریور به نام شهریار شاعر ولایتمدار ثبت شده است که شعر علی ای همای رحمت یکی از آثار ماندگار وی محسوب می‌شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان برضرورت توجه به توصیه‌های حکیمانه مقام معظم رهبری در اولین جلسه هئیت دولت تاکید کرد و گفت: باید فرامین ایشان در حوزه مقابله با فساد مورد توجه باشد.
آیت‌الله خاتمی ادامه داد: بر اساس دیدگاه مقام معظم رهبری باید برای احیای اعتماد عمومی تلاش شده و به بازسازی فرهنگ کشور توجه شود.
وی یادآور شد: گسترش و تعمیق عدالت در ابعاد مختلف مورد توجه مقام معظم رهبری در طول ۳۲ سال گذشته بود و همواره ایشان به موضوع گسترش عدالت در ابعاد مختلف به ویژه فرهنگ قرآنی به عنوان هدف انبیای الهی تاکید کرده‌اند.
خطیب جمعه زنجان با بیان اینکه از دیدگاه مقام معظم رهبری در تحقق عدالت گام‌های بلندی برداشته شده است اما برای رسیدن به نقطه مطلوب فاصله وجود دارد، افزود: این عقب‌ماندگی در حوزه عدالت باید ترمیم شود که از دیدگاه ایشان اگر این فاصله با شناخت ضعف‌ها و ارائه راه حل و برنامه ریزی همراه نباشد موجب گسل عمیق بین مردم و دولت می‌شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه چهار گام اساسی برای تحقق عدالت نیاز است، افزود: مسیر تحقق عدالت از مسیر رفع تبعیض عملی خواهد شد که در این زمینه باید قوانین فسادساز اصلاح شود که در این زمینه کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی بررسی‌های لازم را انجام می‌دهند.
آیت‌الله خاتمی برضرورت اجرای بی‌کم و کاست قوانین ضدفساد تاکید کرد و گفت: برخورد قاطع با مدیران فاسد و جایگزینی مدیران عادل که به فکر مردم هستند ضروری است.
وی تصریح کرد: حضور مستمر در بین مردم روش ابداعی آیت‌الله رئیسی که تا کنون نتایج مطلوبی به همراه داشته و گام مهم در راستای تحقق عدالت در جامعه محسوب می‌شود.//ن
 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر