logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۴
[ شناسه خبر : ۲۳۲۳۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیر مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

ارائه آموزش‌های مهارتی مستمر برای بهره‌برداران کشاورزی در زنجان

ارائه-آموزش‌های-مهارتی-مستمر-برای-بهره‌برداران-کشاورزی-در-زنجان
مدیر مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان زنجان آموزش‌های مهارتی به صورت مستمر برای بهره‌برداران حوزه کشاورزی در استان زنجان در طول سال ارائه می‌شود گفت: برخی از آموزش‌های متناسب با فصل و کشت محصولات برای بهره‌برداران ارائه می‌شود.

پرویز مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه آموزش‌های مرکز تحقیقات کشاورزی در 3 مرحله ارائه می‌شود اظهار کرد: یک مرحله آموزش‌های مهارتی برای کارشناسان کشاورزی استان در نظر گرفته شده است و همچنین آموزش سنجش و مهارت با همکاری آموزش و پرورش به صورت کار و دانش ارائه می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: آموزش نوع سوم توسط اداره آموزش بهره‌برداران ارائه می‌شود که این نوع آموزش  مختص کشاورزان است.

مدیر مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان زنجان با اشاره به اینکه آموزش‌های ارائه شده بیشتر برای کشاورزان پیشرو در نظر گرفته شده است افزود: ارائه آموزش برای کشاورزان عادی توسط اداره ترویج سازمان کشاورزی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ارائه آموزش برای کشاورزان پیشرو براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حوزه‌های مختلف انجام می‌شود خاطر نشان کرد: آموزش‌ها در هر فصل متناسب با شرایط آن فصل ارائه می‌شود به طور مثال در فصل کشت کلزا آموزش‌های مهارتی برای توسعه کشت این محصول در سطح استان برای بهره‌برداران ارائه می‌شود.

مرادی با بیان اینکه آموزش‌ها با اهداف توسعه کشت محصول و افزایش بهره‌وری و نیاز استان ارائه می‌شود ادامه داد: برخی از آموزش‌ها نیز هم راستا با تصمیم و برنامه‌ دولت انجام می‌شود مانند آموزش‌های متمرکز برای توسعه گلخانه‌ها که از برنامه‌های دولت بوده در سطح استان ارائه می‌شود.

وی افزود: با کمیته امداد استان زنجان قرارداد آموزشی منعقد شده است که براساس این قرارداد به منظور افزایش اشتغالزایی به افرادی که تحت پوشش این کمیته هستند آموزش ارائه می‌شود.

مدیر مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان زنجان خاطرنشان کرد: برای این افراد در حوزه کشاورزان آموزش‌ها به صورت کاربردی ارائه می‌شود که در این دوره از آموزش‌ها شرکت کنندگان مهارت‌های لازم برای تولید در بخش کشاورزی را فرا می‌گیرند.

وی بیان کرد: بعد از آموزش و دریافت گواهینامه پایان دوره این افراد با دریافت تسهیلات از سوی کمیته امداد به کار خود در تولید محصولات کشاورزی مشغول می‌شوند.

مرادی در ادامه با اشاره به ارائه آموزش‌های مهارتی برای سربازان در استان زنجان عنوان کرد: براساس قراردادی که با نیروهای مسلح استان داریم برای سربازان نیز آموزش‌های مهارتی ارائه می‌شود.

وی تاکید کرد: آموزش‌های کشاورزی در طول سال به صورت مستمر در سطح استان زنجان برای بهره‌برداران ارائه می‌شود.

مدیر مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان زنجان با اشاره به اینکه آموزش‌های تئوری بعد از شیوع بیماری کرونا به صورت مجازی ارائه می‌شود اما آموزش‌های عملی همچنان به صورت حضوری است بیان داشت: در آموزش‌های عملی مهارت‌ها به صورت دقیق برای گروه‌های هدف ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در این فصل که موقع کشت زعفران است زمین‌ مورد نیاز آماده سازی می‌شود و مهارت‌های عملی برای افراد حاضر در دوره آموزشی ارائه می‌شود یادآور شد: اگر شیوع بیماری کرونا در وضعیت قرمز باشد ارائه برخی از آموزش‌های عملی به صورت فیلم و یا آنلاین برای بهره‌‌برداران در نظر گرفته شده است.

مرادی خاطر نشان کرد: آموزش‌های گوسفند‌داری و طیور بدون محدودیت فصلی برای بهره‌برداران ارائه می‌شود و آموزش‌ها در این بخش در طول سال برگزار می‌شود./ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر