logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۹
[ شناسه خبر : ۲۳۲۲۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

70 درصد دانشجویان استان زنجان واکسینه شدند

70-درصد-دانشجویان-استان-زنجان-واکسینه-شدند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان گفت: در حال حاضر 70 درصد دانشجویان استان زنجان واکسینه شدند.

به گزارش موج رسا; پرویز قزلباش امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: واکسیناسیون دانشجویان خیلی خوب آغاز و استقبال خوبی از این امر شده است به گونه‌ای که 70 درصد دانشجویان واکسینه شده‌اند.

وی با بیان اینکه روزانه 20 هزار دوز واکسن در استان تزریق می‌شود، افزود: مجموعه این اقدامات موجب شده دوز اول واکسن برای گروه‌های هدف را به زودی به اتمام برسد.

این مسئول خاطرنشان کرد: استقبال مردم از واکسن برکت تغییری نکرده است و در حال حاضر واکسن‌های مختلف از جمله آسترازنکا، سینوفارم و برکت بستگی به انتخاب مردم تزریق می‌شود که ضروری است مردم به مراکز تجمیعی مراجعه و واکسن را ترزیق کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان از تزریق 615 هزار دوز واکسن در استان زنجان برای نوبت اول و دوم خبرداد و افزود: از این تعداد 87 هزار و 669 دوز واکسن برکت است.

قزلباش در خصوص واکسیناسیون دانش‌آموزان، گفت: واکسن‌های موجود در کشور در حال حاضر برای افراد بالای 18 سال تزریق می‌شود و هنوز واکسن‌هایی که مورد تایید قرار گرفته و برای افراد زیر 18 سال استفاده شود، وجود ندارد.

وی از واکسیناسیون 53 درصد گروه‌های هدف استان زنجان برای دوز اول خبرداد و یادآور شد: اگر این میزان به 70 درصد برسد، عملکرد خوبی خواهیم داشت.

این مسئول در خصوص زمان اتمام واکسیناسیون گروه‌های هدف در استان زنجان عنوان کرد: ما اعلام آمادگی کردیم که در صورت اختصاص واکسن لازم، تا آخر شهریور واکسیناسیون دوز اول به اتمام برسد اما با توجه به شرایط جدید در هفته اول مهر به اتمام می‌رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان در خصوص افرادی که دوز اول واکسن را تزریق کرده و کرونا گرفته‌اند، گفت: معمولا به این افراد توصیه می‌شود چهار هفته پس از بهبودی واکسن تزریق کنند.

قزلباش با اشاره به گزارش موارد مشکوک ابتلا به قارچ سیاه در استان زنجان، ابراز کرد: مورد تایید شده‌ای در این زمینه گزارش نشده است، همچنین علت فوت به علت ابتلا به قارچ سیاه باشد، اعلام نشده است اما اگر موردی باشد پیگیری و کمیته علمی بررسی و نتیجه را اعلام می‌کند.

وی در خصوص نبود واکسن پاستور، گفت: در پایگاه‎های واکسیناسیون استان زنجان واکسن پاستور به دلیل مشکلات در ثبت وجود ندارد اما واکسن برکت موجود است اما ممکن است به طور موقت در یک پایگاه تمام شده باشد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر در استان زنجان 41 مرکز و پایگاه تزریق واکسن وجود دارد در حالی که 30 مرکز پیش‌بینی شده بود و 15 اکیپ سیار واکسن نیز در کارخانجات، ادارات و محلاتی که درصد پوشش واکسن مناسب نیست، مستقر و واکسیناسیون را انجام می‌دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان با بیان اینکه مرکز رادیولوژی انسان و حیوان به صورت مشترک در استان وجود ندارد، افزود: اگر موردی گزارش شود پیگیری لازم در این زمینه انجام شود تا شفاف سازی انجام شود.

قزلباش بیان کرد: افرادی که دوز اول واکسن اسپوتنیک را تزریق کرده و برای دوز دوم در دسترس ندارند، بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت به جای دوز دوم از واکسن آسترازنکا استفاده کنند.

وی از ادامه فعالیت کلینیک سوگ در بیمارستان شهید بهشتی زنجان خبرداد و گفت: مردم می‌توانند خدمات لازم را در این مرکز دریافت کنند.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر