logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۰
[ شناسه خبر : ۲۳۱۹۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
در جلسه علنی شورای شهر زنجان مصوب شد؛

کمک 5 میلیارد تومانی شهرداری زنجان به برگزاری کنگره شهدای استان زنجان

کمک-5-میلیارد-تومانی-شهرداری-زنجان-به-برگزاری-کنگره-شهدای-استان-زنجان
جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان صبح امروز (سه‌شنبه 23 شهریور) با حضور اعضا و معاون شهردار زنجان برگزار و کمک 5 میلیارد تومانی شهرداری زنجان در قالب ارائه خدمات، تولیدات و محصولات برای برگزاری شکوهمند کنگره ملی 3535 شهید استان زنجان به تصویب رسید.

به گزارش موج رسا; منصور مرادلو، رئیس شورای اسلامی شهر زنجان صبح امروز (سه‌شنبه 23 شهریور) در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان اظهار کرد: نقطه‌نظرات تمام شهروندان و اصحاب رشانه و سایر اقشار را نشیده‌ایم که نقد می‌کنند که شورا از این نقدها استقبال می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: همانگونه که در قرآن کریم نیز آمده است، خداوند به ما باید شرح صدر بدهد که اگر شرح صدر باشد یعنی تحمل در باب انتقادات وجود ندارد نه اینکه اگر فردی از ما انتقاد کرد، سریع به او واکنش نشان دهیم بلکه صبورانه در برابر این انتقادات مخصوصاً انتقاداتی که سازنده و دارای فکر و اندیشه بوده و مشکلی را مطرح می‌کند باید متوجه این موضوعات و پیگیر خواسته‌های به‌حق مردم و شهروندان باشیم.

مرادلو با بیان اینکه اعضای شورا، نمایندگان مردم و شهروندان هستند، افزود: قطعاً حضور اصحاب رسانه، کمکی برای انتقال و انعکاس مشکلات و موضوعات بع شورای شهر است.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه اعضای شورا باید با بدنه اجتماعی در ارتباط باشند، گفت: مطالب، مشکلات و موضوعاتی که شورا منعکس می‌شود را باید پیگیری کنیم و تکلیف ما این است که در بین مردم باشیم و دیدگاه‌های آن‌ها را بشنویم.

وی با بیان اینکه از تمام انتقادات حتی انتقادات تند که قطعاً از سر دلسوزی است، استقبال می‌کنیم، اظهار کرد: مهم این است که مشکلاتی که بیان می‌شود را پیگیری کرده و به نتیجه برسانیم.

مرادلو با بیان اینکه مشکلات کلانی در شهر داریم که باید حل شوند، خاطرنشان کرد: برای حل این مشکلات در کمیسیون‌ها برنامه‌ریزی شده و نتایج آن در ماه‌های آینده، مشهود خواهد بود.

وی در خصوص بررسی گزینه‌های تصدی شهرداری زنجان یادآور شد: تاکنون 2 نفر از 7 گزینه نهایی، برنامه‌های خود برای مدیریت شهری را در صحن علنی شورا ارائه کرده‌اند و بقیه گزینه‌ها نیز به مرور اقدام به ارائه برنامه‌های خود خواهند کرد.

*‌ تصویب کمک 5 میلیارد تومانی شهرداری زنجان به برگزاری کنگره ملی 3535 شهید استان زنجان

اعضای شورای اسلامی شهر زنجان با کمک 5 میلیارد تومانی شهرداری زنجان برای برگزاری شکوهمند کنگره ملی 3535 شهید استان زنجان در قالب ارائه خدمات، تولیدات و محصولات، موافقت کرده و این لایحه را به تصویب رساندند.

حجت‌الاسلام محمدکاظم مجتهدی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر زنجان در این جلسه گفت: یکی از وظایفی که در خصوص کنگره ملی 3535 شهید استان زنجان بر عهده شهرداری زنجان گذاشته شده، کمک به برگزاری هرچه باشکوه آن است.

وی با اشاره به تصویب کمک 5 میلیارد تومانی شهرداری به برگزاری کنگره اظهار کرد: این کمترین کاری است که می‌توانیم در بزرگداشت یاد و خاطره و مقام شامخ شهدای انقلاب و دفاع مقدس استان زنجان انجام دهیم.

حجت‌الاسلام مجتهدی خاطرنشان کرد: شهرداری تاکنون اقداماتی در این زمینه انجام داده و تولیداتی داشته است.

به گزارش موج رسا؛ جابه‌جایی مرکز معاینه فنی خودرو شهرداری زنجان به جنب سازمان اتوبوسرانی نیز مورد موافقت و تصویب اعضای شورای شهر قرار گرفت که علاوه بر ارائه خدمات فنی به شهروندان، یکی از محل‌های درآمد پایدار برای شهرداری زنجان نیز محسوب می‌شود.

همچنین لایحه بعدی در خصوص خرید 60 دستگاه مینی‌بوس برای ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهری بود که از محل اوراق مشارکت برای اولین بار در تاریخ شهر زنجان تامین می‌شود و این لایحه نیز به تصویب اعضای شورا رسید.

حسین حمزه‌لوپاک، سخنگوی شورای اسلامی شهر زنجان در این رابطه گفت: خرید این مینی‌بوس‌ها از محل اوراق مشارکت است که مبلغ آن به حساب شهرداری زنجان واریز شده است.

وی ارزش این اوراق را 60 میلیارد تومان بیان کرد و اظهار داشت: این اتفاق برای اولین بار در تاریخ شهر زنجان و با همت نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی افتاده که 50 درصد آن توسط وزارت کشور و 50 درصد نیز توسط شهرداری زنجان پرداخت می‌شود.

*‌ خرید مینی‌بوس از محل اوراق مشارکت، فرصت استثنایی برای شهرداری زنجان است

غلامحسن احمدی، معاون مالی و اقتصادی شهرداری زنجان نیز گفت: ارزش اوراق مشارکت برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر با خرید مینی‌بوس‌ها 60 میلیارد تومان است که با احتساب سود آن در مجموع 120 میلیارد تومان باید بازپرداخت شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه 50 درصد اوراق را دولت، تقبل می‌کند لذا شهرداری زنجان همان مبلغی که دریافت کرده را بازپرداخت می‌کند و این یک فرصت استثنایی برای شهرداری زنجان است که می‌تواند از ان استفاده کند.

احمدی اظهار داشت: بازپرداخت این اوراق به صورت 4 ساله خواهد بود که در دوره‌های مشخص، پرداخت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تکلیف شورا در مرحله بعدی به شهرداری، خرید خودروهای آتش‌نشانی است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر