logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۷
[ شناسه خبر : ۲۳۱۹۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان:

طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع از اول مهر برای بیمه‌شدگان صندوق همگانی اجرا می‌شود

طرح-پزشک-خانواده-و-نظام-ارجاع-از-اول-مهر-برای-بیمه‌شدگان-صندوق-همگانی-اجرا-می‌شود
مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان از اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع از اول مهر برای بیمه‌شدگان صندوق همگانی خبر داد.

به گزارش موج رسا; یعقوب شیویاری امروز در شورای اطلاع‌رسانی بیمه سلامت استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نسخه‌نویسی الکترونیکی، یکی از اولویت‌های اساسی بیمه سلامت است و الزامات قانونی در این رابطه داریم که در راستای تحقق این مهم در بخش‌های دولتی و غیردولتی باید تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه تحقق نسخه‌نویسی الکترونیکی 2 بخش دارد، خاطرنشان کرد: بخش اول، استقرار برنامه الکترونیکی در بخش‌های دولتی و خصوصی است که این مهم در بیش از 98 درصد مراکز و موسسات دولتی و غیردولتی مستقر شده و موفقیت چشمگیری است که سبب شده تا زنجان، جزء استان‌های پیشتاز در سطح کشور در این زمینه باشد.

شیویاری با بیان اینکه بخش دوم، مربوط به همکاری مراکز و پزشکان طرف قرارداد است، افزود: علی‌رغم مکاتبات و پیگیری‌های متعدد متاسفانه بعضی مواقع کم‌لطفی‌هایی در این زمینه از سوی ارائه‌دهندگان خدمات صورت می‌گیرد.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با بیان اینکه در صورت همکاری ارائه‌دهندگان خدمات در این زمینه نیز جزء استان‌های پیشتاز کشور خواهیم بود، ابراز کرد: از تمام شرکای کاری در بخش‌های دولتی و غیردولتی انتظار می‌رود تا پای کار بوده و بیش از پیش در نسخه‌نویسی الکترونیکی همکاری کنند تا این مسئولیت مهم به سرانجام برسد و درصد تولید نسخه‌های الکترونیکی افزایش یابد.

این مسئول با بیان اینکه دفاتر بیمه‌ای بیمه‌شدگان عضو صندوق‌های روستایی و بیمه همگانی طبق آخرین بخشنامه تا 31 شهریور سال جاری دارای اعتبار جهت استحقاق درمان است، گفت: بیمه‌شدگان این صندوق‌ها جهت استفاده از مزایای درمانی از اول مهر سال جاری باید با مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان و یا سامانه شهروندی نسبت به تمدید اعتبار دفترچه درمانی خود اقدام کنند تا استحقاق داشته و هنگام مراجعه به مراکز درمانی با مشکل مواجه نشوند.

وی با تاکید بر اینکه دفاتر درمانی این بیمه‌شدگان تا 31 شهریور اعتبار دارد، تصریح کرد: در صورتی که طی بخشنامه جدیدی مجددا اعتبار دفاتر درمانی آن‌ها به صورت سیستمی تمدید شود، دوباره اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

شیویاری خاطرنشان کرد: اداره کل بیمه سلامت استان زنجان در جشنواره شهید رجایی امسال در بخش کارگروه رفاه اجتماعی بعد از دانشگاه علوم پزشکی استان، موفق به کسب رتبه دوم شد.

وی با اشاره به طرح پزشک خانواده و نظام اجرا که در گذشته بنا به دلایلی به سرانجام نرسید، گفت: این طرح در 10 استان به صورت پایلوت اجرا می‌شد که از اول مهر در کل کشور برای بیمه‌شدگان صندوق همگانی اجرا خواهد شد.

شیویاری اظهار داشت: این طرح به‌گونه‌ای است که بیمه‌شدگان ابتدا به پزشکان عمومی تعریف‌شده توسط بیمه سلامت، مراجعه می‌کنند تا در صورت نیاز به پزشک متخصص یا بیمارستان از طریق پزشک عمومی، ارجاع داده شوند.

// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر