logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۷
[ شناسه خبر : ۲۳۱۸۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان زنجان خبرداد

صدور مجوز برای 159 گروه جهادی در استان زنجان

صدور-مجوز-برای-159-گروه-جهادی-در-استان-زنجان
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان زنجان از صدور مجوز برای 159 گروه جهادی در هشت شهرستان استان زنجان خبرداد.

به گزارش موج رسا; فرشاد پیری امروز در گفت‌و‌گوی تصویری زنده اظهار داشت:  300 عنوان برنامه از سال 1379 تا به امروز که از عمر با برکت بسیج سازندگی می‌گذرد در کشور و استان زنجان اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه نقشه راه سازمان بسیج سازندگی بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تدوین شده است، افزود: طرح اعتلای بسیج سازندگی نیز به عنوان نقشه 5 ساله ترسیم شده است تا این سازمان به سازمانی جهادی، کارآمد، شبکه ساز و گفتمان ساز باشد تبدیل شود که این موضوع نیازمند الزامات و اقدامات ضروری است.

این مسئول خاطرنشان کرد: میدان‌داری در پیشرفت جوامع به ویژه مناطق محروم و روستایی، نقش آفرینی گروه‌های جهادی به عنوان مولفه‌های قدرت در حل مسائل منطقه در نقشه راه سازمان بسیج سازندگی تدوین شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان زنجان با اشاره به اینکه جهادگران در دو بخش گروه‌های جهادی و مردمی پیشرو تقسیم بندی می‌شوند تا در 9 حوزه از جمله حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، عمرانی، محرومیت زدائی فعالیت کنند، افزود: در فعالیت‎های عمرانی گروه‌های جهادی در مناطق مختلف از ظرفیت مردم بومی و محلی استفاده استفاده شده و گروه‌های جهادی مردمی – بومی تشکیل می‌شود.

پیری از تشکیل شورای جهادی در شهرستان‌های استان زنجان بر اساس جغرافیای محل فعالیت خبرداد و گفت: نوسازی در حرکت‌های جهادی بر اساس گفتمان طراز اسلامی از مهمترین برنامه‌های سازمان بسیج سازندگی است.

وی از تقویت ساختار و سرمایه انسانی به عنوان سرمایه غنی خبرداد و افزود: در حوزه حقوقی نیز توافق نامه‌ها و دستورالعمل‌های خوبی تبیین و تدوین شده است که باید براساس دستورالعمل اجرایی شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: در حوزه پشتیبانی و تامین امکانات و منابع مالی برنامه‌هایی دیده شده است تا دستگیری لازم از گروه‌های جهادی انجام شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان زنجان با بیان اینکه گروه‌های جهادی در طرح جدید دارای تشکیلات منسجم‌تر و قوی‌تر می‌شوند تا کارآیی این گروه‌ها افزایش یابد، افزود: قوانین و دستورالعمل‌های اقتصاد مقاومتی اشتغال و حمایت از گروه‌های جهادی وجود دارد تا تسهیلات لازم به این گروه‌ها اختصاص یابد که در این زمینه توافقاتی با برخی بانک‌های استان انجام شده است.

پیری با اشاره به تشکیل شورای جهادی شهرستان‌ها، بیان کرد: مجمع جهادگران استان زنجان نیز برگزار می‌شود.

وی از صدور مجوز برای 159 گروه جهادی  در هشت شهرستان استان زنجان خبرداد و گفت: مابقی گروه‌های جهادی نیز باید مجوز فعالیت دریافت کنند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر