logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۶
[ شناسه خبر : ۲۳۱۸۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

لیست 8 نفره گزینه‌های استانداری زنجان در راه وزارت کشور

لیست-8-نفره-گزینه‌های-استانداری-زنجان-در-راه-وزارت-کشور
رئیس مجمع نمایندگان استان زنجان در مجلس از ارائه لیست هشت نفره به وزارت کشور توسط مجمع نمایندگان برای تصدی سمت استانداری زنجان خبر داد و گفت: ترجیح مجمع انتخاب استانداری بومی قوی است.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام حسن شجاعی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه مجمع نمایندگان استان زنجان توسط وزیر کشور در معرفی گزینه‌های پیشنهادی برای انتخاب استاندار طرف مشورت قرار گرفته‌اند، اظهار کرد: مجمع از همه دلسوزان، شخصیت‌ها و جریانات سیاسی درخواست کرد تا گزینه‌ها و اشخاص مورد قبول برای تصدی این سمت را معرفی کنند.

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی به برگزاری جلسات متعدد برای انتخاب و معرفی افراد لایق و شایسته برای تصدی سمت استانداری زنجان اشاره و تصریح کرد: در این جلسات لیستی حدود ۵۰ نفره مورد بررسی قرار گرفت و مجمع از بین این افراد به یک لیست هشت نفره رسید.

وی با بیان اینکه لیست هشت نفره منتخب مجمع نمایندگان استان به وزارت کشور ارائه شده است، افزود: ترجیح نمایندگان استان، انتخاب یک استاندار قوی برای استان زنجان است.

شجاعی استاندار ضعیف را خط قرمز نمایندگان مجلس برای استان زنجان عنوان کرد و ادامه داد: انتخاب استاندار قوی ترجیحا بومی مد نظر نمایندگان بود، چرا که شخصیت‌های بومی ساکن در داخل و خارج از استان، ظرفیت قابل قبولی برای انجام وظایف مد نظر برای استاندار را دارند.

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجمع نمایندگان استان از گزینه‌های غیربومی قوی هم غفلت نکرده، بنابراین در بین گزینه‌های هشت نفری معرفی شده به وزارت کشور، گزینه غیربومی هم وجود دارد.

وی با تکذیب ادعای تحمیل گزینه‌های مورد نظر نمایندگان برای تصدی سمت استانداری زنجان به وزارت کشور افزود: مجمع نمایندگان به ترتیب اولویت هشت گزینه به وزارتخانه ارائه کرده و وزیر کشور براساس شاخص‌های مد نظر تصمیم‌گیری خواهد کرد و در واقع تصمیم‌گیری اصلی هم بر عهده وزیر کشور است.

شجاعی با بیان اینکه ممکن است افراد وابسته به لیست هشت نفره ارائه شده به وزارت کشور، برای تصدی سمت استانداری شخص خاصی، تلاش کنند، ادامه داد: اما به قطع، نظر مجمع نمایندگان این است که هشت نفره معرفی شده، در اولویت تصدی استانداری زنجان هستند، ولی بازهم تکرار می‌کنم که تصمیم نهایی را وزیر کشور اتخاذ خواهد کرد.

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های قابل توجه استان زنجان به لحاظ نیروی انسانی افزود: این ظرفیت‌ها شکوفا نشده و امیدوارم در دوره پیش‌رو و با همراهی مجلس انقلابی شرایط جدیدی را شاهد باشیم.

وی با تاکید بر همراهی پنج نماینده استان در مجلس شورای اسلامی برای تحقق اهداف توسعه‌ای ابراز امیدواری کرد: این همراهی با انتخاب یک استاندار زنجان منجر به جهش استان شود./فارس

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر