logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۸
[ شناسه خبر : ۲۳۱۷۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
استاندار زنجان:

واکسیناسیون در استان زنجان به صورت هوشمند اجرا می‌شود

واکسیناسیون-در-استان-زنجان-به-صورت-هوشمند-اجرا-می‌شود
استاندار زنجان گفت: واکسیناسیون در استان زنجان به صورت هوشمند اجرا می‌شود و واکسن ۷۰ ساله‌ها به ۴۰ ساله‌ها تزریق نمی‌شود.

به گزارش موج رسا; فتح‌الله حقیقی امروز در جلسه ستاد مقابله با بیماری کرونا،برضرورت استفاده از ظرفیت همیاران سلامت و شبکه شاد برای پژوهش‌های اجتماعی در مورد بیماری کرونا تاکید کرد و گفت: استفاده از چنین ظرفیتی موجب ارتقای فعالیت‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه در ۱۹ ماه گذشته فعالیت‌های مثمر ثمری در حوزه مقابله با کرونا انجام شده است، افزود: طرح‌های پژوهشی باید نتیجه بخش بوده و نتایج آن در جامعه عملیاتی شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: در قالب رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه بانک اطلاعاتی تشکیل و ۵۶ هزار نفر در استان برای کمک رسانی انتخاب شدند.

استاندار زنجان گفت: طرح شهید سلیمانی با برنامه‌ریزی کامل در حال انجام است و مشکلی در اجرای این طرح تاثیرگذار برای مقابله با بیماری کرونا وجود ندارد.

حقیقی با بیان اینکه واکسیناسیون در استان زنجان به صورت هوشمند اجرا می‌شود، افزود: واکسن ۷۰ ساله‌ها به ۴۰ ساله‌ها تزریق نمی‌شود بلکه با کارهای اقناعی همه افراد برای واکسیناسیون دعوت شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: باید همه مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی دقیق بوده و میزان رعایت از سوی همه اقشار افزایش یابد تا مدیریت بهتری برای مقابله با بیماری کووید ۱۹ داشت.

این مسئول یادآورشد: مقابله با بیماری کرونا فقط مخصوص سپاه و دانشگاه علوم پزشکی نیست و باید سایر ارگان‌ها هم با برنامه وارد مقابله با بیماری کرونا شوند.

استاندار زنجان گفت: در حال حاضر شرایط زندگی اجتماعی تغییر کرده است و باید برنامه‌ریزی مناسب به این سمت رفت تا بتوان با شرایط جدید تطبیق داشت و اگر چنین تطابقی انجام نشود، جامعه در ادامه روند خود دچار مشکل می‌شود.

حقیقی با بیان اینکه از پژوهش هایی که به صورت عملی هستند استقبال و حمایت می کنم، افزود: پژوهشی که درد جامعه را متوجه نشود، نمی‌تواند پیشنهادی برای تغییر وضع موجود بدهد.

وی گفت: عملیاتی کردن و نتیجه بخش بودن پژوهش‌ها برای بهبود شرایط ضروری است و باید راهکار علمی برای تغییر شرایط برای پسا کرونا داشت،بررسی وضعیت کرونا با دیدگاه اجتماعی اتفاق خیلی خوب و مبارکی است و باید اقدامات استان زنجان نیز در اختیار پژوهشگران این طرح قرار گیرد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر