logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۵
[ شناسه خبر : ۲۳۱۷۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان مطرح کرد؛

حرکت اقناعی خوب بسیج برای واکسیناسیون مردم در استان زنجان

حرکت-اقناعی-خوب-بسیج-برای-واکسیناسیون-مردم-در-استان-زنجان-
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان به حرکت اقناعی خوب بسیج برای واکسیناسیون مردم در استان زنجان اشاره کرد و گفت:

به گزارش موج رسا; پرویز قزلباش امروز در جلسه ستاد مقابله با بیماری کرونا، اظهارداشت: شب گذشته ۶۰۰ بیمار در بیمارستان‌های استان زنجان بستری بودند که با توجه اختصاص ۸۰۰ تخت برای بیماران کرونایی در حال حاضر  ۷۵ درصد تخت‌های بیمارستانی اشغال شده است.

وی با اشاره به اخذ ۵۱۵ هزار تست کرونا در استان زنجان، افزود: میزان مراجعه سرپایی نسبت به هفته دوم شهریور در  حال حاضر روند کاهشی دارد که این امر نشانه خوبی برای رد شدن از پیک پنجم محسوب می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر در بخش بستری در بیمارستان‌های استان نوسان وجود دارد اما استان در حال رد شدن از وضعیت پیک است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان ادامه داد: روند اخذ تست‌های پس سی آر نشان می‌دهد در همه شهرستان‌های استان زنجان به جز ماهنشان روند مراجعات کاهشی است.

قزلباش یادآورشد: علیرغم روند کاهشی گردش ویروس اما با کمترین غفلت این گردش می‌تواند افزایش یابد اگرچه قضاوت در این زمینه هنوز زود است.

وی با بیان اینکه استان زنجان ۴ هفته با تاخیر وارد پیک پنجم کرونا شد، افزود: در دو شهرستان زنجان و ماهنشان همچنان روند افزایشی با شیب ملایم است.

این مسئول میانگین رعایت پروتکل‌ها را در کل استان ۵۳ درصد عنوان کرد و افزود: یکی از نگرانی‌ها عادی انگاری با برگشت به شرایط عادی و وارد شدن به پیک جدید است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه همچنان نانوایان، مساجد و مسافربران شهری در ردیف کمترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی قرار دارند، ابراز کرد: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید افزایش یابد.

قزلباش خاطرنشان کرد: تا دیروز ۵۶۰ هزار دوز واکسن در استان زنجان تزریق شده است که این امر نشان دهنده پوشش ۴۵ درصد در دوز اول و ۲۵ درصدی در دوز دوم است.

وی با اشاره به سفر وزیر بهداشت به استان زنجان، گفت: وزیر قول اختصاص واکسن قابل توجه به استان زنجان همچون سایر استان‌های کشور را دادند.

این مسئول بیان داشت: در شهر زنجان پوشش واکسیناسیون ۶۵ درصد است اگر چه در مناطقی همچون اسلام آباد، کوی فرهنگ پونک و گلشهر بین ۵۱ تا ۶۰ درصد و سایر نواحی بالای ۶۰ درصد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان ادامه داد: آموزه‌ها و اطلاعات غلط و عدم مراجعه مردم از مهمترین دلایل عدم مراجعه مردم به مراکز واکسیناسیون است.

قزلباش با بیان اینکه در قالب طرح شهید سلیمانی از سوی بسیجیان حرکت اقناعی خوبی برای واکسیناسیون آغاز شده است، افزود: در برخی گروه‌های سنی پوشش واکسیناسیون کمتر است.

وی با اشاره به اینکه روزانه ۱۵ تا ۱۶ هزار نفر در استان زنجان واکسن کرونا دریافت می‌کنند، یادآورشد: دانشجویان استقبال خوبی از واکسیناسیون دارند و فعالان بخش‌ حمل‌و‌نقل ۹۰ درصد و فرهنگیان ۹۵ درصد واکسینه شده‌اند.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر