logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۸
[ شناسه خبر : ۲۳۱۶۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
کارشناس مسائل سیاسی:

امید آفرینی در جامعه نیازمند تحقق شعار "ما می‌توانیم" است

امید-آفرینی-در-جامعه-نیازمند-تحقق-شعار-"ما-می‌توانیم"-است
کارشناس مسائل سیاسی گفت: برای امید دادن به مردم باید به شعار "ما می‌توانیم" جامه عمل بپوشانیم.

رضا رحیم‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران با گفتمان امید به آینده و زندگی و امید به سعادتمندی تاسیس شده است و اصل بر امید مردم به سعادت و خوشبختی است.

وی با بیان اینکه جامعه‌ای سعادتمند و خوشبخت است که همه جنبه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی آن به سمت و سوی امید به آینده ترسیم شود، افزود: رساندن جامعه به سوی سعادت و خوشبختی نیازمند توجه به مولفه‌های مختلف است.

دبیر شورای وحدت استان زنجان ادامه داد: تلاش مستقیم دولتمردان در راستای ارتقای بخش‌های مختلف به ویژه بخش اقتصادی موجب تزریق امید به آینده در جامعه می‌شود در حالی که در دولت گذشته اخبار مختلفی شنیده می‌شد که ناشی از متکی به غرب بوده و دولتمردان امید مردم را به غرب گره زده بودند که این امر موجب نا امیدی در جامعه شده بود.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه تاریخ معاصر ایران نشان می‌دهد که ایران طی 150 سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران همواره تحت سلطه بیگانگان بوده است که این امر هیچ نفع و راه‌آوری برای کشور ایران نداشته است، افزود: ایران مورد چپاول بیگانگان و مستشاران آمریکایی و قدرت‌های بزرگ بوده تا منابع طبیعی سرشار ایران را چپاول کنند به طوری که قبل از ملی شدن صنعت نفت، این منبع عظیم به یغما برده می‌شد و تنها 5 درصد منافع آن به ایران می‌رسید و مابقی را بیگانگان چپاول می‌کردند.

رحیم‌پور خاطرنشان کرد: غرب هیچ‌گاه امیدی به کشورهای شرق نداشته و توسعه کشور خود را به شرق وابسته نمی‎کند و در نگاهی به کشورهای غرب و توسعه یافته صنعتی در می‌یابیم که این کشورها هیچگاه وابسته نبوده و با کشورها بر اساس منافع ارتباط دارند.

وی با بیان اینکه کشورهای توسعه یافته تیم علمی و اقتصادی کشور خود را به تحرک وا داشته و امید مردم کشورشان را به سایر کشورهای دیگر ارتباط نداده‌اند، افزود: امید به غرب همواره به ضرر جمهوری اسلامی بوده است.

دبیر شورای وحدت استان زنجان افزود: برای امید دادن به مردم باید به شعار "ما می‌توانیم" جامه عمل بپوشانیم چرا که کشور کوچکی همچون هلند از طریق صادرات گل با تکیه بر توان داخلی خود به اندازه منابع نفتی ایران درآمد زایی می‌کند چرا که این کشور مستقل بوده و زندگی مردم را به ارتباط به غرب گره نمی‌زند.

کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: برای تحقق شعار "ما می‌توانیم" باید بستر سازی لازم انجام، بوروکراسی زاید اداری حذف و به تنگ نظری‌های مسئولان در راستای فعالیت جوانان، کارآفرینان و نخبگان پایان داده شود.

رحیم‌پور با اشاره به کسب موفقیت‌های بیشمار در بخش‌های موشکی، صنعت دفاعی و فنآوری‌های هسته‌ای کشور، گفت: ایران در این زمینه‌ها حرف‌های بسیاری برای گفتن دارند که باید مسئولان نیز به آن واقف بوده و از منابع طبیعی موجود در کشور و نیروهای فعال و انسانی که تا کنون مدیریت خوبی انجام نشده است و منافع شخصی به منافع ملی ترجیح داده شده است، استفاده کنند.

وی با بیان اینکه تاریخ نظام اسلامی نشان می‌دهد هر جا تکروی و باند بازی از سوی مسئولان بوده است، امید آفرینی ضعیف و تحلیل رفته است، افزود: اما در برهه‌هایی نیز کارکرد صادقانه مسئولان موجب امید آفرینی در جامعه شده است.

دبیر شورای وحدت استان زنجان ادامه داد: زمانی که دولتی منافع و منابع ملی را اختلاس و به نفع شخصی خود یا حزبش استفاده کرده است موجب نا امیدی در جامعه شده است در حالی که دولتمردان باید در میان مردم باشند که آیت‌الله رئیسی این موضوع را به خوبی آغاز کرده است.

کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: دولتمردان باید صادقانه حرف زده و به وعده‌های خود عمل کرده و از نزدیک مشکلات مردم را بشنوند تا عدالت در جامعه تحقق یافته و وحدت، قدرت ملی، استقلال و خودکفایی در جامعه محقق شود.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر