logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۳۱
[ شناسه خبر : ۲۳۱۶۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

دلالان قیمت میلگرد را به 2 برابر افزایش دادند/ پروژه‌های مسکن ملی با مشکل تامین میلگرد روبرو هستند

دلالان-قیمت-میلگرد-را-به-2-برابر-افزایش-دادند-پروژه‌های-مسکن-ملی-با-مشکل-تامین-میلگرد-روبرو-هستند
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، قیمت میلگرد را مشکل فعلی طرح اقدام ملی مسکن بیان کرد و گفت: قیمت واقعی هر کیلوگرم میلگرد، کمتر از 10 هزار تومان است در حالی که این میزان با دلالی به 20 هزار تومان رسیده است.

مسعود بیات‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن در زنجان فعال است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی در خصوص مشکل تامین سیمان برای پروژه‌ها خاطرنشان کرد: مشکلاتی در تامین سیمان برای ادامه احداث پروژه‌ها وجود داشت اما رفته‌رفته این مشکل حل می‌شود.

بیات‌منش، قیمت میلگرد را مشکل فعلی طرح اقدام ملی مسکن بیان کرد و گفت: قیمت واقعی هر کیلوگرم میلگرد، کمتر از 10 هزار تومان است در حالی که این میزان با دلالی به 20 هزار تومان رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان ابراز کرد: امیدواریم افزایش قیمت میلگرد با ورود جدی دستگاه‌های نظارتی و تعزیرات حکومتی و با تدابیر سازمان صمت، مرتفع شده و به قیمت واقعی خود برگردد تا هزینه‌های ساخت واحدهای مسکن ملی نیز بالا نرود.

وی، تعداد پروژه‌های مسکن ملی در استان زنجان را بیش از ۱۵ هزار واحد برشمرد و اظهار کرد: 9 درصد واحدهای طرح اقدام ملی مسکن کشور در استان زنجان بوده و زمین مورد نیاز برای ساخت تمام این واحدها تامین شده است.

بیات‌منش با اشاره به دریافت آورده نقدی از متقاضیان خاطرنشان کرد: تسهیلات طرح اقدام ملی مسکن با تصویب شورای پول و اعتبار به 250 میلیون تومان افزایش یافت و تسهیلات بعد از دریافت قسط سوم از متقاضیان، کارسازی می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان در خصوص نحوه دریافت هزینه زمین از متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن گفت: زمین‌ها به 2 صورت در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: بخشی از زمین‌ها به صورت رایگان و ۹۹ ساله و بخشی دیگر نیز به صورت فروش اقساطی و با قیمت کارشناسی روز در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

بیات‌منش با بیان اینکه متقاضیان ۱۰ سال فرصت برای پرداخت قیمت زمین واحدها دارند، خاطرنشان کرد: دریافت هزینه زمین به صورت اقساطی و 2 سال بعد از ساخت واحدها آغاز شده و طی 8 سال از متقاضیان دریافت خواهد شد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر