logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۱
[ شناسه خبر : ۲۳۱۶۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه زنجان:

دشمنان در جنگ سخت توان مقابله با ایران را ندارند

دشمنان-در-جنگ-سخت-توان-مقابله-با-ایران-را-ندارند-
امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران امروز از اقتدار بالایی در منطقه و جهان برخوردار است گفت: دشمنان در جنگ سخت توان مقابله با ایران را ندارند.

به گزارش موج رسا; آیت الله علی خاتمی امروز در آیین گرامیداشت یاد و خاطره امام جمعه فقید زنجان آیت الله سید اسماعیل موسوی با بیان اینکه ایشان برکت بزرگی برای استان زنجان بود اظهار کرد: سالها از رحلت آیت الله موسوی می گذرد اما همچنان یاد ایشان در دل مردم زنجان زنده است.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب دشمنان به راحتی به ایران حمله می‌کردند و بعد از ضربه زدن فرار می‌کردند اما اکنون شرایط و جایگاه ایران به برکت انقلاب اسلامی فرق کرده و به تعبیر حضرت آقا دوران بزن در رو تمام شده است تصریح کرد: ما کشوری وبا زده و شاه زده بودیم و در سال‌های گذشته سلاطین نالایق بر کشور حکومت می‌کردند و در آن دوران هر بار به ایران حمله‌ای می‌شد بخشی از خاک کشور به دست دشمن می‌افتاد.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه کشور دست سلاطین بی‌عرضه قرار داشت ابراز کرد: بعد از انقلاب هر روز بر اقتدار ایران افزوده شد.

وی با بیان اینکه در روز‌های نخست هشت سال جنگ تحمیلی هشت پایگاه هوایی ایران مستقیما توسط جنگنده‌های هوایی عراق بمباران شد افزود: دشمن ۱۵۰۰ کیلومتر در جنگ تحمیلی توانسته بود پیشروی کند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه شرایط جنگ ایران به جنگ صفین شبیه بود عنوان کرد: در برابر دشمن دو راه داشتیم اول اینکه در برابر دشمن سر تسلیم فرود آوریم و کشور را تسلیم کنیم و یا در برابر دشمن بایستیم.

امام جمعه زنجان با تاکید براینکه به فرمان امام راحل همه ملت ایران در دفاع از کشور به میدان آمدند بیان کرد: پایان هشت سال جنگ تحمیلی از ۱۷ کشور اسیر داشتیم و در طول جنگ صدام تنها نبود و خیلی از کشور‌ها برای براندازی جمهوری اسلامی ایران با رژیم بعثی عراق متحد شده بودند.

وی با تاکید براینکه در ابتدای جنگ تحمیلی هواپیماهای عراقی مراکز حساس کشور را بمباران می‌کردند تا به کشور ضربه بزنند   اظهار داشت: بنا نبود که جنگ تحمیلی ایران هشت سال طول بکشد و دشمن در توهم این بود که ایران را در کمترین زمان به تصرف خود در می‌آورد.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه با نفس قدسی امام راحل بسیج مستضعفین تشکیل شد و مردم برای دفاع از انقلاب به میدان آمدند بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران در برابر دشمن و تجاوز دشمن در هشت سال دفاع مقدس دیوار گوشتی ایجاد کرد تا زیر سلطه دشمن نرود.

وی با تاکید براینکه امروز صدام و حامیان صدام در کجا هستند و ایران مقتدر کجا قرار دارد؟ خاطرنشان کرد: امروز ایران به یک کشور مقتدر در دنیا تبدیل شده است.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه حضرت آقا بارها خطاب به دشمنان انقلاب اعلام کردند که دوران بزن در رو گذشته است افزود: قطع به یقین اگر دشمنان می‌دانستند در حمله نظامی به ایران موفق می‌شوند لحظه‌ای درنگ نمی‌کردند.

وی با بیان اینکه وقتی موشک‌های ایران مقتدر عین العسد را با خاک یکسان کرد به دشمن گوشزد بود که دیگر دوران بزن در رو به اتمام رسیده است یادآور شد: امروز آن چیزی که جرات تجاوز دشمن را گرفته اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران است.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه در عرصه سخت دشمن به قدرت ایران پی برده است و می‌داند که در این عرصه توان مقابله با ایران را ندارد خاطر نشان کرد: در عرصه نرم هم اگر پشت سر امام المسلمین باشیم و از کشور یکصدا در بیاید پاسخ قاطعی به دشمن خواهیم داد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر