logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۳
[ شناسه خبر : ۲۳۱۵۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی:

پیش‌بینی 75 میلیارد تومان برای بیمارستان خدابنده

پیش‌بینی-75-میلیارد-تومان-برای-بیمارستان-خدابنده
نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی گفت: 75 میلیارد تومانی برای ادامه احداث بیمارستان خدابنده در سال جاری پیش‌بینی شده است.

البرز حسینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا;  اظهار داشت: معضلات حوزه بهداشت و درمان یکی از مهمترین مشکلات شهرستان خدابنده است و با وجود احساس نیاز برای ساخت بیمارستان 165 تختخوابی که برای 20 هزار نفر جمعیت خدمات می‌دهد، هنوز این پروژه در شهرستان به بهره‌برداری نرسیده است.

وی با اشاره به کمبود بیمارستان در شهرستان خدابنده، گفت: بخش‌های  بیمارستانی، بهورزی، اورژانس، عدم ماندگاری پزشکان و نبود تجهیزات و امکانات شرایطی را فراهم کرده است که مردم این منطقه تحت فشار هستند.

این مسئول با بیان اینکه وزارت بهداشت از زمان قاضی‌زاده هاشمی پیگیر احداث بیمارستان در خدابنده است، افزود: در سه سال گذشته با حضور قاضی زاده هاشمی وزیر وقت با ایجاد شرایط لازم این پروژه کلید خورد.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: قرارداد اول این پروژه تقریبا به اتمام رسیده است اما ادامه کار نیازمند مطالعه بوده تا پس از انجام مرحله سفت و نازک کاری، تجهیزات و تاسیسات این مجموعه خریداری و به کارگیری شود که خرید تجهیزات برای این بیمارستان نیازمند برآورد جدیدی است.

حسینی با بیان اینکه با توجه به معضلات موجود مباحث پیمان سپاری در حال انجام است اگر چه فصل کاری را از دست داده‌ایم، افزود: به شدت به وقفه به وجود آمده در خصوص احداث بیمارستان شهر قیدار منتقد هستم چرا که فصل کاری به اتمام رسیده و کاری انجام نشده است.

وی خاطرنشان کرد: امسال در پیوست قانون رقم خوبی برای این پروژه در نظر گرفته شده است که 15 میلیارد تومان از سوی وزارت بهداشت بوده و توزیع 10 میلیارد در اختیار نمایندگان قرار داده شده است و قرار است برای تجهیز بیمارستان از منابع داخلی نیز 50 میلیارد تومان اختصاص یابد.

این مسئول با اشاره به اینکه سرجمع 75 میلیارد برای ادامه احداث بیمارستان شهر قیدار در سال 1400 در نظر گرفته شده است، افزود: 6 ماه فرصت کار در خدابنده از دست رفته است و برای اجرای این پروژه باید باید پیگیری لازم از طریق استانداری و دانشگاه علوم پزشکی که تا کنون کند عمل کرده‌اند، انجام شود.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی از بدهکاری 18 میلیارد تومانی این پروژه در مرحله قبل خبرداد و گفت: تکمیل این پروژه نیازمند نگاه ویژه‌ای از سوی استان و وزارت به عنوان متولی آن است.

حسینی گفت: این هفته جلسه‌ای در مجلس شورای اسلامی برگزار می شود تا میزان پیشرفت این پروژه بررسی و نتایج اعلام شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر