logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۳
[ شناسه خبر : ۲۳۱۳۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه شهرستان ماهنشان:

مذاکرات هسته‌ای به سبک قبلی از اساس، پذیرفته نیست

مذاکرات-هسته‌ای-به-سبک-قبلی-از-اساس،-پذیرفته-نیست
امام جمعه شهرستان ماهنشان با بیان اینکه مذاکره برای مذاکره معنا ندارد، گفت: مذاکرات به سبک قبلی اساساً پذیرفته نمی‌باشد و باید الگوی جدید طراحی و اجرا گردد و ایران به مذاکره برمی‌گردد اما با تعیین دستور جدید و با محوریت طرح راهبردی مجلس و با نظارت شورای عالی امنیت ملی برمی‌گردد.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام محمدرضا علی‌اکبری امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر ماهنشان با اشاره به 5 صفر، سالروز شهادت مظلومانه حضرت رقیه(س) دختر کوچک امام حسین(ع) در شام اظهار داشت: این شهادت، نشان از مظلومیت اهل بیت(ع) و اسارت آنان بوده و همچنین با توجه به 7 صفر که به روایتی سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع) است، درخواست و انتظار برگزاری مجالس و معرفت‌افزایی در مورد آن امام بزرگوار وجود دارد.

وی با بیان اینکه بازسازی انقلابی در همه عرصه‌های مدیریتی و در تمام بخش‌ها لازم و ضروری است، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در اولین دیدار با کابینه سیزدهم فرمودند: «همت‌تان را متمرکز کنید بر اینکه یک بازسازی انقلابی البته عقلانی و فکورانه در همه عرصه‌های مدیریتی به وجود آید.»

حجت‌الاسلام علی‌اکبری افزود: ایشان در ادامه فرمودند : «بخش‌های اقتصادی، بخش‌های سازندگی، بخش‌های مربوط به سیاست خارجی و دیپلماسی، بخش‌های خدمات‌رسانی به مردم، بخش‌های علمی، فرهنگی و غیره در همه این‌ها اولاً؛ انقلابی بودن دستگاه مدیریتی اجرایی کشور دوماً؛ برخورداری از عنصر تحرک انقلابی و انقلابی‌گری یعنی عادلانه، خردمندانه، دقیق، دلسوزانه، منصفانه و قاطعانه و بدون رودربایستی عمل کردن. عقلانیت یعنی اصالت‌ها را شناختن، تکیه بر مردم و نیروهای داخلی، تکیه و توکل بر خداوند، فرد دارای روحیه انقلابی دارای ایمان، سواد، غیرت، شجاعت، خودباوری و انگیزه کافی برای حرکت و توان جسمی می‌باشد.

امام جمعه شهرستان ماهنشان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مذاکره برای مذاکره معنا ندارد، گفت: دوری کردن از مذاکره فرسایشی و در صورت فرسایشی شدن مذاکره اینکه کشور، منفعل نشان داده می‌شود، توان مسئولان به هدر داده می‌شود، فرصت ارتباطی و تبادلاتی ایران را می‌سوزاند و خستگی روحی و عصبی و ثبات اقتصادی و روانی مردم را به هم می‌زند.

وی با بیان اینکه مذاکرات به سبک قبلی اساساً پذیرفته نمی‌باشد، افزود: باید الگوی جدید طراحی و اجرا گردد و ایران به مذاکره برمی‌گردد اما با تعیین دستور جدید و با محوریت طرح راهبردی مجلس و با نظارت شورای عالی امنیت ملی برمی‌گردد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با اشاره به حضور 20 ساله آمریکا در افغانستان، اظهار داشت: این حضور، چیزی جز خسارت اقتصادی، سیاسی، امنیتی و اجتماعی به بار نیاورده و خروج غیرمسئولانه آمریکا از افغانستان و عدم پایبندی به هیچ‌کدام از تعهدات و جنایات فرودگاه کابل  که توسط آمریکا و شرکای آن انجام گرفت، نتیجه این حضور طولانی‌مدت است.

وی، تشکیل حکومت در افغانستان با تأکید بر لزوم حضور همه گروه‌ها و قومیت‌ها را خواستار شد و خاطرنشان کرد: دولت مطلوب افغانستان به نظر ایران همان دولت برخاسته از اراده و آرای مردم افغانستان است.

امام جمعه شهرستان ماهنشان همچنین با اشاره به حفر تونل توسط اسرای فلسطینی در زندان رژیم صهیونیستی گفت: این امر، هیبت و اقتدار صهیونیست‌ها را به چالش کشیده و نشان‌دهنده ضعف دولت صهیونیستی بوده و این حرکت حماسی  می‌تواند تبدیل به نمادی برای انسجام و ‌هم‌افزایی مقاومت فلسطینی باشد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر