logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۷:۲۰
[ شناسه خبر : ۲۳۱۳۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه زنجان:

نامه 53 نهج‌البلاغه، میراث ارزشمند امیرالمومنین(ع) در رابطه با مدیریت جامعه اسلامی است

نامه-53-نهج‌البلاغه،-میراث-ارزشمند-امیرالمومنین(ع)-در-رابطه-با-مدیریت-جامعه-اسلامی-است
امام جمعه زنجان با اشاره به نامه شماره 53 نهج‌البلاغه گفت: این نامه از میراث‌های ارزشمند در ارتباط با بحث حاکمیت، حکومت و مدیریت جامعه از لسان مبارک حضرت علی(ع) خطاب به مالک اشتر است.

به گزارش موج رسا;  آیت‌الله علی خاتمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه زنجان با اشاره به اولین دیدار کابینه دولت سیزدهم با رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: یکی از تاکیدات و توصیه‌های معظم له در این دیدار به کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی این بود که فرمان امیرالمومنین(ع) به مالک اشتر را با دقت بخوانند و مطالعه کنند.

وی با اشاره به نامه شماره 53 نهج‌البلاغه خاطرنشان کرد: این نامه از میراث‌های ارزشمند در ارتباط با بحث حاکمیت، حکومت و مدیریت جامعه از لسان مبارک حضرت علی(ع) خطاب به مالک اشتر است.

آیت‌اله خاتمی با بیان اینکه فرصت مدیریت جانعه اسلامی غیر از امیرالمومنین(ع) برای 11 امام دیگر فراهم نشد، افزود: هر چه از امامان دیگر صادر شده، مسائل تئوریک است اما حضرت علی(ع) فقط مسائل تئوریک را مطرح نکرده بلکه این مسائل را در عمل نیز پیاده کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ادامه داد: به همین دلیل این نامه، جامع‌ترین دستورالعمل در حکمرانی اسلامی بوده که در تاریخ ماندگار شده است.

وی با اشاره به رهبری بیش از 32 سال حضرت آیت‌اله خامنه‌ای در کشورمان گفت: هر چند نمی‌گوییم رهبر معظم انقلاب، معوم هستند اما دوست و دشمن در طول این مدت حتی یک نقطه ضعف و تضاد در تصمیم‌گیری از ایشان پیدا نکرده‌اند.

آیت‌اله خاتمی تصریح کرد: وقتی کار و حرکت برای خدا باشد، خداوند نیز کمک می‌کند همانطور که در قرآن کریم فرموده است که خدا از مومنان دفاع می‌کند و یکی از 4 ماموریت مهم امیرالمومنین(ع) به مالک اشتر نیز تقوا بود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه یکی دیگر از توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی به دولت جوان انقلابی، مساله فرهنگی بود، گفت: معظم له در این دیدار فرمودند «به گمان بنده، ساختار فرهنگی کشور، نیاز به یک بازسازی انقلابی دارد. ما در ساختار فرهنگی کشور، مشکل داریم و زیربنایی باید حل شود و یک حرکت انقلابی لازم است. البته حرکت انقلابیِ خردمندانه و عاقلانه؛ معنای انقلابی بودن، بی‌هوا و بی‌حساب حرکت کردن نیست.»

وی اظهار داشت: قدم اول، شناسایی مشکل؛ قدم دوم، شناسایی دقیق راه حل و قدم سوم، چگون حل کردن مشکل است.

امام جمعه زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مناسبت‌های پیش رو اظهار داشت: 19 شهیور 1358 سالروز درگذشت عالم مجاهد، ابوذر زمان، زبان گویای اسلام و اولین امام جمعه ام‌القرای جهان اسلامی، مرحوم آیت‌اله طالقانی است.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) در رابطه با مرحوم آیت‌اله طالقانی فرمودند: «آقای طالقانی، یک عمر در جهاد و روشنگری و ارشاد گذراند. او یک شخصیتی بود از حبسی به حبس و از رنجی به رنج دیگر در رفت و آمد بود و هیچ گاه در جهاد بزرگ خود، سستی و سردی نداشت.»

آیت‌اله خاتمی با اشاره به 20 شهریور سال 1360 سالروز دومین شهید محراب، آیت‌اله مدنی بیان داشت: ایشان یکی از افراد ذوب در ولایت بود و یکی از دعاهای ایشان در نمازهای جمعه این بود که می‌فرمود خدایا! هر خطری که جان امام و انقلاب را تهدید می‌کند آن خطر را به جان من بینداز.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به جلسه ویدئوکنفرانسی ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا که با حضور رئیس‌جمهوری برگزار شد، گفت: در جلسه اخیر، نوبت به استان زنجان رسید و استاندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، گزارشی از اقدامات خود ارائه دادند و انصافاً رئیس‌جمهوری نیز تقدیر و تشکر کردند./ آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر