logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۴۴
[ شناسه خبر : ۲۳۱۳۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
وزیر بهداشت:

اولویت امروز وزارت بهداشت کاهش مرگ و میر بیماران کرونایی است

اولویت-امروز-وزارت-بهداشت-کاهش-مرگ-و-میر-بیماران-کرونایی-است-
وزیر بهداشت گفت: اولویت امروز کاهش تعداد مرگ و میر بیماران کرونایی است و گام نخست برای کاهش مرگ و میر باید موضوع واکسیناسیون مورد توجه باشد.

به گزارش موج رسا; بهرام عین‌الهی امروز در قرارگاه پیشگیری و مدیریت کرونا ویروس در زنجان اظهارداشت: زنجان به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی دارای مراسم هشتم محرم است که زبانزد محافل دینی جهان است.

وی ادامه داد: مردم زنجان در رعایت پروتکل‌های ابلاغی وزارت بهداشت همراه مسئولان بوده و وظیفه شناسی خود را به نمایش گذاشتند.
این مسئول وضعیت بیماریابی در زنجان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: تلاش‌های شبانه روزی کادر درمان و سایر بخش‌ها بیماریابی در زنجان موفقیت‌آمیز است و این موفقیت با همکاری مردم ثبت شده است.
وزیر بهداشت با بیان اینکه هر کاری در کشور با همکاری مردم با موفقیت همراه است، افزود: نتیجه همکاری زنجانی‌ها موجب کاهش آمار مرگ و میر در این استان شده است.
عین‌الهی بیان داشت: در حال حاضر در یک پیچ تاریخی قرار داریم که ثبت مرگ ۶۰۰ هموطن در روز رقم می‌خورد که کاهش این آمار نیازمند همکاری بیشتر مردم و مسئولان است.
وی با بیان اینکه اولویت امروز کاهش تعداد مرگ و میر است، افزود: گام نخست برای کاهش مرگ و میر باید موضوع واکسیناسیون مورد توجه باشد که واکسن از مبادی مختلف در حال حاضر تامین می‌شود.
این مسئول بیان داشت: هر هفته محموله واکسن کرونا وارد کشور شده و این امر موجب تسریع این موضوع شده است و امیدواریم در هفته‌های آینده شاهد کاهش تعداد بیماران شویم.
وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: زمان پیک پنجم تا ششم فرصت طلایی برای واکسیناسیون است تا با واکسینه کردن افراد شرایط عادی شود.
عین‌الهی از رسیدن به رکورد تزریق یک میلیون و ۱۰۰ هزار دوز واکسن در روز گذشته خبر داد و گفت: با واکسیناسیون احتمال مرگ و میر کاهش می‌یابد.
وی با بیان اینکه آموزش مجازی نمی‌تواند جایگزین آموزش حضوری شود، افزود: واکسیناسیون دانشجویان انجام شده و امکان بازگشایی دانشگاه‌ها را افزایش داده است و با واکسیناسیون دانش آموزان مدارس نیز بازگشایی می‌شوند.//ن
 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر