logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۹
[ شناسه خبر : ۲۳۱۲۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا:

ظرفیت‌های خوبی در بخش بستری بیمارستانهای استان زنجان وجود دارد

ظرفیت‌های-خوبی-در-بخش-بستری-بیمارستانهای-استان-زنجان-وجود-دارد
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه شرایط فعلی بیمارستان‌ها کار را برای کادر درمان استان سخت‌تر کرده است گفت: در حال حاضر وضعیت بیمارستان‌های استان زنجان هنوز به مرحله فوق حاد نرسیده است.

علیرضا آرمانی‌کیان در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه در سطح استان زنجان بالغ بر 700 نفر بیمار بستری هستند اظهار کرد: حدود 80 نفر از بیماران بستری در بخش آی‌سی‌یو هستند.

وی با بیان اینکه افرادی که در بخش آی‌سی‌یو هستند شرایط خوبی ندارند تصریح کرد: هنوز در بیمارستان‌ها ظرفیت بستری وجود دارد اما متاسفانه برخی از بیماران در روند توزیع با کادر درمانی همکاری خوبی ندارند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه ستاد هدایت استان روند بستری بیماران را رصد می‌کند و در هر بیمارستانی تخت خالی باشد بیماران را جهت بستری راهنمایی می‌کنند افزود: بیمارانی که جهت بستری به بیمارستان‌های استان مراجعه می‌کنند اگر با ستاد هدایت استان همکاری کنند در روند بستری مشکلی نخواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در زنجان 400 تخت خالی در نگاهتگاه‌ها داریم که اگر نیاز باشد برای بستری بیماران مورد استفاده قرار می‌گیرد ابراز کرد: هنوز به این شرایط نرسیدیم، در استان زنجان در بخش بستری پتانسیل‌های خوبی دیده شده است.

آرمانی‌کیان با تاکید براینکه وضعیت استان در مورد بیماران کرونایی در شرایط فوریت است عنوان کرد: شرایط استان حاد است اما هنوز به مرحله فوق حاد نرسیدیم.

وی با بیان اینکه از ظرفیت‌های سپاه و ارتش استفاده می‌شود گفت: در حال حاضر نیز بیش از 25 بیمار کرونایی در بیمارستان ارتش بستری هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تاکید کرد: هنوز بیمارستانهای استان زنجان پرنشده و جای پذیرش وجود دارد هر چند که شرایط فعلی کار را برای کادر درمان استان سخت‌تر کرده است.

وی با تاکید براینکه خوشبختانه آمار مرگ و میر در استان زنجان در پیک پنجم نسبت به استان‌‌های دیگر پایین است ادامه داد: اکثریت مردم همکاری خوبی دارند و پروتکل‌های بهداشتی را به خوبی رعایت می‌کنند.

آرمانی‌کیان با اشاره به وضعیت تجهیزات برای بیماران کرونایی اظهار داشت: خوشبختانه در مقطعی مشکل کسپول‌های اکسیژن در استان داشتیم که این مشکل برطرف شد و در حال حاضر مشکل آنچنانی در این بخش نداریم.

وی خاطر نشان کرد: این مشکل تاحدی  با مداخله استاندار زنجان برطرف شد به طوریکه در مراکز درمانی به اندازه کافی کپسول‌های اکسیژن برای بیماران کرونای وجود دارد./ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر