logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۳۹
[ شناسه خبر : ۲۳۱۲۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

پروتکل مشخصی برای واکسیناسیون دانش‌آموزان اعلام نشده است

پروتکل-مشخصی-برای-واکسیناسیون-دانش‌آموزان-اعلام-نشده-است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان گفت: پروتکل مشخصی برای واکسیناسیون دانش‌آموزان اعلام نشده است.

به گزارش موج رسا; پرویز قزلباش امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر پوشش واکسیناسیون 39.5 درصد در گروه‌های هدف اعلام شده است و مراکز تجمیع واکسن متناسب با شرایط افزایش یافته است که امکان افزایش آن بازهم وجود دارد.

وی از فعالیت گروه‌های سیار در برخی مناطق استان زنجان برای واکسیناسیون خبرداد و گفت: در روز گذشته بیش از 14 هزار دوز واکسن تزریق شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر واکسیناسیون افراد زیر 18 سال انجام نمی‌شود چرا که هنوز مجوزی در این زمینه از وزارت بهداشت داده نشده است اما برای مناطق صعب‌العبور و محروم با رنج سنی وسیع‌تر به زودی انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان با بیان اینکه پروتکل مشخصی برای واکسیناسیون دانش‌آموزان از سوی وزارت بهداشت اعلام نشده است، افزود: اگر چه در برخی کشورهای جهان این نوع واکسیناسیون انجام می شود.

قزلباش یادآور شد: بیش از 76 هزار دوز واکسن برکت برای استان زنجان دریافت شده است و در مراکز واکسیناسیون توزیع شده است که قسمت عمده‌ای از آن تزریق شده است.

وی گفت: حضور پزشکان در مراکز واکسیناسیون از اول اجبار و اصراری نبوده است اما تیم‌های اورژانس در همه مراکز و تیم‌های سیار حضور دارند.

این مسئول با بیان اینکه آمار دقیقی در خصوص درگیری افراد با بیماری کرونا پس از دریافت واکسن کرونا در ایران وجود ندارد، افزود: میزان ابتلا به بیماری کرونا پس از تزریق واکسن به صورت قابل توجهی کاهش داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان ادامه داد: به هیچ وجه کمبود واکسن در استان زنجان نداریم مگر اینکه فردی اصرار به زدن واکسن خاصی داشته باشد یا ممکن است به طور موقت در یک شهرستان به دلیل استقبال از یک نوع واکسن، به اتمام رسیده باشد.

قزلباش با بیان اینکه 10 تا 30 درصد افرادی که دچار سکته حاد مغزی می‌شوند، فوت می‌کنند، افزود: بر اساس طرح تحول سلامت مراکزی در نظر گرفته شده تا در مورد این نوع سکته‌ها مداخله کرده و میزان مرگ و میر و ناتوانایی‌ها آن را کاهش دهند که زنجان بیشترین و موفقترین در این زمینه بوده و مرکز ولیعصر زنجان کارکرد درخشانی دارد.

وی خاطرنشان کرد: این به این معنا نیست که وضعیت زنجان در بیمارستان ولیعصر عالی است اما این مرکز موفقیت‌های بیشماری را در این زمینه کسب کرده و جزو موفق‌ها در کشور در این زمینه است.

این مسئول گفت: دستورالعملی آمده است که از واکسن آسترازنکا برای دوز دوم یا یادآور برای واکسن روسی استفاده شود و برای کادر درمان، پزشکان و افراد درگیر با بیماری کرونا دوز یادآور تزریق می‌شود تا اثر بخشی لازم را داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان خاطرنشان کرد: اولویت اول دانشگاه علوم پزشکی تامین دارو، تجهیزات و سرم برای بیمارستان‌ها است اگر چه کمبود سرم وجود دارد اما در استان زنجان این موضوع مدیریت شده است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر