logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۱۳
[ شناسه خبر : ۲۳۱۲۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان:

17 شهریور نشانگر مقاومت، شجاعت و ایستادگی ملت در برابر ستمگران است

17-شهریور-نشانگر-مقاومت،-شجاعت-و-ایستادگی-ملت-در-برابر-ستمگران-است
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: سالروز 17 شهریور گزارشگر جنایت حکومت شاهنشاهی و نشانگر مقاومت، شجاعت و ایستادگی ملت در برابر ستمگران است که از خاطره ملت ایران پاک نشدنی نیست و زنده خواهد ماند.

حجت‌الاسلام علی ناصر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا;  اظهار داشت: پس از 15 خرداد سال 1342 که جرقه‌های انقلاب اسلامی زده شد هر روز که می‌گذشت نگاه معرفتی و بصیرتی مردم ایران به رهبری معمار کبیر انقلاب نسبت به ظلم‌هایی که نسبت به آنها از سوی رژیم شاهنشاهی و ابرقدرت‌های آنزمان از جمله آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی روا داشته می‌شد، آشکارتر شد.

وی ادامه داد: پس از حدود 12 سال در سال 1357 اتفاقات بزرگی از جمله در روز 17 شهریور که به جمعه سیاه و خونین معروف است، اتفاق افتاد که رویدادهای این روز نشانگر نفس‌های آخر حکومت پهلوی بود.

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: اواخر مرداد ماه سال 1357 سینما رکس آبادان به آتش کشیده شد و قبل از 17 شهریور در مناطق جنوبی تهران به ویژه 17 شهریور حرکت‌هایی از سوی مردم آغاز شد و زمانی که حکومت شاهنشاهی متوجه وسعت این اعتراضات شد، دچار وهم و ترس شده در 17 شهریور به بهانه حکومت نظامی مردم را به خاک و خون کشید.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان ادامه داد: با کشتار مردم در 17 شهریور توسط رژیم شاهنشاهی عملا راه مخالفان و مبارزین برای همیشه از حکومت جدا شد و اگر در گذشته مردم می‌سوختند و می‌ساختند، با کشتار در میدان ژاله مسیرشان از حکومت جدا شده و امکان هر گونه آشتی میان حاکمیت و مردم از بین رفت.

حجت‌الاسلام ناصر با بیان اینکه پس از 17 شهریور عملا  دو گروه انقلابی بنیادی و ضد انقلاب نظامی شکل گرفته بود، افزود: حمایت‌های ایالات متحده آمریکا و سیاست دوگانه این کشور در ایران که همواره به دنبال گسترش منافع خود بود، چهره واقعی آمریکا و رژیم طاغوت را برای مردم آشکار کرد.

وی گفت: زمانی که مردم به صورت مسالمت آمیز در 17 شهریور به خیابان‌ها آمدند، رژیم شاهنشاهی این موضوع را برنتافت و با کشتار مردم در میدان ژاله جوی خون به راه افتاد به طوری که مشاور امنیت ملی مریکا در آنزمان در باره این رویداد گفت: " رویدادهای میدان ژاله چنان خونین و مرگبار بود که کشمکش‌های گذشته میان دولت و مخالفان را از یاد برد و این رویداد پایان شورش‌های پراکنده و آغاز انقلاب واقعی بود.

کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: آمار مختلفی از تعداد شهدای میدان ژاله گفته شده است و حتی تا 4 هزار نفر عنوان می‌شود اما حداقل آمار منتشر شده توسط بنیاد شهید در میدان ژاله 88 نفر و بیش از یکصد نفر زخمی و مجروح گزارش شده است که این کار ظالمانه رژیم طاغوت از اذهان تاریخ و مردم پاک نمی‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان ادامه داد: بعد از این اتفاق امام خمینی (ره) در پیامی عنوان کردند: "چهره ایران امروز گلگون است و اینچنین است راه علی بن ابیطالب (ع)  و سرور شهیدان، ای کاش خمینی در میان شما و کنار شما کشته می‌شد، ملت ایران از ارتش وطن خواه دعوت می‌کند به مردم بپیوندند".

حجت‌الاسلام ناصر با بیان اینکه مردم پاسخ رگباری ارتش را  با گل و شیرینی می‌دادند، ادامه داد: همین امر اثرات خوبی داشت و ارتش مسیر خود را از حکومت طاغوتی جدا کرد که این امر مقدمه‌ای برای پیروزی انقلاب شد.

وی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند:" سالروز 17 شهریور گزارشگر جنایت حکومت شاهنشاهی و نشانگر مقاومت، شجاعت و ایستادگی ملت در برابر ستمگران است که از خاطره ملت ایران پاک نشدنی نیست و زنده خواهد ماند.

کارشناس مسائل سیاسی بیان داشت: تدوام  جانثاری مردم در 17 شهریور ماه را در دوران انقلاب و هشت سال دوران دفاع مقدس مشاهده می‌کنیم که حکومت 2 هزار و 500 ساله و ابرقدرت‌های بزرگی همچون آمریکا، اتحاد جماهیر شوروی، انگلیس و فرانسه از آن شکست خوردند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر