logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۶
[ شناسه خبر : ۲۳۱۱۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
فرماندار زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

شهرک صنعتی اشراق زنجان با محدودیت منابع آب مواجه است

شهرک-صنعتی-اشراق-زنجان-با-محدودیت-منابع-آب-مواجه-است
فرماندار زنجان در مورد مشکل تامین آب مورد نیاز شهرک صنعتی اشراق زنجان گفت: اقدامات لازم برای تامین آب مورد نیاز شهرک صنعتی اشراق زنجان توسط شرکت شهرک‌های صنعتی انجام می‌شود.

رضا عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه مشکلات شهرک صنعتی اشراق زنجان اظهار کرد: در این شهرک صنعتی موضوع طرح توسعه واحد تولیدی راشا کاسپین مطرح است که هنوز این طرح به جمع بندی نهایی نرسیده است.

وی با بیان اینکه برای طرح توسعه راشا کاسپین باید نسبت به رفع دو مشکل تامین آب مورد نیاز طرح و همچنین پساب آن اقدام شود تاکید کرد: مشکل پساب آن با احداث تصفیه خانه قابل حل است.

عسگری با اشاره به اینکه در شرایط فعلی شهرک صنعتی اشراق امکان تامین آب مورد نیاز طرح توسعه شرکت راشا کاسپین را نخواهد داشت بنابراین باید منابع جدیدی برای تامین آب این واحد اتخاذ شود خاطر نشان کرد: در آخرین جلسه‌ای که به منظور طرح توسعه این واحد تولیدی برگزار شد به موضوع بررسی دقیقی این طرح تاکید شد.

وی ابراز کرد: تامین برق مورد نیاز این مجموعه نیز از دیگر مواردی بود که مطرح شد و باید برای این طرح برق جداگانه‌ای در نظر گرفته شود که هزینه بالایی هم دارد چرا که میزان برق فعلی شهرک جوابگوی تامین برق این طرح را ندارد.

فرماندار زنجان بیان داشت: برای نهایی شدن طرح توسعه واحد تولیدی راشا کاسپین ابتدا باید زمین مورد نیاز این واحد تامین شود و در دومین مرحله نیز محیط زیست نیز باید طرح توسعه آن را بپذیرد.

وی با تاکید براینکه شرکت شهرک‌های صنعتی مکلف است آب مورد نیاز واحدهای تولیدی که در شهرک صنعتی اشراق مستقر هستند را تامین کند بیان کرد: در اکثر شهرک‌های صنعتی استان در حوزه گاز و برق مشکلی خاصی نداریم اما در برخی از شهرک‌های در حوزه آب محدودیت داریم.

عسگری عنوان کرد: به دلیل محدودیت آب باید از استقرار واحدهای آب‌بر در شهرک صنعتی اشراق جلوگیری شود چرا که در حوزه قره‌پشتلو زنجان محدودیت‌هایی در برداشت آب از سفره‌های زیرزمینی وجود دارد.

وی گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی استان برای حل مشکل آب شهرک صنعتی اشراق زنجان با همکاری شرکت آب منطقه‌ای به دبنال تامین منابع جدیدی است./ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر