logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۹
[ شناسه خبر : ۲۳۱۱۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
سخنگوی شورای اسلامی شهر زنجان در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

اولویت‌های ششمین دوره شورای اسلامی شهر زنجان در محورهای 10 گانه

اولویت‌های-ششمین-دوره-شورای-اسلامی-شهر-زنجان-در-محورهای-10-گانه
سخنگوی شورای اسلامی شهر زنجان گفت: شورای ششم شهر زنجان، اولویت‌های خود برای عمران، آبادانی و توسعه شهر زنجان را در قالب محورهای 10 گانه تدوین کرده و با جدیت به دنبال پیگیری و اجرای آن است.

به گزارش موج رسا; حسین حمزه‌لوپاک امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه محورهای 10 گانه، اولویت و چراغ راه شورای اسلامی شهر زنجان در 4 سال آینده خواهد بود، گفت: این محورها با برگزاری جلسات متعدد قبل از شروع به کار شورا و با حضور اعضا به جمعبندی رسیده است و محورهای 10 گانه به 7 گزینه نهایی جهت تصدی شهرداری زنجان نیز ارائه شده تا برنامه عملیاتی خود را از روی این محورها به شورا ارائه دهند.

وی اولویت اول را عدالت‌محوری بیان کرد و اظهار داشت: توزیع عادلانه امکانات شهری، توجه ویژه به مناطق محروم و توجه به محلات در توزیع بودجه در بخش عدالت‌محوری است.

حمزه‌لوپاک با بیان اینکه شفافیت، یکی از شعارها و دغدغه‌های شورای ششم است، خاطرنشان کرد: حوزه شفافیت به 2 بخش، تقسیم شده که یک بخش، ایجاد شهر الکترونیک است یعنی خدماتی که شهرداری به شهروندان عرضه می‌کند به شکل الکترونیکی باشد و با توجه به اینکه کمیته این کار، تشکیل شده است تلاش می‌کنیم در اسرع وقت و حداکثر تا آخر سال جاری، یکی از مناطق شهری را به عنوان پایلوت درخواست‌های صدور پروانه، صدور خلافی و سایر خدمات شهرداری به شهروندان قرار دهیم.

وی افزود: بخش دیگری از شفافیت از قبیل یکپارچه‌سازی سامانه‌های داخلی شهرداری و ایجاد داشبورد مدیریتی در داخل شهرداری است که یکی از خواسته‌های شورا از شهردار آینده خواهد بود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر زنجان، سرمایه‌گذاری و ایجاد درآمد پایدار را یکی دیگر از اولویت‌ها بیان کرد و گفت: تعریفی که از سرمایه‌گذاری داریم، سرمایه‌گذاری‌های خدمات‌محور و ایجاد درآمد پایدار با توجه به ظرفیت و پتانسیل شهرداری است که هم کمیته درآمدزایی و هم کمیته سرمایه‌گذاری شورا در این زمینه، کار می‌کند.

وی با بیان اینکه اولویت بعدی شورا تعالی سازمانی است، اظهار داشت: تعالی سازمانی، یکی از بخش‌هایی است که پیگری می‌شود و مهمترین دغدغه شورا در این زمینه، اصلاح فرآیندها است چرا که فرآیند بعضی کارها طولانی و آزاردهنده است.

حمزه‌لوپاک خاطرنشان کرد: کمیته اصلاح فرآیندها را پیگیری خواهیم کرد چرا که فرآیندهایی که در مجموعه شهرداری در راستای خدماتی و عمرانی انجام می‌شود هم شهروندان و هم داخل بدنه را اذیت می‌کند.

وی با اشاره به اصلاح ساختار سازمانی به عنوان یکی دیگر از اولویت‌ها افزود: احیای کمیته‌های فنی که در زمینه‌های مختلف، اصرار بر این داریم که کارها به صورت فنی پیش برود و کمیته‌های فنی را تشکیل دهیم که این کمیته در زمینه فضای سبز طی 2 هفته اخیر، تشکیل شده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر زنجان، اولویت بعدی شورا را حمل‌ونقل عمومی و مدیریت ترافیکی بیان کرد و گفت: نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی، یکی از دغدغه‌های شورا بوده و در این زمینه، اوراق مشارکت به ارزش 60 میلیارد تومان با حمایت‌های نماینده مردم زنجان در مجلس برای اولین بار در تاریخ شهر زنجان توسط شهرداری زنجان، جذب شده که در راستای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی است.

وی با بیان اینکه این 60 میلیارد تومان هم‌اکنون در حساب شهرداری زنجان است، اظهار داشت: برنامه‌ریزی می‌کنیم که به بهترین نحو، هزینه شود که صَرف خرید اتوبوس، مینی‌بوس و ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر است.

حمزه‌لوپاک خطرنشان کرد: در مورد روان‌سازی ترافیک هم کمیته عمران و هم کمیسیون شهرسازی در این زمینه با جدیت دنیال می‌کنند تا اصلاح هندسی‌ها، ایجاد پل‌ها و سایر مواردی که می‌تواند در راستای روان‌سازی ترافیک کمک کند را ناجام دهیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به موضوع زیست‌محیطی به عنوان یکی دیگر از اولویت‌ها و دغدغه‌های شورا گفت: آیتم‌های کاهش مصرف آب، ایجاد فضای سبز متناسب با اقلیم شهر که عمدتا کاهش کشت چمن، استفاده از درختان و گیاهان مثمر در پارک‌ها و مدیریت پسماند شهری، آیتم‌هایی است که در مسائل زیست‌محیطی به دنبال ان هستیم.

وی، اولویت و دغدغه بعدی را پیگیری تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل شهری بیان کرد و اظهار داشت: یکی دیگر از اولویت‌ها ایجاد ارتباطات است.

حمزه‌لوپاک با بیان اینکه ایجاد بستر مناسب جهت ارتباط مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد با شورا و شهرداری در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: سامانه 137 شهرداری فعلاً کارآیی خاصی ندارد که در پی تقویت آن هستیم و رسانه‌ها در این زمینه می‌توانند به شورا و شهرداری کمک کنند.

وی با بیان اینکه اولویت و دغدغه بعدی شورا مسائل عمرانی و شهرسازی است، افزود: اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام را با جدیت دنبال می‌کنیم مانند سبزه‌میدان، محور پادگان و پارکینگ‌های طبقاتی که سالیان خیلی زیادی در شهر، معطل مانده‌اند.

حمزه‌لوپاک تصریح کرد: یکی دیگر از اولویت‌های شورای ششم شهر زنجان، استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به پیگیری طرح تفصیلی شهر زنجان به عنوان اولویت بعدی شورای ششم گفت: طرح جامع شهر در شورای پنجم به تصویب رسیده و در شورای عالی معماری و شهرسازی نیز احتمالا در آستانه تصویب است و طرح جامع که 20 ساله است تقریبا کارش تمام شده است.

وی خاطرنشان کرد: طرح تفصیلی را شورای ششم و شهرداری که با این شورا کار خواهد کرد، تدوین خواهند کرد و تلاش ما این است که در نوشتن طرح تفصیلی، مطالبات مردمی را لحاظ کنیم.

حمزه‌لوپاک ابراز کرد: اولویت بعدی شورا ساماندهی تملکات شهری است و  این موارد مخصوصا در شریان‌های اصلی، یکی از گره‌ها هستند.

وی اظهار کرد: اولویت بعدی شورا، ارائه الگوی ایرانی - اسلامی در طراحی و معماری و نماهای ساختمان است که سالیان سال، همه دغدغه دارند و شورا برای این مور، برنامه دارد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به پیگیری طرح تدوین طرح شیت بازار زنجان گفت: این طرح مصوب نیست بلکه یک طرح پیشنهادی بوده که از اوایل دهه 70 اجرا می‌شود و واقعاً یک معضلی هم در مورد منازل مسکونی و هم سایر موارد شده است که تلاش خواهیم کرد که یک طرح درست و حسابی برای این موضوع تدوین شود.

حمزه‌لوپاک تصریح کرد: تسهیل ساخت‌وساز به‌ویژه در بافت فرسوده نیز یکی از مهمترین اولویت‌های شورای ششم است که بخشی از آن با اتوماسیون رفع می‌شود و بخشی هم با قوانینی که شورا دنبال آن است که تصویب شود، اجرایی خواهد شد.// آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر