logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۱۶
[ شناسه خبر : ۲۳۱۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي استان زنجان:

مشوق‌های جديد مالياتی برای واحدهای شهركهای صنعتی استان زنجان اعمال می‌شود

مشوق‌های-جديد-مالياتی-برای-واحدهای-شهركهای-صنعتی-استان-زنجان-اعمال-می‌شود

مديرعامل شركت شهركهای صنعتی استان زنجان از اعمال مشوق‌های جديد مالياتی براي واحدهای مستقر در شهركهای صنعتی استان زنجان خبر داد.

به گزارش موج رسا;امير حمدنيا در جمع خبرنگاران با اشاره به معافیت‌های مالیاتی برای واحدهای خمستقر در شهرک صنعتی اظهار کرد: اين معافيتها بر اساس ماده 132 قانون مالياتهای مستقيم و ماده 31قانون رفع موانع توليد رقابت پذير و ارتقای نظام مالی کشور توسط سازمان امور مالياتي كشور اجرا مي‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان زنجان با اشاره به اينكه اين معافيت‌ها در نواحي كمتر توسعه يافته و مناطق توسعه يافته متفاوت است، افزود: در شهرکها و نواحی صنعتی مناطق کمتر توسعه یافته استان مشوقهاي مالياتي در دوره زمانی 13ساله اعمال می‌شود و مالیات سالهای بعد از دوره 13ساله معافیت مالیاتی  نیز تا زمانی که جمع درآمد مشمول مالیات به دوبرابر سرمایه ثبت و پرداخت شده برسد با نرخ صفر محاسبه شده و پس از آن با نرخ های مقرر شده در ماده 105قانون مالیات‌های مستقیم محاسبه و دریافت می‌شود.

وی اضافه كرد: اعمال معافیت مالیاتی برای صنایع مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی مناطق توسعه یافته 7 ساله است.

حمیدنیا بیان کرد: 50 درصد از نرخ محاسبه مالیات برای واحدهای مستقر در این مناطق پس از دوره 7 ساله معافیت نیز چنانچه جمع درآمد مشمول مالیات به دوبرابر سرمایه ثبت و پرداخت شده برسد با نرخ صفر محاسبه شده و 50درصد باقیمانده نیزبا نرخهای مقرر شده در ماده 105قانون مالیاتهای مستقیم محاسبه و دریافت می‌شود و پس از آن 100درصد مالیات تعلق یافته بر اساس نرخهای مقرر شده در ماده 105محاسبه و دریافت خواهد شد.

وی با اشاره به در اعمال مشوق های مالياتی برای طرحهای صنعتی و توليدی که با مشارکت سرمايه گذار خارجی ايجاد شده باشند نيز  تصريح کرد: چنانچه طرح ها با مجوز سازمان سرمايه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ايران انجام شده باشد به ازای هر پنج درصد مشارکت سرمايه گذار خارجی به ميزان 10درصد به نسبت سرمايه ثبت و پرداخت شده مشوق مالياتی تعلق می‌گيرد که حداکثر مشوقها در اين زمينه 50درصد خواهد بود.

مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي استان گفت: بدين ترتيب واحدهاي صنعتي مستقر در شهركهاي صنعتي اشراق، نوآوران، روي، خرمدره، شريف ابهر، افق ابهر و هيدج از 7 سال معافيت مالياتي برخوردار هستند و نيز واحدهاي مستقر در شهركهاي صنعتي طارم انگوران، ماهنشان و نواحي صنعتي طارم و ايجرود از 13 سال معافيت مالياتي برخوردار خواهند بود.

حميدنيا اظهار داشت: این مشوق های مالیاتی به واحدهايي تعلق می‌گیرد که پروانه بهرداری آنها از اول فروردین 1395به بعد صادر شده باشد و این مودیان می‌بایست اظهارنامه مالیاتی  شامل ترازنامه و حساب سود و زیان ، دفاتر قانونی واسناد و مدارک حسابداری خود را در موعد مقرر قانونی به سازمان امورمالیاتی تسلیم کنند.

//ع//

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر