logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۴۸
[ شناسه خبر : ۲۳۱۰۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان خبرداد

تزریق 426 هزار دوز واکسن کرونا در استان زنجان/ واکسیناسیون دانشجویان آغاز شد

تزریق-426-هزار-دوز-واکسن-کرونا-در-استان-زنجان-واکسیناسیون-دانشجویان-آغاز-شد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان گفت: تا کنون 426 هزار و 488 دوز واکسن در استان زنجان به گروه‌های هدف تزریق شده است.

پرویز قزلباش امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا;  اظهار داشت: در حال حاضر 37 درصد جامعه هدف در گروه‌های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت در استان زنجان واکسینه شده‌اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر متولدین گروه سنی بالای 40 سال در استان واکسینه می‌شوند، افزود: گروه‌های سنی اعلام شده برای دریافت واکسن مراجعه کنند.

این مسئول میزان پوشش واکسیناسیون افراد بالای 40 سال را در مناطق پونک، اسلام آباد، کوی فرهنگ، بی‌سیم را کمتر از 50 درصد عنوان کرد  گفت: در برخی مناطق استان استقبال از واکسن کمتر  بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان با بیان اینکه میانگین رعایت پروتکل‌ها بهداشتی در استان زنجان بیش از 50 درصد است، افزود: این میزان در زنجان 55.5 درصد، خدابنده 54 درصد، ابهر و ایجرود 52.5 درصد، طارم 52.2 درصد، ماهنشان 52.3 درصد و سلطانیه 53 درصد است.

قزلباش خاطرنشان کرد: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مساجد 43.5 درصد، نانوایی‌ها 45.2 درصد، ناوگان مسافربری درون شهری 45.5 درصد و در مجموع در استان این میزان 52.8 درصد است.

وی با اشاره به آغاز واکسیناسیون دانشجویان در استان زنجان، گفت: ورودی سال 1395 و قبل از آن 16 تا 19 شهریور ماه سال جاری می توانند با مراجعه به محل‌های تعیین شده واکسینه شوند.

این مسئول بیان داشت: همچنین دانشجویان ورودی سال 1396 از 20 تا 23 شهریور ماه،ورودی های سال 1397 از 23 تا 25 شهریور ماه می توانند در مراکز تعیین شده واکسن خود را دریافت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان ادامه داد: دانشجویان ورودی سال 1398 از 26 تا 28 شهریور و ورودی سال 1399 از 29 تا 31 شهریور واکسن خود را دریافت می‌کنند.

قزلباش بیان داشت: دانشجویان ورودی سال 1400 نیز از اول تا سوم مهر با مراجعه به مراکز تعیین و اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی مراجعه و واکسن خود را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه ارائه کارت ملی و دانشجویی الزامی است، افزود: دانشجویان فاقد کارت دانشجویی باید برگه واحد خود را ارائه کنند.

این مسئول از شدت گیری واکسیناسیون در استان زنجان خبرداد و گفت: زنجان در رتبه خوبی از نظر تزریق واکسن قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان بیان داشت: تا کنون 426 هزار و 488 دوز واکسن در استان زنجان تزریق شده است که با افزایش روند واکسیناسیون به میزان مطلوبی افزایش خواهد یافت.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر