logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۶
[ شناسه خبر : ۲۳۰۹۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]

استقبال امیرعبداللهیان از همکاری بخش خصوصی در تامین واکسن کرونا

استقبال-امیرعبداللهیان-از-همکاری-بخش-خصوصی-در-تامین-واکسن-کرونا
وزیر امور خارجه در نخستین نشست هم اندیشی وزارت خارجه و اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران بر عزم این وزارتخانه در حمایت از نقش و مشارکت بخش خصوصی در مراودات با کشورها تأکید و از همکاری بخش خصوصی در تامین واکسن کرونا استقبال کرد.

به گزارش موج رسا; نخستین نشست هم اندیشی وزارت امور خارجه و اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران بعداز ظهر روز دوشنبه ١۵ شهریوربه میزبانی حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، معاون دیپلماسی اقتصادی و مدیران کل وزارت امور خارجه برگزار شد. 

غلامحسین شافعی رئیس اتاق ایران، روسا و اعضای اتاق های مشترک بازرگانی ایران و کشورهای همسایه و همچنین برخی کشورهای مهم طرف تجاری کشورمان مدعوین این نشست در وزارت امور خارجه بودند.

شافعی ضمن تشکر از وزیر امور خارجه کشورمان به خاطر این دعوت، جلسه هم اندیشی مزبور را اولین ابتکار و جلسه برگزار شده وزارتخانه های دولت سیزدهم با بخش خصوصی ذکر کرد و آن را مهم و نشانگر نگاه پررنگ وزارت‌ خارجه به فعالیت‌های بخش خصوصی دانست و خواهان تداوم برگزاری متناوب این نشست در ماه‌های آینده شد.  

در این نشست فعالان اقتصادی بخش خصوصی کشورمان، دیدگاههای خود در زمینه توسعه روابط تجاری با دیگر کشورها، خصوصا همسایگان و طرف‌های تجاری اصلی را بیان کرده و خواهان حمایت هر چه بیشتر وزارت امور ‌خارجه از نقش بخش خصوصی در توسعه مراودات اقتصادی با دیگر کشورها بالاخص در موقع برگزاری کمیسیون‌های مشترک شدند. 

در ادامه این نشست معاون دیپلماسی اقتصادی و مدیران کل حوزه‌های منطقه‌ای وزارت امور خارجه نیز در پاسخ به مطالب مطروحه از سوی فعالان بخش خصوصی به تشریح نقطه نظرات خود پرداختند. 

*عزم وزارت امور خارجه در حمایت از نقش و مشارکت دهی هر چه بیشتر بخش خصوصی در مراودات با کشورها 

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در جمعبندی نخستین نشست با فعالان اقتصادی و مسئولان اتاق ایران، بخش خصوصی را موتور محرک روابط بین کشورها و حلقه‌های تجاری و اقتصادی را عاملی کمک کننده در پایایی سیاست خارجی و مقوم آن ارزیابی کرد و بر عزم وزارت امور خارجه در حمایت از نقش و مشارکت دهی هر چه بیشتر بخش خصوصی در مراودات با کشورها تاکید کرد. 

امیرعبداللهیان تامین واکسن کرونا را از اولویت‌های اصلی وزارت امور خارجه ذکر و اقدامات این وزارت در شتاب دهی فراوان به تامین واکسن مورد نیاز کشورمان در روزهای گذشته را تشریح کرد و گفت از همکاری بخش خصوصی در این زمینه استقبال می‌کنیم. 

به گزارش فارس، پس از آغاز به کار امیرعبداللهیان در این سمت تاکنون دو نشست ستاد تامین واکسن در محل وزارت امور خارجه برگزار شده است.در دومین جلسه ستاد تامین واکسن کرونا در وزارت امور خارجه مقرر شد تمامی سفرای جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور با تمام ظرفیت نسبت به تامین و ارسال واکسن‌های مورد تایید وزارت بهداشت اقدام کنند. (اینجا بخوانید)  

* تشکیل کمیته مشترک بین وزارت امور خارجه، وزارت صنعت معدن و تجارت و اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران 

تشکیل کمیته مشترک بین «وزارت امور خارجه»، «وزارت صنعت معدن و تجارت» و «اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران»، در نظر گرفتن جایگاه واقعی برای بخش خصوصی در کمیسیونهای مشترک همکاری های اقتصادی، تداوم چنین جلسات هم اندیشی و حضور رئیس اتاق بازرگانی در جلسات شورای معاونین وزارت امور خارجه به تناسب موضوعات اقتصادی مطروحه و در اولویت قرار دادن موضوعات مرتبط به سامان دهی پایانه های مرزی و تحکیم زیرساختهای کشور که ارتقا دهنده صادرات کشور باشد، از دیگر مباحث مطروحه در خلال جمع بندی ارائه شده از سوی امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در این نشست بود.

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان ظهر روز دوشنبه ۱۵ شهریور ماه نیز در نخستین نشست با سفرا و روسای نمایندگی‌های سیاسی خارجی و روسای سازمان‌های بین‌المللی مقیم تهران شرکت کرد./مهر

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر