logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۴۵
[ شناسه خبر : ۲۳۰۱۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

رشته‌ها و مواد امتحانی آزمون ورودی دکتری اعلام شد

رشته‌ها-و-مواد-امتحانی-آزمون-ورودی-دکتری-اعلام-شد
سازمان سنجش در خصوص اعلام رشته‌ها و مواد امتحانی آزمون ورودی دوره‌های دکتری (Ph.D) سال 1401 اطلاعیه داد.

به گزارش موج رسا; سازمان سنجش در خصوص اعلام رشته‌ها و مواد امتحانی آزمون ورودی دوره‌های دکتری (Ph.D) سال 1401 اطلاعیه داد.

 
در این اطلاعیه آمده است: ضمن اعلام رشته‌ها، مواد امتحانی و ضرایب دروس هر یک از مجموعه‌های امتحانی آزمون ورودی مقطع دکتری (Ph.D) سال 1401 (به شرح جدول ذیل)، به اطلاع متقاضیان ثبت‌نام و شرکت در این آزمون می رساند، پذیرش دانشجو در سال 1401 بر اساس قانون «سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی» مصوب هجدهم اسفند ۹۴ مجلس شورای اسلامی و همچنین آیین نامه اجرایی مربوطه و مصوبات «شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی» و مطابق این اطلاعیه و شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام پذیرش آزمون مذکور که در زمان ثبت‌نام (آذر ماه سال 1400) توسط این سازمان منتشر می شود، صورت خواهد گرفت.
 
1- دکتری آموزشی – پژوهشی: سنجش و پذیرش برای ورود به مقطع دکتری ناپیوسته آموزشی-پژوهشی بر اساس معیارهای زیر انجام می گیرد:
 
1-1- آزمون متمرکز (50 درصد)
 
2-1- سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری (20 درصد)
 
3-1- مصاحبه علمی و سنجش عملی (30 درصد)
 
2- دکتری پژوهش محور: سنجش و پذیرش برای مقطع دکتری ناپیوسته پژوهش - محور بر اساس معیارهای زیر صورت می گیرد:
 
1-2- آزمون متمرکز (30 درصد)
 
2-2- سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری (20 درصد)
 
3-2- مصاحبه علمی و بخش عملی (30 درصد)
 
4-2- تهیه طرح واره (20 درصد)
 
اجرای مرحله اول (آزمون متمرکز) توسط سازمان سنجش آموزش کشور و امتیاز مربوط به سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری، مصاحبه علمی و ... توسط دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی پذیرنده دانشجو انجام خواهد شد.
 
3- بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی مواد آزمون متمرکز دکتری (Ph.D) سال 1401 به شرح زیر خواهد بود:
 
الف) آزمون زبان با ضریب (1)
 
ب) آزمون استعداد تحصیلی  با ضریب (1)
 
ج) آزمون دروس تخصصی در سطح کارشناسی یا کارشناسی ارشد  با ضریب (4)
 
سنجش و پذیرش برای تمامی دوره ها شامل: روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پردیس های خودگردان، پیام نور، مؤسسات غیرانتفاعی، دانشگاه آزاد اسلامی و .... بر اساس قانون فوق و آیین نامه اجرایی آن و مصوبات مرتبط شورا انجام خواهد گرفت. 
 
4- شرایط و ضوابط در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شرکت در آزمون ورودی دکتری نیمه متمرکز سال 1401 اطلاع رسانی خواهد شد.
 
5- با توجه به امکان اصلاح عناوین رشته‌ها و یا سایر اطلاعات در جداول مجموعه های امتحانی تا زمان شروع ثبت‌نام، ملاک نهایی، اطلاعات درج شده در دفترچه راهنمای ثبت نام خواهد بود./دانا
 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر