logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۶
[ شناسه خبر : ۲۲۹۹۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 12 دقیقه ]
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی:

طرح جهش تولید سالانه یک میلیون واحد مسکونی، مصوبه مجلس و تکلیف دولت است

طرح-جهش-تولید-سالانه-یک-میلیون-واحد-مسکونی،-مصوبه-مجلس-و-تکلیف-دولت-است
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت طبق قانون جهش تولید مسکن مکلف شده که سالانه یک میلیون مسکن در سطح کشور ساخته شود، خاطرنشان کرد: فارغ از اینکه آیت‌اله رئیسی یا هر شخص دیگری به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب می‌شد نیز مکلف به اجرای این قانون بود.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام مهدی باقری شامگاه سه شنبه در نشست خبری اظهار داشت: اشتغال جوانان، یکی از موضوعات جدی است که مطرح می‌شود و این موضوع نیز از طریق اقدامات موقت یا فرصت‌های شغلی موقت، تامین نمی‌شود و نیاز به ایجاد مجموعه‌های بزرگ تولیدی دارد که پیگیری‌هایی در این مورد انجام شده است.

وی با بیان اینکه اینکه پیگیری‌ها را به این دلیل گزارش نمی‌کنیم که پیگیری، تاثیری برای مردم ندارد، خاطرنشان کرد: تاثیر پیگیری‌ها زمانی است که مردم، خدمت مورد نظر را به صورت ملموس مشاهده کنند. برای مثال؛ پتروشیمی، هیچ ثمره‌ای برای مردم زنجان نداشته است.

حجت‌الاسلام باقری با بیان اینکه کار گروهی و عمومی این را می‌طلبد که برای مثال؛ یک هلدینگ با ظرفیت 20 هزار نفر اشتغال را به زنجان بیاوریم، افزود: دغدغه ایجاد و راه‌اندازی واحدهای بزرگ در استان بوده و شبانه‌روز هم پیگیری کرده‌ایم اما تاکنون نتیجه‌ای نگرفته‌ایم.

نماینده مردم زنجان و طارم با بیان اینکه برنامه جدی بنده در مدت باقیمانده از دوره نمایندگی این است که موضوعات و مطالبات در ریل خودش پیگیری شود، گفت: عمده مطالبات و مراجعات از نمایندگان مجلس به این دلیل است که مسئولان اجرایی در دسترس نیستند در حالی که هر مطالبه‌ای به لحاظ قانونی باید از مسئول مربوطه و در حیطه امکان‌پذیری باید پیگری شود.

وی اظهار داشت: در حوزه کاری خودم، تمام تمرکز و تلاشم بر این بوده که وظایف خودم را کاملاً منظم و بی‌نقص انجام دهم و به همین دلیل، ارائه گزارش به عنوان مسئول اجرایی، کار بنده نیست.

*‌ ورود نمایندگان به معرفی و کمک به نامزدهای شورای شهر را سازگار با روح قانون نمی‌دیدم

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانون، خط‌کش کار ماست و وظیفه نمایندگان در مجلس، وضع قوانین و نظارت بر اجرای آن است، گفت: مجلس شورای اسلامی طبق قانون بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نظارت می‌کند و این قانون، تمام نمایندگان را در بر می‌گیرد البته هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا که در هر استان تشکیل شد 3 نفر از نمایندگان استان در آن عضو بودند.

وی در خصوص حمایت یکی از نمایندگان استان از یک لیست در انتخابات شورای شهر زنجان ابراز کرد: طبق قانون، ورود نمایندگان به معرفی و کمک به یک یا گروهی از نامزدهای شورای شهر را سازگار با روح قانون ندیدیم گرچه قانون نسبت به افرادی که عضو هیات نظارت نیستند، منعی ندیده که به عنوان تخلف پیگیری کنیم و در نتیجه آن نماینده محترم، تخلف قانونی نکرده است.

حجت‌الاسلام باقری با بیان اینکه مردم با رای خود به ما اعتماد کرده‌اند، خاطرنشان کرد: نمایندگان باید یک فضای عادلانه برای نامزدها ایجاد کنند، نظارت بر اجرای درست انتخابات داشته و فضا به درستی به جلو برود که حق مردم ضایع نشود و شاید با ورود 2 نماینده دیگر استان در انتخابات، شرایط تغییر می‌کرد همانطور که با ورود آقای مصطفی طاهری، تغییر کرد.

وی با بیان اینکه ورود آقای طاهری به انتخابات شورای شهر و حمایت از یک لیست را به لحاظ عُرفی و اجتماعی، اقدام خوبی ندیدم، افزود: آقای طاهری نیز پیام این را گرفت که مردم از این اقدام ناراضی بودند.

حجت‌الاسلام باقری با بیان اینکه بنده، حجت‌الاسلام شجاعی و دکتر خاتمی، عضو هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان زنجان بودیم، ابراز کرد: از هر حیث باید امانتداری را رعایت می‌کردیم لذا هیچ کس از آرای بنده در انتخابات شوراها مطلع نشد و به هیچ کس هم پیشنهادی ندادم که به کدام نامزد رای بدهد.

*‌ حقوق کاربران در طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی» بررسی می‌شود

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح صیانت گفت: این طرح توسط کمیسیون فرهنگی مجلس با مضمون صیانت، تدوین شده و طبق ادعا طراحان، حقوق کاربران را بررسی می‌کند.

وی با بیان اینکه اگر مجموعه فعالیت‌های فضای مجازی را مانند یک هرم، تصور کنیم، سیاستگذاران در راس این هرم قرار دارند که اینترنت را وارد کرده و می‌فروشند، اظهار کرد: مجموعه‌هایی که خدمات را در بستر فضای مجازی ارائه می‌دهند، یک رده پایین‌تر از سیاستگذاران قرار دارند و مردم در پایین‌ترین رده هرم قرار دارند و تنها کسانی هستند که پول می‌دهند.

حجت‌الاسلام باقری با بیان اینکه کل حیات فضای مجازی، وابسته به هرم پایینی (مردم) است، خاطرنشان کرد: مردم هم بابت ترافیک اینترنت و هم بابت خرید کالا و خدمات، هزینه پرداخت می‌کنند اما رده‌های بالایی هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند مگر اینکه شاید مقداری مالیات پرداخت کنند.

وی تصریح کرد: حرف ما در طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی این است که هر کدام از این رده‌ها هرم باید قانون داشته باشند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح صیانت، ایرادات و اشکالاتی دارد، گفت: اما بالاخره باید این اشکالات در یک زمانی، اصلاح شود چرا که بی‌قانونی خیلی بد است و اگر قانونی وجود داشته باشد می‌توان آن را اصلاح کرد.

*‌ نسبت به برخی انتصابات فتح‌اله حقیقی نقد دارم

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در خصوص تحلیل و ارزیابی از عملکرد فتح‌اله حقیقی به عنوان استاندار زنجان گفت: منصفانه بگویم که هیج سندی ندارم که بگویم استاندار زنجان در این مورد باید به یک شاخصی می‌رسید که نرسیده است.

وی با بیان اینکه نسبت به انتصابات استاندار زنجان نقد دارم، اظهار داشت: انتصابات زمان آقای حقیقی در بعضی موارد باعث ناراحتی و دلگیری بود. برای مثال؛ ابراهیم رفیعی را در آموزش و پرورش استان، موفق نمی‌دیدیم گرچه دخالتی هم نکردیم و خود دولت هم به این نتیجه رسیده بود.

حجت‌الاسلام باقری با بیان اینکه لیستی که به عنوان استانداران احتمالی زنجان منتشر شده، کذب است، خاطرنشان کرد: در مجمع نمایندگان استان به این نتیجه رسیدیم که در انتخاب استاندار، دخالت نمی‌کنیم اما از طرف دیگر، رسالت نظارتی داریم و نمی‌شود که بعد از انتصاب نسبت به استاندار، نظارت کرد لذا قبل از انتصاب می‌خواهیم ورود کنیم و ببینیم که چه کسی و با چه شاخصه‌هایی می‌خواهد انتخاب شود و در این زمینه، نظارت گروه‌ها، اصناف، جناح‌ها و اقشار مختلف را خواسته‌ایم.

وی با بیان اینکه با اولویت بومی بودن استاندار، گزینه‌ها را بررسی کرده و به یک لیست چندنفره می‌رسیم، افزود: اختیار انتخاب استاندار با وزیر کشور است و حتی اگر از بین گزینه‌های پیشنهادی هم انتخاب نکند باز هم شاخصه‌هایی اعلام می‌کنیم که فرد توانمندتر از گزینه‌های پیشنهادی را انتخاب کند.

حجت‌الاسلام باقری در خصوص امتیازگیری و سهم‌خواهی نمایندگان از وزرای پیشنهادی جهت رای اعتماد تاکید کرد: این موضوع را قبول ندارم چرا که وزرای پیشنهادی، جزء گزینه‌های رای‌آور بودند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودجه، مهمترین سند حکمرانی است، گفت: مطالبات را بر اساس این قانون، پیگیری می‌کنیم لذا هیچ خواسته‌ای از طرف دولت مبنی بر حمایت از سلامت مردم، معطل نمانده و نگاه مجلس به موضوع سلامت به‌ویژه در دوران کرونا، حمایتی بوده است.

وی تصریح کرد: در سطح استان نیز اینگونه بوده و هدف این بوده که قوت قلب و کمک برای حوزه بهداشت و درمان باشیم تا اگر مشکلی وجود دارد، حل شود.

*‌ مشکلات زیادی در حوزه زندان‌ها داریم

حجت‌الاسلام باقری با بیان اینکه مشکلات زیادی در زندان‌ها داریم، اظهار کرد: انتقال زندان‌ها یکی از پیگیری‌های جدی در کمیسیون حقوقی و قضایی است چرا که زندان‌ها فرسوده بوده و تعمیر آن‌ها نیز به‌صرفه نیست و استانداردهای یک زندان را ندارند.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات زندان‌ها نداشتن نیرو و کادر مناسب و به تعداد کافی است، خاطرنشان کرد: خستگی و فشار عصبی و روانی طوری است که نیاز به تامین نیروی مناسب در زندان‌ها داریم.

حجت‌الاسلام باقری با بیان اینکه مشکل بعدی، آموزش است، افزود: یکی از ابعاد آموزش، تکریم انسان‌ها است چرا که طبق آموزه‌های دینی حتی اگر بدترین فرد، اسیر شما باشد باید تکریم شود.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در خصوص تصاویر منتشره از زندان اوین با بیان اینکه قوه قضائیه این شجاعت و تواضع را داشته که اشتباه خود را پذیرفته است، گفت: طبیعی است که ما نیز برای کمک به حل چنین مشکلاتی باید کمک کنیم البته بعضی از مواردی که در بیرون درج شده، واقعی نیست و نگاه یکطرفه به این موضوع، منصفانه نیست.

وی با اشاره به بازدیدهای خود از زندان مرکزی زنجان اظهار کرد: آن چیزی که از مجموعه مدیریت زندان زنجان دیدم، انسان‌های محترم، دلسوز، مهربان و عاطفی بودند و وضعیت فضای اداری زندان، بدتر از سلول‌ها نباشد بهتر هم نیست و غذا و سایر امکانات قسمت اداری نیز یکسان است و رضایت زندانیان و خانواده آن‌ها را در پی داشته است.

حجت‌الاسلام باقری خاطرنشان کرد: مسئولین زندان بیش از همه، علاقه‌مند به اعطای مرخصی به زندانیان هستند و تا حد امکان در این مورد، همکاری می‌کنند.

*‌ طرح جهش تولید سالانه یک میلیون واحد مسکونی، مصوبه مجلس است

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه آیا آیت‌اله رئیسی می‌تواند وعده خود مبنی بر ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی را عملی کند، گفت: مسکن، یکی از مشکلات جدی کشور بوده و دولت آقای روحانی غیر از یک سال آخر در بحث تامین مسکن، موفق نبود و قطعاً در این زمینه، ترک فعل شده است.

وی با بیان اینکه طرح جهش تولید مسکن، مصوبه مجلس بوده و مربوط به قبل از وعده آیت‌اله رئیسی است، اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی با ظرفیتی که داشت، ساماندهی مسکن را پیگیری کرد و با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی که تاکید بر رونق و جهش تولید داشتند و همچنین با توجه به اینکه مسکن نیز یکی از مهمترین تولیدات در کشور است لذا تصمیم بر این شد که اگر بنا بر جهش است همان در بخش مسکن باشد.

حجت‌الاسلام باقری با تاکید بر اینکه طبق این قانون به دولت تکلیف شده که سالانه یک میلیون مسکن در سطح کشور ساخته شود، خاطرنشان کرد: فارغ از اینکه آیت‌اله رئیسی یا هر شخص دیگری به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب می‌شد نیز مکلف به اجرای این قانون بود و آیت‌اله رئیسی در وعده‌های انتخاباتی خود در واقع، وعده اجرای یک طرح آماده را داده است.

وی افزود: طبق این قانون به دولت تکلیف شده که یکی از بزرگترین سرمایه‌گذاری‌های جدی خود را به سمت مسکن، سوق دهد و این کار شدنی است و اجرای آن را در جلسات کمیسیون از وزیر راه و شهرسازی (رستم قاسمی) به طور جدی خواسته‌ایم.

*‌ هیچ کس در بدنه دولت روحانی به وزیر راه و شهرسازی کمک نمی‌کرد

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به علت انتصاب محمد اسلامی (وزیر راه و شهرسازی دولت دوازدهم) به عنوان رئیس سازمان انرژی اتمی کشور علی‌رغم عدم موفقیت دولت روحانی در بخش مسکن گفت: اجرای طرح مسکن ملی به تنهایی بر دوش وزارت راه و شهرسازی افتاده بود و هیچ کس در بدنه دولت روحانی به محمد اسلامی (وزیر راه و شهرسازی) کمک نمی‌کرد اما قولی که مجموعه وزرای آیت‌اله رئیسی داده‌اند این است که همگی پای کار باشند.

وی با بیان اینکه خیلی بیشتر از این‌ها در دولت یازدهم و دوازدهم باید کار می‌شد، اظهار کرد: اما وقتی بخواهیم مقایسه کنیم، مدیران کارآمد نیز در استان زنجان داشتیم که مسعود بیات‌منش (مدیرکل راه و شهرسازی)، ناصر فغفوری (رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت) و محمدرضا انصاری (مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای) از جمله آن‌ها هستند.

*‌ صحبت به عنوان موافق یا مخالف وزرا به صورت قرعه‌کشی است که نوبت به بنده نرسید

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه آیا به عنوان موافق یا مخالف وزرای پیشنهادی در مجلس، صحبت کردید، گفت: صحبت به عنوان موافق یا مخالف وزرای پیشنهادی به صورت قرعه‌کشی است و در حالی که برای 16 وزیر، ثبت‌نام کرده بودم اما طبق قرعه، نوبت به بنده نرسید.

وی با بیان اینکه به عنوان مخالف برای 2 وزیر و موافق برای 14 وزیر پیشنهادی ثبت‌نام کرده بودم، اظهار کرد: در مورد 3 وزیر دیگر نیز مخالف نبودم اما برای موافق بودن نیز ابهامات رفع نشده بود.

حجت‌الاسلام باقری در خصوص رویکرد مجلس در حوزه سیاست خارجی در دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: آقای امیرعبداللهیان 2 موضوع را در مورد سیاست خارجی مطرح کردند که رویه ایشان را کاملاً منطقی دیدیم.

وی با بیان اینکه برجام، تکلیف دولت است، افزود: برجام در دولت‌های یازدهم و دوازدهم به نتیجه نرسید و وزارت امور خارجه ایران در دولت سیزدهم از برجام باید به نفع مردم استفاده کند اما اگر موجب مضحکه کشور شود باید خیلی سریع، تعیین تکلیف کند و رئیس‌جمهور نیز این را از آقای امیرعبداللهیان خواسته است.

حجت‌الاسلام باقری با بیان اینکه علاوه بر موضوع برجام، توسعه روابط خارجی نیز جزء برنامه‌های آقای امیرعبداللهیان بود، گفت: یکی از مهمترین موضوعات، پیگیری واردات و صادرات است.

وی با بیان اینکه دیپلماسی اقتصادی نیز مطالبه جدی نمایندگان از وزیر امور خارجه بود، اظهار کرد: ارتباط با کشورهای مختلف باید همراه با داد و ستد اقتصادی باشد که در برنامه‌های آقای امیرعبداللهیان نیز قرار داشت و مطلوب نمایندگان مجلس هم بود./ / آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر