logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۵
[ شناسه خبر : ۲۲۹۸۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]

کمپین محاکمه مروجان واکسن آمریکایی داغ شد؛

کمپین-محاکمه-مروجان-واکسن-آمریکایی-داغ-شد؛
گروهی از مخاطبان فارس من، با ایجاد پویشی خواستار برخورد قضایی با مروجان واکسن‌های آمریکایی شدند.

به گزارش موج رسا; گروهی از کاربران فارس من با ایجاد پویشی در این رسانه، خواستار برخورد جدی با مروجان واکسن های آمریکایی شدند، این کمپین پس از آن داغ شد که گزارش هایی از آلوده بودن واکسن‌های آمریکایی «مدرنا» در کشور ژاپن و مطرح بودن حمله بیولوژیک به این کشور در رسانه‌های دنیا منعکس شد.

در همین رابطه با مدیر پویش « بازخواست دلالان و مروجان واکسن‌های آمریکایی» گفت‌وگویی داشتیم؛ او گفت: از چند ماه پیش درباره  واردات واکسن، موج های رسانه ای بسیاری صورت گرفت. در پی این موج‌ها کمپین هایی از داخل و خارج از کشور فشار می آوردند تا واکسن خارجی را وارد کنند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند که ما اعتمادی به واکسن های انگلیسی و آمریکایی نداریم، ‌این از آن حیث بود که ما تجربه تلخی از از نظر واردات واکسن های آلوده به ویروس ایدز از مبدا کشورهای اروپایی داریم و این نمادی از نسخه های بی اعتمادی به کشورهای غربی است.

این مخاطب فارس من، ادامه داد: در نهایت برای واردات واکسن از کشورهای مطمئن و همچنین تولید داخلی واکسن به ویژه کووبرکت تلاش کردیم اما عده ای که دغدغه مردم را ندارند، با یک ماموریت سازمانی در رسانه و فضای مجازی بر طبل دشمنان  کوبیدند که باید واکسن های آمریکایی وارد شود تا این  افزایش مرگ و میر کاهش یابد و حتی این فضا را متوجه رهبری کردند.

وی تأکید کرد: این جو روانی همچنین بر عدم کارآیی واکسن های داخلی تأکید داشت و طراحان آن می گفتند هر چه واکسن ها تزریق شود مرگ و میر و روند ابتلا کاهش نمی یابد. این موضوع اتهاماتی را متوجه آقایان صادق زیبا کلام، محمود صادقی و ... می کرد که این ها برای واکسن‌های آمریکایی دلالی می‌کنند.

مدیر این پویش، ابراز کرد: پشت پرده واکسن های خارجی در کشور ژاپن و نیوزلند و ... مشخص شده و خواهد شد که مرگ ناشی از واکسن فایزر و مدرنا را داشته اند و حتی ابعاد گوناگونی از آلوده بودن این واکسن ها مشخص می شود.این موضوع نشان از آن دارد که رهبر انقلاب اگر مخالفت کردند به خاطر جان مردم بوده نه چیز دیگر، این افراد هم در جامعه تشویش و اضطراب را در جامعه به راه انداخته و تشکیک نسبت به واکسن های دیگر.

وی با طرح این پرسش که اگر این واکسن های آلوده وارد کشور می شد چه کسی پاسخ می داد؟ خاطرنشان کرد: این افراد همه را بدون علم، تخطئه و تخریب می‌کنند و تبلیغات آمریکایی ها را انجام می دهند. ما این کمپین را راه اندازی کردیم تا مردم هوشیار باشند.

 

از تخریب کووبرکت تا روسیاهی برای حامیان واکسن‌های آمریکایی

جهش های بسیار و پی در پی و متفاوت ویروس مرگبار کرونا موجب شده تا اغلب کشورهای قدرتمند در حوزه سلامت به فکر تولید و توزیع واکسن های کرونا باشند، ایران یکی از آن کشورهایی بود که توانست در همان وهله نخست پای در عرصه تولید واکسن کرونا نهاده و چندین  واکسن را در عرصه بین الملل تولید و تمامی مراحل کارآزمایی های بالینی را طی کند. یکی از آن واکسن‌ها کووبرکت بود که براساس اعلام رسانه‌ها تا زمان نگارش این گزارش، حدود دو میلیون و سیصد و هفتاد هزار نفر، واکسن برکت را در نوبت اول تزریق کرده و نوبت دوم نیز حدود پانصد و چهل و نه هزار نفر این واکسن وطنی را تزریق کرده اند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر