logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۰
[ شناسه خبر : ۲۲۹۶۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]

هفته آینده گزارش اعلام جرم علیه روحانی به هیئت رئیسه مجلس تقدیم می شود

هفته-آینده-گزارش-اعلام-جرم-علیه-روحانی-به-هیئت-رئیسه-مجلس-تقدیم-می-شود
حسینعلی شهریاری گفت: هفته آینده کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گزارش تهیه شده در خصوص اعلام جرم علیه رئیس جمهور سابق را به هیئت رئیسه مجلس تقدیم می کند و در صورت صلاحدید هیئت رئیسه، موضوع اعلام جرم علیه آقای روحانی در صحن علنی مجلس مطرح می شود.

به گزارش موج رسا; رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ۱۹ فروردین ماه امسال در گفت و گو با خبرنگار ما از اعلام جرم مجلس علیه رئیس جمهور سابق خبر داد و گفت: بی کفایتی و سوءمدیریت روحانی دلیل افزایش مرگ و میرهای کرونایی است.

طبق گفته وی، قبل از تعطیلات نوروزی، روند ابتلا به بیماری و مرگ و میر ناشی از آن، بسیار کاهش یافت به گونه ای که امید می رفت کادر درمان امکان بازیابی توان خدمتی خود را داشته باشند، اما متاسفانه اظهارات نسنجیده و غیرمسئولانه رئیس جمهور و سوءمدیریت در وزارت میراث فرهنگی و فروش بلیط های حمل و نقل و رزرو هتل ها باعث افزایش بی رویه مسافرت های نوروزی و در پی آن گسترش بیماری و ابتلای افراد زیادی شد.
 
در پی پیگیری خبرنگار ما در ۲۱ فروردین ماه، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار کرد که وعده اعلام جرم علیه رئیس جمهور، عملی شد.
 
شهریاری با ارسال این نامه به رئیس قوه قضائیه ورود جدی و بررسی ویژه چگونگی گسترش ویروس کرونا در سراسر کشور و افزایش چشمگیر مرگ هموطنان در پی اظهارات غیر کارشناسی و ناصواب رئیس جمهور و رئیس ستاد ملی کرونا به جهت عدم توجه به تذکرات دست اندرکاران، فعالان جامعه علمی و پزشکی را خواستار شد.
 
به گفته وی؛ در این نامه خطاب به رئیس قوه قضائیه اعلام شد که بیماری کرونا در سطح جهان همچنان بی محابا می تازد و تاکنون درمان خاصی برای آن پیش بینی نشده و تنها پیشگیری از سرایت آن می تواند این روند را کند و کم اثر کند.
 
بر اساس اظهارات نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، ساده انگاری و در کنار آن چشم پوشی از ادای تکلیف میدانی در جلوگیری از مسافرت های نوروزی از عوامل این اتفاق ناگوار بوده است.
 
به گفته شهریاری؛ در این نامه کمیسیون بهداشت و درمان همگام با جامعه پزشکی و دست اندرکاران حوزه های اجتماعی و سلامت که با وقوع نشانه های خستگی مردم از یکسال تحمل محدودیت ها، بهاری مصیبت بار را گوشزد می کرد از رئیس قوه قضائیه به عنوان حافظ حقوق عمومی مردم، در قبال این عملکرد ناصواب ریاست قوه مجریه که می توانست با تدبیر خود و از موضع اقتدار ناشی از ریاست ستاد، اوضاع رو به بهبود کرونا را تداوم بخشند، ولی نبخشیدند و کشور را با موج سهمگین و دیگری از این بیماری مواجه کردند، اقدام بایسته قضایی را خواستار شد.
 
هفته آینده گزارش اعلام جرم علیه روحانی به هیئت رئیسه مجلس تقدیم می شود
 
بر این اساس خبرنگار ما، اعلام جرم مجلس علیه حسن روحانی، رئیس جمهور سابق را از رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی پیگیری کرد که حسینعلی شهریاری در این زمینه به خبرنگار ما بیان کرد: هفته آینده کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گزارش تهیه شده در خصوص اعلام جرم علیه رئیس جمهور سابق را به هیئت رئیسه مجلس تقدیم می کند.
 
وی ادامه داد: در صورت صلاحدید هیئت رئیسه، موضوع اعلام جرم علیه آقای روحانی در صحن علنی مجلس مطرح و نظر مجلس بررسی می شود و اگر مجلس موافقت کند این پرونده به قوه قضاییه ارجاع داده خواهد شد.
 
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: همچنین کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی هم در این زمینه پرونده تشکیل داده و به موضوع ورود کرده است.
 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر