logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۹
[ شناسه خبر : ۲۲۹۵۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مسئول خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

رویداد «ما شو» با محوریت خانواده و جمعیت در زنجان برگزار می‌شود

رویداد-«ما-شو»-با-محوریت-خانواده-و-جمعیت-در-زنجان-برگزار-می‌شود
مسئول خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه زنجان از برگزاری رویداد بزرگ «ما شو» در حوزه خانواده و جمعیت در نیمه دوم شهریور خبر داد.

زهرا کولیوند در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: رویداد بزرگ «ما شو» توسط بسیج دانشجویی در راستای شناسایی و حمایت از هسته‌های مساله‌محور فرهنگسازی با همکاری بنیاد قرارگاه آسیب‌های اجتماعی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه «ما شو» رویداد بزرگ استانی در حوزه خانواده و جمعیت است، خاطرنشان کرد: بسیج دانشجویی در نظر دارد با توجه به اهمیت و لزوم کنشگری فعال اجتماعی در بین اقشار مختلف به‌خصوص قشر جوان و کمک به حل چالش‌های موجود در حوزه‌های مختلف اجتماعی این رویداد را با همکاری دانشگاه‌های استان زنجان اجرا کند.

کولیوند با بیان اینکه رویداد ما شو به 2 صورت حضوری و مجازی اجرا خواهد شد، افزود: این رویداد با محوریت ایده‌پردازی، ارائه  طرح عملیاتی و اجرای طرح‌ها و با هدف شبکه‌سازی و تربیت کنشگران حوزه خانواده و احصای مسائل در این زمینه، برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

مسئول خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه زنجان گفت: این رویداد در 3 سطح مقدماتی، آموزشی و عملیاتی، طراحی شده و قصد دارد موضوعات مبتلابه حوزه خانواده را برای مخاطبان رویداد، بررسی و راهکارهای اجرایی را بحث کند.

این فعال دانشجویی، جذب و تربیت کنشگران حوزه خانواده و آسیب‌های اجتماعی را از اهداف رویداد ما شو برشمرد و خاطرنشان کرد: احصای مسائل و مشکلات حوزه جمعیت و خانواده، تهیه بانک ایده و طرح‌های عملیاتی قابل اجرا و تعمیم در دانشگاه‌ها و محلات، ایجاد شبکه ارتباطات هم‌افزای فعالان مردمی خانواده در سراسر کشور، ایجاد بستر شناخت و تعامل در گستره مجموعه‌های هم‌عرض استانی و ملی و انتقال تجارب بومی و معرفی بسترهای همکاری در سطوح استانی و ملی نیز از دیگر اهداف رویداد است.

وی اظهار داشت: محورهای رویداد شامل چالش جمعیت، تشویق به ازدواج، مقابله با تک‌فرزندی، معیشت و فرزندآوری و مقابله با پدیده طلاق است.

کولیوند در خصوص کارگاه‌های آموزشی این رویداد ابراز کرد: کارگاه‌ها شامل ارائه و فن بیان، ویژگی‌های ایده ناب، عرصه فعالیت اجتماعی، آسیب اجتماعی- انفعال/ اقدام و همچنین شناخت سیر مسائل حوزه خانواده است.

مسئول خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه زنجان با بیان اینکه کارگاه‌های رویداد ما شو در نیمه دوم شهریور و به مدت 3 روز برگزار می‌شود، گفت: هسته‌ها و علاقه‌مندان می‌توانند از کارگاه‌های تخصصی این حوزه با حضور بهترین اساتید کشوری (دکتر لاور، مشاور برنامه زوجی نو، دکتر علیپور و سایر اساتید مجرب خانواده و مساله‌محوری) استفاده کرده و ایده‌های خود را به کمک مربیان مجرب، تکمیل کرده و بهبود بخشند.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام برای شرکت در این رویداد از 26 مرداد آغاز شده و تا 12 شهریور ادامه دارد، اظهار کرد: هزینه ثبت‌نام ۵۰ هزار تومان است که شامل تخفیف ویژه (تا ۵۰ درصد) برای بسیجیان و دانشجویان خواهد شد.

کولیوند خاطرنشان کرد: ضمن حمایت از هسته‌ها و ایده‌های برتر به صاحبان ایده نیز جوایز نفیسی (بالغ بر ۶۰ میلیون ریال به 3 گروه برتر) اهدا خواهد شد.

وی افزود: این رویداد به صورت حضوری و مجازی و با ارائه مدرک معتبر بوده و شرکت در آن برای عموم، آزاد است.// آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر