logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۷
[ شناسه خبر : ۲۲۹۵۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
در جمع خبرنگاران؛

تشریح فعالیت‌های بسیجیان در طرح شهید سلیمانی از زبان فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان

تشریح-فعالیت‌های-بسیجیان-در-طرح-شهید-سلیمانی-از-زبان-فرمانده-سپاه-انصارالمهدی(عج)-استان-زنجان
فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت: بعد از شیوع پیک پنجم کرونا و به‌خصوص بعد از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی بلااستثنا حتی مردمی که عضو بسیج نیستند نیز به پایگاه‌های مقاومت مساجد، مراجعه می‌کنند و می‌گویند ماموریت بدهید به ما تا کمک کنیم.

به گزارش موج رسا; سردار جهانبخش کرمی امروز در حاشیه راه‌اندازی مرکز واکسیناسیون خودرویی در قالب رزمایش طرح شهید سلیمانی سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بسیجیان در تمام صحنه‌ها از جمله دفاعی، امنیتی، فرهنگی و اجتماعی، اولین نفراتی هستند که به صحنه ورود پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه بسیجیان در دوران دفاع مقدس نیز صحنه‌های زیباتری داشتند و تابلوهای بی‌نظیر تاریخی را به نمایش گذاشتند، خاطرنشان کرد: بسیجیان در شیوع ویروس کرونا قبل از اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی نیز ورود کردند اما بعد از ابلاغ طرح شهید سلیمانی به صورت هماهنگ‌شده، سازمان‌یافته، آموزش‌دیده و منظم وارد عمل شدند.

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت: بسیجیان با به‌کارگیری همه امکانات، نیروی انسانی، بسیجیان آموزش‌دیده، بسیج جامعه پزشکی و متخصصین و حتی بسیج طلاب در بحث معنویت، امیدبخشی و روحیه‌افزایی و امروز تمام پایگاه‌های مقاومت بسیج، یک قرارگاه فعال هستند و نقش‌های مختلفی در زمینه مبارزه با بیماری کرونا ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت تیم‌های حمایتی، مراقبتی و نظارتی در طرح شهید سلیمانی اظهار کرد: تیم‌های حمایتی با جذب کمک‌های مومنانه از خیرین، مردم و مراکز تولیدی کمک می‌کنند که ارزش کمک‌های نقدی و غیرنقدی جمع‌آوری‌شده تاکنون بیش از 130 میلیارد تومان بوده است.

سردار کرمی با اشاره به تشکیل بانک اطلاعاتی برای افرادی که از شیوع بیماری کرونا آسیب دیده‌اند، خاطرنشان کرد: بسیجیان طبق بانک اطلاعاتی به این افراد به صورت منظم، کمک می‌کنند و علاوه بر بسته‌های معیشتی، بسته‌های بهداشتی و هر نیازی که مردم داشته باشند برای افرادی که توانایی تامین نیازمندی‌های خود را ندارند، خانه‌به‌خانه مراجعه کرده و نیاز و خواسته‌های ان‌ها را تامین می‌کنند.

وی افزود: تیم‌های حمایتی در تمام محله‌ها، مساجد و روستاها فعال هستند.

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با اشاره به تیم‌های مراقبتی که وظیفه شناسایی و رصد و مراقبت را بر عهده دارند، گفت: مسئولیت این تیم‌ها با پزشکان و کارشناسان بهداشت و درمان است که بسیجیان در این تیم‌ها کمک می‌کنند.

وی با بیان اینکه تیم‌های نظارتی در طرح شهید سلیمانی در 2 بخش است، اظهار داشت: یک بخش، تیم‌های نظارت بهداشتی است که با کارشناس بهداشت محیط، مراکز، اماکن و مناطقی که مخصوصا آلوده است را رصد می‌کنند.

سردار کرمی خاطرنشان کرد: اطلس و نقشه محلات توسط این تیم‌ها تهیه شده که توجه بیشتری به نقاط آلوده و یا نظارت بهداشتی به مراکز تهیه و توزیع تغذیه، نیازهای مردم و اصناف و بازار می‌کنند.

وی افزود: یک بخشی از بسیجیان در تیم‌های نظارتی برای اینکه کالاها و مایحتاج مردم، احتکار نشود و مردم با مشکل مواجه نشوند با اصناف بازاریان مشغول هستند که الحمدلله کشفیات زیادی داشته‌اند که احتکار شده بود.

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با بیان اینکه تیم‌های عملیاتی پایگاه‌های مقاومت به صورت شبانه‌روز فعال هستند، گفت: این تیم‌ها مخصوصاً بعد از منویات اخیر مقام معظم رهبری و دستور فرمانده کل سپاه پاسداران، همه امکانات، نیروی انسانی، تجهیزات، ترابری، تجهیزات پزشکی و بسیج جامعه پزشکی و نیروهای متخصص در این صحنه فعال هستند و مانند صحنه دفاع مقدس است که بسیجیان، صحنه‌های زیبایی را خلق می‌کنند.

وی با بیان اینکه سپاه در شهرهای خرمدره و دندی، سالن‌هایی جهت واکسیناسیون در اختیار ستاد کرونا قرار داده و در شهر زنجان نیز 3 مرکز برای واکسیناسیون فعال است.

سردار کرمی با بیان اینکه سالن 9 دی و مرکز پیاده کانون امام علی(ع) برای واکسیناسیون تخصیص داده شده بود، خاطرنشان کرد: روزانه بیش از 500 نفر در مرکز امام علی(ع) واکسینه می‌شوند.

وی با اشاره به راه‌اندازی 2 مرکز خودرویی واکسیناسیون در زنجان افزود: یکی از این مراکز در کانون امام علی(ع) است که امروز افتتاح شد.

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) با بیان اینکه یک مرحله دیگر امروز رزمایش داشتیم که تیم‌ها به طور منظم اعزام شدند، گفت: بسیجیان در 2 نقاهتگاه هتل سپهر و سالن ورزشی مادران و کودکان نیز خادم مردم هستند.

وی ابراز کرد: بسیجیان در دوران دفاع مقدس و نقاط مختلف جبهه‌ها فقط خودشان مجروح می‌شدند و آسیب می‌دیدند اما امروز علاوه بر خود، خانواده‌هایشان نیز آسیب می‌بینند ولی با این حال با عشق و علاقه به مردم خدمت می‌کنند.

سردار کرمی تصریح کرد: امروز هم صحنه جهاد است و مانند دوران دفاع مقدس است که خدا این توفیق را داده که به مردم عزیز خدمت کنیم.

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان در خصوص تعداد بسیجیانی که در طرح شهید سلیمانی مشارکت می‌کنند، گفت: نیاز به گفتن تعداد نفرات نیست چرا که تمام پایگاه‌های مقاومت بسیج، مساجد و محلات در شهر و روستا بلااستثنا قرارگاه زده‌اند و تیم‌های حمایتی، نظارتی و مراقبتی تشکیل داده‌اند و در کل استان، فعال هستند.

وی اظهار کرد: اقشار مختلف بسیج و متخصصین نیز پایگاه‌های مقاومت را یاری و کمک می‌کنند و هیچ پایگاهی نیست که در این طرح، فعال نباشد.

سردار کرمی با تاکید بر اینکه فعالیت بسیجیان هیچ گاه متوقف نشده است، تصریح کرد: هیچ وقت، حرکت‌ها متوقف نشده اما با آبی شدن وضعیت کرونا، نیازها کمتر می‌شود و شاید فعالیت‌ها به چشم نیاید.

وی خاطرنشان کرد: بعد از شیوع پیک پنجم کرونا و به‌خصوص بعد از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی بلااستثنا حتی مردمی که عضو بسیج نیستند نیز به پایگاه‌های مقاومت مساجد، مراجعه می‌کنند و می‌گویند ماموریت بدهید به ما تا کمک کنیم.

سردار کرمی ابراز کرد: این روحیه مردم ماست که شکست‌ناپذیر هستند و هیچ جا این مردم، کم نیاورده و اینجا هم پیروز خواهیم شد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر