logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۰
[ شناسه خبر : ۲۲۹۵۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
استاندار زنجان:

بخش عظیمی از تست‌های سریع کرونا در استان زنجان بر عهده بسیجیان بوده است

بخش-عظیمی-از-تست‌های-سریع-کرونا-در-استان-زنجان-بر-عهده-بسیجیان-بوده-است
استاندار زنجان با بیان اینکه تاکنون از 460 هزار نفر در استان تست پی‌سی‌آر و تست سرپایی گرفته شده است، گفت: یعنی به ازای هر یک هزار نفر جمعیت استان زنجان از 415 نفر، تست گرفته شده که فاصله معنادارای با میانگین کشور داریم و حجم عظیمی از این وظیفه بر عهده بسیجیان بوده است.

به گزارش موج رسا; فتح‌اله حقیقی امروز در حاشیه راه‌اندازی مرکز واکسیناسیون خودرویی در قالب رزمایش طرح شهید سلیمانی سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تاکنون بیش از 400 هزار دوز واکسن در سطح استان تزریق شده و تمام تلاش ما از ابتدا این بوده که واکسیناسیون هوشمند انجام شود.

وی با بیان اینکه بزرگترین مشکل ما در واکسیناسیون افراد 70 سال به بالا بود، خاطرنشان کرد: امروز 91 درصد جمعیت 70 سال به بالای استان، واکسینه شده‌اند که کار بسیار خوبی از این نظر انجام شده است.

حقیقی با اشاره به راه‌اندازی 30 مرکز تجمیعی واکسیناسیون با 148 تیم در سطح استان ابراز کرد: استان زنجان توانایی تزریق روزانه 30 هزار دوز واکسن بدون ایجاد صف و تعلل را دارد.

استاندار زنجان با بیان اینکه واکسیناسیون کرونا در استان امروز از 3500 دوز به بیش از 10 هزار دوز رسیده است، گفت: سپاه انصارالمهدی(عج) استان در تمام عرصه‌های مبارزه با ویروس کرونا از جمله واکسیناسیون و همچنین رساندن واکسیناسیون افراد بالای 70 سال به 9 درصد، و همچنین در اختیار گذاشتن مراکز تجمیعی واکسیناسیون، مشارکت و همکاری فوق‌العاده داشته است.

وی با بیان اینکه سپاه استان قبلاً یک مرکز ثابت واکسیناسیون دایر و در اختیار ستاد کرونا قرار داده بود، اظهار داشت: تاکنون 14 هزار دوز واکسن در این مرکز تزریق شده وامروز نیز یک مرکز واکسیناسیون خودرویی سیار ایجاد کردند که هم عوارض مرکز خودرویی کمتر است و هم استقبال از این مرکز بیشتر است.

حقیقی با بیان اینکه با ایجاد این مرکز، تعداد مراکز واکسیناسیون خودرویی در شهرستان زنجان به 2 مرکز رسید، خاطرنشان کرد: البته همکاری بسیجیان و سپاه به اینجا ختم نمی‌شود.

وی با بیان اینکه شناسایی زودهنگام مبتلایان، یکی از شیوه‌های پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا است تا عارضه‌ای برای دیگران ایجاد نکند، افزود: تست پی‌سی‌آر و تست سریع سرپایی، یکی از شیوه‌هایی است که منجر به شناسایی زودهنگام می‌شود که تا به امروز از 460 هزار نفر در استان تست پی‌سی‌آر و تست سرپایی گرفته شده است.

حقیقی تصریح کرد: به عبارت دیگر یعنی به ازای هر یک هزار نفر جمعیت استان زنجان از 415 نفر تست پی‌سی‌آر و تست سریع سرپایی گرفته شده که فاصله معنادارای با میانگین کشور داریم و حجم عظیمی از این وظیفه بر عهده بسیجیان بوده است.

استاندار زنجان گفت: بیش از 3 هزار نفر بسیجی در سطح استان زنجان بیش از 18 ماه است که برای مبارزه با بیماری کرونا کمک و همیار ما هستند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه اقدامات خیلی خوبی از نظر تزریق واکسن و تست پی‌سی‌آر در استان زنجان با کمک بسیجیان انجام شده است، اظهار کرد: همین اقدامات باعث شده که زنجان 4 هفته دیرتر از استان‌های دیگر وارد پیک پنجم کرونا شود.

حقیقی با بیان اینکه فوت حتی یک نفر هم بیشتر است و باید پیشگیری شود، خاطرنشان کرد: در سایه اقدامات صورت‌گرفته، تعداد فوتی‌های کرونا در استان زنجان نیز کاهش معناداری پیدا کرده است.

به گزارش موج رسا؛ واکسیناسیون خودرویی سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان در کانون امام علی(ع) امروز در قالب رزمایش طرح شهید سلیمانی و با اسم رمز «یا زینب(س)» با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، استاندار و جمعی از مسئولان استان آغاز به کار کرد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر