logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۳
[ شناسه خبر : ۲۲۹۴۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
فرمانده سپاه ناحیه ماهنشان:

طرح شهید سلیمانی از موفق‌ترین الگوهای مشارکت بسیجیان در امر بهداشت است

طرح-شهید-سلیمانی-از-موفق‌ترین-الگوهای-مشارکت-بسیجیان-در-امر-بهداشت-است-
فرمانده سپاه ناحیه ماهنشان گفت: طرح حاج قاسم سلیمانی  به عنوان یکی از موفق ترین الگوهای مشارکت بسیجیان در امر بهداشت و درمان است

سرهنگ مصطفی ملکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار  موج رسا; با اشاره به پیچیدگی‌های اجرای طرح سلیمانی در شهرستان ماهنشان به دلیل موقعیت جغرافیایی گسترده و جمعیت ساکن پراکنده در آن گفت: اقدامات صورت گرفته در این طرح و موفقیت‌های چشمگیر آن در تحقق اهداف از پیش تعیین شده این طرح بسیار کارآمد و ستودنی است.

به گفته وی با تلاش عوامل شبکه بهداشت و عوامل بسیجی این طرح، شهرستان به یک منطقه تقریبا کم خطر تبدیل شده است.
این مسئول با اشاره به انجام تست‌های گسترده، هدفمند و هوشمند خاطرنشان کرد: شناسایی همه افراد در تماس نزدیک با فرد مبتلا، جداسازی و رهگیری بیماران، تقویت فرآیند درمان و کاهش حداکثری موارد بستری در این طرح مورد توجه است، ضمن اینکه  میزان تست PCR رشد چشمگیر داشته است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان ماهنشان با اشاره به اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی توسط ۳۰۲نفر از بسیجیان شهرستان در قالب ۱۷۲ تیم حفاظتی و غربالگری، نظارتی، رصد و مراقبتی در شهرها و روستاهای شهرستان، یادآورشد: به همت مسئولین  بهداشتی شهرستان و بسیجیان گرانقدر، با اجرای این طرح اقدامات گسترده‌ای در خصوص آموزش همگانی مردم در راستای پیشگیری از ابتلاء به کرونا، همچنین بیماریابی سریع با انجام تست‌های بیشتر و نظارت بیشتر بر اجرای پروتکل‌ها و قرنطینه کردن افراد بیمار و مشکوک در شهرستان انجام می‌شود.
ملکی ادامه داد: توزیع مواد ضدعفونی کننده دست و سطوح و ماسک در نقاط آلوده و بسته‌های کمک معیشتی بین مبتلایان به کرونا از دیگر اقدامات اجرایی در این طرح بوده است.
وی تصریح کرد: در طرح «شهید حاج قاسم سلیمانی»  با اجرای درست آن و تعامل مطلوب میان دستگاه‌های مختلف می‌توان گامی اساسی در راستای قطع زنجیره کرونا در کشور برداشت.
این مسئول با بیان اینکه حمایت، رسیدگی، مراقبت، سرکشی از بیماران، از بخش‌های اصلی طرح شهید سلیمانی برای قطع زنجیره بیماری کروناست، افزود: در این طرح، از ظرفیت نیروهای داوطلب و بسیجی برای شناسایی بیماران به صورت محله‌محور استفاده می‌شود. 
فرمانده سپاه ناحیه ماهنشان بیان داشت: قرارگاه جهادی سلامت محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی برای اجرای دقیق طرح شهید سلیمانی در  شهرستان  تشکیل شده و تا به امروز همه مجموعه‌ها از جمله بسیج، پایگاه‌های سلامت و گروه‌های مردمی سازمان‌دهی شده‌اند و به شکل قرارگاه محوری کار را پیش ببرند.
ملکی گفت: جذب کمک‌های مردمی، نهادها و سازمان‌های مردم نهاد، شناسایی افراد مشکوک به ویروس کرونا ، ضدعفونی منازل، اعزام تیم مراقبت در منزل، آموزش خانواده‌ها در زمینه ویروس کرونا، آموزش همگانی در زمینه ارتقای دانش و مهارت مردم برای مقابله با بیماری کرونا از مهمترین وظایف این کمیته هاست. 
 
*فعالیت بیش از ۱۱۵پایگاه بسیج مساجد در اجرای طرح شهید سلیمانی
وی از فعالیت و همکاری بیش از یکصد و پانزده پایگاه بسیج مساجد در اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در این شهرستان خبر داد و گفت:  پایگاه‌های بسیج در این مقطع زمانی با توجه به نیاز مردم به حضور و نقش آفرینی بسیجیان عزیز در عرصه مبارزه با بیماری کرونا، تبدیل به پایگاه‌های امداد و نجات شده‌اند و فعالیت‌های متناسب با مقابله با این بیماری را انجام می‌دهند. 
این مسئول با اشاره به واکسیناسیون ۳۷درصدی مردم شهرستان گفت:در راستای طرح ملی شهید سلیمانی و به منظور کمک به مراکز درمانی و تسهیل گری‌ها و رفاه عمومی و نیز تسریع بخشی در امر واکسیناسیون کرونایی برای کنترل شیوع کووید 19 و ایجاد مصونیت‌های اجتماعی در ابتلا به این ویروس منحوس دو مرکز تجمیعی واکسیناسون در شهرستان راه‌اندازی  شده است.
وی یادآور شد: مراکز واکسیناسیـون از نهضت‌های مومنانه در میدان سلامت برای شکست کرونا ویروس است که  در سالن ورزشی شهر ماهنشان و مجموعه فرهنگی ورزشی صالحین حوزه شهید چمران دندی تشکیل شده و بسیجیان شهرستان کمک‌های لازم را  به مسولین امر انجام می‌دهند.
فرمانده سپاه ناحیه ماهنشان از صبر و تلاش‌های مجموعه عوامل کادر بهداشت و درمان شهرستان و مجموعه پزشکی و عوامل واکسیناسیون شهرستان قدردانی کرد و ابراز امیدواری کرد این بیماری به زودی از بین برود.//ن
 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر