logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۴۰
[ شناسه خبر : ۲۲۹۳۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با موج رسا:

بومی بودن، شاخصه جدی نمایندگان برای استاندار آینده زنجان است/ معرفی 20 گزینه به مجمع نمایندگان برای استانداری زنجان

بومی-بودن،-شاخصه-جدی-نمایندگان-برای-استاندار-آینده-زنجان-است-معرفی-20-گزینه-به-مجمع-نمایندگان-برای-استانداری-زنجان
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تامین مناسب مسائل اقتصادی و معیشتی مردم، یکی از موضوعات و محورهای اصلی خدمت‌رسانی مد نظر دولت است، گفت: فردی به عنوان استاندار باید معرفی شود که شاهد ارتقای اقتصادی استان باشیم.

حجت‌الاسلام مهدی باقری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا;  در خصوص انتظار مجلس شورای اسلامی از دولتمردان پس از استقرار کامل دولت، اظهار داشت: خوشبختانه ثمره حضور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مطالبه یک مجلس انقلابی این بود که مردم، خواسته خود را عملی کرده و افرادی را بر سر کار آوردند و مجلسی را تشکیل دادند که نگاه انقلابی در آن وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه فعالیت مجلس در یک سال گذشته، زمینه‌ساز حضور یک دولت انقلابی بود، خاطرنشان کرد: همراهی، همکاری و همدلی مجلس در انتخابات ریاست‌جمهوری و رای‌آوری آیت‌اله رئیسی موثر بود و سپس همکاری و همدلی مجلس در رای اعتماد به وزرای پیشنهادی به صورت عملی، بروز و ظهور پیدا کرد و کابینه‌ای پای کار آمد که با اعتماد بالایی از مجلس توانست سکاندار مسائل اجرایی کشور شود.

حجت‌الاسلام باقری با بیان اینکه در ادامه کار نیز وحدت، همدلی، همراهی، کمک و نقش کمک‌رسانی مجلس به دولت در به ثمر نشستن و عملیاتی شدن برنامه‌های دولت، تاثیر خواهد. داشت، افزود: از آنجا که تمام برنامه‌های ارائه‌شده از سوی دولت، رویکرد انقلابی و خدمت‌رسانی به مردم به‌ویژه محرومین داشته و این رویکرد دقیقا مطابق با خواسته‌های نمایندگان مردم در مجلس است، قطعا این همراهی به لطف خداوند که تا اینجا اتفاق افتاده در ادامه نیز اتفاق خواهد افتاد.

وی تصریح کرد: نتیجه این همراهی و همکاری و همدلی، حفظ، تامین و توسعه منافع مردم خواهد بود.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه مجلس انقلابی در راستای عمل به وظایف خود چه برنامه‌ای برای پیگیری شعارهای دولت دارد، گفت: وزرا که از ابتدا تا این لحظه در جلسات کمیسیون‌ها حضور پیدا کرده و سپس در صحن علنی مجلس نیز همان برنامه‌هایی که دولت در ابتدا برای رای گرفتن از مردم، ارائه کرده بود مطالبه اول ماست.

وی اظهار کرد: نمایندگان به دنبال این هستند که دولت، برنامه‌هایی که ارائه کرده و با ان از مردم رای گرفته را اجرایی و عملیاتی کند.

حجت‌الاسلام باقری با بیان اینکه طبیعتاً مطالبه ما اینطور خواهد بود که دولت چگونه و از چه مسیری، برنامه‌ها را عملیاتی خواهد کرد تا اینکه در گام اول به دولت کمک کنیم، خاطرنشان کرد: سلامت، اولین موضوعی است که هم مطالبه مجلس بوده و هم اولین برنامه عملیاتی دولت، تامین سلامت مردم در ایام کرونا است.

وی افزود: بحث‌های اقتصادی و معیشتی نیز مهمترین اولویت بعدی است که به عبارت دیگر سلامت، معیشت و اقتصاد مردم، اولویت‌های جدی و کوتاه‌مدت در پیگیری‌های ما خواهد بود.

حجت‌الاسلام باقری تصریح کرد: متاسفانه مشکلات عظیم اقتصادی وجود دارد که سریع‌تر باید جلوی پیشروی آن گرفته شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکنون با مشکلات اقتصادی از جمله افزایش قیمت دلار مواجه هستیم که سیر صعودی دارد، گفت: اولین خواسته ما و همچنین اولین برنامه دولت این است که افزایش قیمت دلار و همچنین گرانی‌ها را به زودی مهار کند.

وی ابراز کرد: البته به لحاظ منطقی، انتظار فروکش کردن قیمت‌ها و حل مشکلات در کوتاه‌مدت و به سرعت را نداریم و باید با علم به واقعیت‌ها و شرایط جاری کشور، مطالبه کرد.

حجت‌الاسلام باقری افزود: با این حال، اقدام فوری در این زمینه، مطالبه ماست و آیت‌اله رئیسی نیز قبل از رای اعتماد به وزرا گفتند که اولین جلسه هیات دولت در روز پنج‌شنبه برگزار خواهد شد و خواسته ما نیز همین بود تا نهضت خدمت‌رسانی بزرگی به لطف حضرت ولی عصر(عج) و حمایت مردم، شکل خواهد گرفت.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه آیا دولت سیزدهیم با این کابینه، توانایی برآورده کردن انتظارات مردم را خواهد داشت، گفت: رئیس‌جمهور در سخنرانی در دفاع آخر از وزرا به صراحت گفتند که انتصاب وزرا ماحصل اخذ دیدگاه‌های مختلف مردم بوده و علاوه بر کابینه در موضع معاونین وزرا و استانداران نیز در جلسات مختلف اذعان کردند که مشورت و کمک می‌گیریم و از این مشورت و کمک‌ها استقبال می‌کنند.

وی با بیان اینکه رویه‌ای که نمایندگان مخصوصاً در استان زنجان در پیش گرفته‌ایم این است که صرفاً نقش واسطه‌گری داریم، خاطرنشان کرد: به اینگونه که نهادها، گروه‌ها، سمن‌ها، احزاب و اصناف مختلف، افرادی که به عنوان استاندار و یا مدیریت‌های پایینی و یا حتی به عوان معاونین وزرا پیشنهاد می‌کنند از بخش‌های مختلف مشورت می‌گیریم که به بدنه دولت، منتقل خواهیم کرد تا به همکاری، همراهی و همفکری و مشورت عمومی از بخش‌های مخلتف کمک کنیم که بهترین‌ها مشغول خدمت شوند.

حجت‌الاسلام باقری در خصوص اینکه چه شاخص‌هایی برای مدیران استانی دولت در نظر دارید، اظهار کرد: مهمترین اولویت ما مهمترین اولویتی است که دولت، مد نظر دارد یعنی کیفیت بالای خدمت‌رسانی و عزم به خدمت به مردم، اولین اولویت ماست.

وی خاطرنشان کرد: شاخص‌هایی که وجود دارد عبارتند از سلامت، سابقه خوب و درخشان و توانمندی ارتباطات گسترده‌ای که بتواند برای مردم و استان منافعی را از توان داخلی و خارجی بیاورد تا مردم بهره‌مند شوند.

حجت‌الاسلام باقری با بیان اینکه بومی بودن از گزینه‌های جدی ماست، افزود: 4 سال، فرصتی نیست که فرد غیربومی بیاید و بخواهد اشراف و اطلاع پیدا کند از مناطق و بتواند کاری را انجام دهد لذا بومی بودن از شاخص‌هایی است که در مجمع نماینگان استان در نظر داشتند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تامین مناسب مسائل اقتصادی و معیشتی مردم، یکی از موضوعات و محورهای اصلی خدمت‌رسانی است که دولت مد نظر دارد، تصریح کرد: فردی به عنوان استاندار باید معرفی شود و دولت، کارهایش را پیگیری کند که توان مدیریت استان را به‌گونه‌ای داشته باشد که شاهد ارتقای اقتصادی استان باشیم و رویکرد توسعه اقتصادی طبیعتا باید در توانمندی‌ها، برنامه‌ها و ارتباطات فردی که سکاندار استانداری خواهد بود باید باشد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه مهمترین اولویت‌های نمایندگان استان زنجان در انتخاب استاندار آینده زنجان چیست و آیا گزینه‌هایی مد نظر هست، گفت: گزینه‌هایی که مطرح می‌شود از بخش‌های مختلف خواسته‌ایم که مشورت بدهند و این خواسته نه خواسته ما بلکه خواسته گروه‌ها، جناح‌ها، احزاب، اصناف و فعالین حوزه‌های مختلف بوده است و قبل‌تر نیز این مطالبه عمومی از ما بوده که از مردم در رده‌هایم مختلف کمک بگیریم.

وی افزود: از طرف دیگر در این ایام، خود آن‌ها نیز پیشقدم شده و گزینه‌هایی را مطرح کرده‌اند و تا به حال شاید بیش از 20 گزینه به مجمع نمایندگان استان معرفی شده است.

حجت‌الاسلام باقری با بیان اینکه بنای حاکم شدن همدلی، همراهی و وحدت در استان، هدف مجمع نمایندگان است، اظهار داشت: هدف این است که مجموعه نهادهای مختلف خدمتگزار در استان در این قضیه حضور داشته و کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد نمایندگان در مجمع نمایندگان استان این است که با توجه به مطالبات و پیگیری‌هایی که مردم داشتند با همراهی تمام عزیزان انقلابی در استان به دولت کمک کنیم تا گزینه توانمندی در استان حضور داشته و مشغول به خدمت‌رسانی شود.// آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر