logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۹
[ شناسه خبر : ۲۲۹۰۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
در شورای برنامه‌ریزی استان زنجان مطرح شد؛

پرداخت پاداش بازنشستگان استان زنجان در هفته جاری

پرداخت-پاداش-بازنشستگان-استان-زنجان-در-هفته-جاری
معاون هماهنگی و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: پاداش بازنشستگان استان زنجان در هفته جاری به طور کامل صفر شده و از سال 99 مطالباتی باقی نمی‌ماند.

به گزارش موج رسا; احمد خداوروی امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان زنجان، اظهار داشت: سند آمایش جمعیت استان زنجان تعریف شده و بر اساس این سند برنامه‌ریزی‌های لازم انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: محدوده‌های کشت آبی موجود در پهنه استان، فعالیت‌های آبزی پروری پشت دریاچه‌ها سدها، محدوده‌های کشت دیم موجود در استان با تاکید بر حفظ منابع پایه و توسعه زیرساخت‌های کشت در محیط‌های کنترل شده از جمله موارد مطرح شده در سند آمایش استان زنجان است.

این مسئول ادامه داد: در سند آمایش سرزمین زنجان، شهر زنجان با هدف تقویت جایگاه آن در نظام شهری کشور و تبدیل به مرکزی برای جذب سرریز جمعیت و نیروی فعال مازاد استان‌های همجوار به ویژه کلان شهرتهران و شهرهای بزرگ منطقه تعریف شده است.

معاون هماهنگی و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با بیان اینکه تقویت نقش شهرهای متوسط و کوچک اندام با هدف تعادل کالبدی و کارکردی و حفظ نظام سلسه مراتب سکونتگاهی از دیگر موارد مطرح شده در سند آمایش سرزمین زنجان است، افزود: ابهر به عنوان شهر درجه دو برای استان زنجان درنظر گرفته شده است که باید برای تقویت کار کردهای آن اقدامات لازم انجام شود.

خداوردی تصریح کرد: در سند توسعه استان شهرستان طارم مستعد برای توسعه انواع گردشگری طبیعی و تاریخی بوده و شهرستان ماهنشان نیز می‌تواند در زمینه توسعه بوم گردی و زمین گردشگری مورد توجه باشد.

وی ادامه داد: شهرستان خدابنده به دلیل داشتن مکان های گردشگری مهم از جمله خدابنده غار کتله خور و بقعه قیدار نبی می‌تواند متصل کننده زنجان به استان همدان بوده و توسعه بوم گردی شهرستان زنجان در گردشگری تاریخی و مذهبی شامل بازار، مردان نمکی، حسینیه و زینبیه اعظم در سند آمایش سرزمین مورد توجه است.

این مسئول در ادامه با اشاره به 11 طرح ارائه شده در کارگروه زیربنایی استان زنجان، گفت: ضروری است این طرح‌ها برای اجرا در کارگروه برنامه‌ریزی استان تصویب شود.

معاون امور عمرانی استاندار زنجان نیز در ادامه این جلسه با اشاره به مباحثی که درخصوص اجرای برخی پروژه‌ها در مناطقی غیر از شهرک‌های صنعتی استان اجرا می‌شود، گفت: برای استقرار صنایع، اولین استعلامات از شهرک‌های صنعتی استان انجام می شود و در صورت ارائه جواب منفی، مکان‌های دیگری برای اجرای پروژه‌ها در نظر گرفته می‌شود.

مهرداد سلطانی خاطرنشان کرد: برخی از شهرک‌های صنعتی استان زمین مورد نیاز را برای اجرای پروژه‌ها نداشته و گاهی تفکیک نشده و همین امر موجب استقرار صنایع در خارج از شهرک صنعتی می‌شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر