logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۱۶
[ شناسه خبر : ۲۲۹۰۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

موارد مشکوکی از عفونت قارچ سیاه در استان زنجان ثبت شده است

موارد-مشکوکی-از-عفونت-قارچ-سیاه-در-استان-زنجان-ثبت-شده-است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان گفت: موارد مشکوکی از عفونت قارچ سیاه در استان زنجان ثبت شده است که به عنوان یکی از عوارض بیماری کرونا محسوب می‌شود.

به گزارش موج رسا; پرویز قزلباش امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تحقیقات بشر نشان می‌دهد رسیدگی به بهداشت فردی، توجه به فاصله‌گذاری اجتماعی، اجتناب از حضور از مجامع و استفاده از وسایل حفاظتی همچون ماسک، شیلد و دستکش برای جلوگیری از بیماری کرونا ضروری است.

وی با بیان اینکه در صورت مبتلا شدن افراد درمان‌های موثر برای بیماران انجام می‌شود، افزود: واکسیناسیون نیز موجب کاهش بیماری در مجامع می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: واکسن امر تازه‌ای نبوده و در بحث بیماری‌ها مختلف کارکرد داشته و از نظر علمی ثابت شده است که واکسن‌های تزریقی موجب کاهش ابتلا شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان با اشاره به اینکه تولید واکسن مراحل تعریف شده دارد و هر فاز بر اساس استانداردهای جهانی اجرایی می‌شود، افزود: شرط ورود از یک فاز به یک فاز دیگر مشخص و شفاف است و سازنده واکسن هم در این زمینه پاسخگو است.

قزلباش با بیان اینکه برخی افراد نقش گمراه کردن و آسیب زدن به سلامت مردم را برعهده گرفته‌اند، افزود: این افراد سعی می‌کنند با ارائه مطالب غیر واقعی و به تاخیر انداختن واکسیناسیون ظلم بزرگ در حق افرادی که امکان بهتری برای حفاظت از خود داشتند، را مرتکب می‌شوند.

وی تصریح کرد: در حالی که کرونا دنیا را مستاصل کرده است و با گذشت 18 ماه شکل بیماری پچیده‌تر شده است که سیستم ایمنی و واکسن‌ها را دور می‌زند اگر کسانی به هر دلیلی این راه حل‌ها را قبول ندارند باید راه حل جدیدی ارائه کنند چرا که هیچ دولتی در مقابل سلامت مردم کوتاه نمی‌آید.

این مسئول ادامه داد: هر کس هر مطلب علمی دارد باید با تایید مراجع رسمی اعلام کند اما اینکه کسی امکان انتشار مطالب را دارد بدون تایید در سطح وسیع منتشر شد جز اینکه به سلامت مردم آسیب بزند هیچ نتیجه‌ای نخواهد داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر واکسیناسیون افراد بالای 43 سال انجام می‌شود، گفت: گروه سنی 30 سال هنوز اعلام نشده است.

قزلباش از ثبت چند مورد موارد مشکوکی به عفونت قارچ سیاه به عنوان یکی از عوارض بیماری کرونا در استان زنجان خبرداد و گفت: این افراد تحت درمان هستند که بسیار جزئی بوده است که امیدواریم با پیشگیری بتوانیم میزان ابتلا را کاهش داده و میزان عوارض از جمله عفونت قارچی را کاهش داد.

وی گفت: برای واکسیناسیون افراد بالای 18 سال در روستاها و مناطق صعب العبور در آینده برنامه داریم که طبق زمانبندی  اعلام می‌شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر