logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۲
[ شناسه خبر : ۲۲۸۸۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

تمام بیماران پیوند کلیه و دیالیزی زنجان 2 دوز واکسن کرونا تزریق کرده‌اند

تمام-بیماران-پیوند-کلیه-و-دیالیزی-زنجان-2-دوز-واکسن-کرونا-تزریق-کرده‌اند
رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان گفت: تمام بیماران پیوند کلیه و دیالیزی این انجمن تحت واکسیناسیون کرونا قرار گرفته و 2 دوز واکسن خود را تزریق کرده‌اند.

محمدرضا طهماسبی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: طی هماهنگی‌های صورت‌گرفته و با توجه به شرایط خاص بیماران، تمام بیماران پیوند کلیه و دیالیزی استان زنجان در برابر ویروس کرونا واکسینه شده و 2 دوز واکسن تزریق کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: 2 دوز واکسن کرونا برای بیماران به ترتیب و در موعد مقرر انجام شده و در مورد دور سوم تاکنون چیزی اعلام نشده است.

طهماسبی با اشاره به تجمیع بیماران کلیوی در محل انجمن افزود: بعد از شیوع ویروس کرونا بیماران را در بخش دیالیز انجمن کلیوی، تجمیع کردیم تا بتوانند درمان و سایر خدمات را در یک محل دریافت کرده و از پراکندگی جلوگیری شود.

وی ادامه داد: به تمام بیماران دیالیزی، هفته‌ای 3 روز و در 3 نوبت صبح، بعدازظهر و شب در ساختمان انجمن کلیوی استان خدمات ارائه می‌شود.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان با بیان اینکه اکنون مشکل اساسی انجمن، افزایش هزینه‌های دارو و درمانی بیماران و در مقابل، کاهش کمک‌های مردمی به‌خصوص از ناحیه قلک‌ها و بنر مجالس است، گفت: به دلیل ممنوعیت برگزاری مراسم ترحیم پس از شیوع کرونا و حذف بنرهای تسلیت، درآمد انجمن از این محل بسیار کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه در گذشته هزینه احسان، نذور و مراسم به انجمن تخصیص می‌یافت، اظهار داشت: بخش مهمی از درآمد انجمن کلیوی از این محل‌ها تامین می‌شد که متاسفانه کاهش یافته است.

طهماسبی ابراز کرد: از مردم مومن، خیّر و نیکوکار استان انتظار می‌رود هزینه احسان، نذور و مراسم ترحیم خود را جهت تامین هزینه درمان بیمارنا کلیوی به این انجمن اختصاص دهند.

وی خاطرنشان کرد: هر سال در مناسبت‌ها و به‌ویژه ایام محرم، پایگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی در سطح شهر مستقر می‌شد که 2 سال است این پایگاه‌ها با توجه به شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت برگزاری تجمعات، مستقر نمی‌شوند و درآمد انجمن را تحت تاثیر قرار داده است.

طهماسبی یادآور شد: برخی شهروندان به انجمن کمک می‌کنند اما درآمدها نسبت به گذشته بسیار ضعیف شده است.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان گفت: با توجه به حذف و عدم برگزاری مجالس و مراسم جشن و عزا، انتظار می‌رود هزینه‌های این مراسم برای درمان و داروی بیماران از ناحیه انجمن به عنوان نهاد رسمی حامی بیماران کلیوی اختصاص یابد.// آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر