logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۰۹
[ شناسه خبر : ۲۲۸۱۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
نماینده اراک کمیجان و خنداب:

استعمار مجازی ناشی از بی توجهی به خودکفایی در حوزه شبکه های مجازی است/ لزوم برنامه ریزی وزارت ارتباطات برای ایجاد پلتفرم های داخلی

استعمار-مجازی-ناشی-از-بی-توجهی-به-خودکفایی-در-حوزه-شبکه-های-مجازی-است-لزوم-برنامه-ریزی-وزارت-ارتباطات-برای-ایجاد-پلتفرم-های-داخلی
آصفری نماینده اراک کمیجان و خنداب گفت: حذف اپلیکیشن های ایرانی از گوگل پلی به دلیل بی توجهی ها در خودکفایی در حوزه اینترنت و فضای مجازی است، لذا بایستی وزارت ارتباطات برای این موضوع برنامه داشته باشد و با ایجاد پلتفرم های داخلی بتوانیم از بروز چنین مشکلاتی در آینده جلوگیری کنیم.

به گزارش موج رسا; محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب، در خصوص حذف اپلیکیشن های ایرانی از گوگل پلی و استعمار مجازی در شبکه های اجتماعی، گفت: زمانی که زیرساختهای لازم در فضای مجازی فراهم نشود و همواره خود را وابسته به شرکت ها و قدرتهای بزرگ دنیا بدانیم، مطمئنا باید منتظر چنین مشکلاتی باشیم.

وی افزود: اگر واقعا در دولت سیزدهم به زیرساختهای فضای مجازی توجه نکنیم و نتوانیم خود را در این حوزه تقویت کنیم و به خودکفایی لازم برسیم، در آینده مشکلات جدی تری را شاهد خواهیم بود. برای مثال اخیرا فضای مجازی مربوط به راه آهن جمهوری اسلامی ایران و سازمان راهداری ها با مشکلاتی مواجه شده بود که به نظر می رسد توسط خارجی ها هک شده بود که باعث مشکلاتی برای این دو حوزه شده بود تا جایی که مردم برای تهیه بلیط قطار هم با مشکلاتی رو به رو بودند.

وی تصریح کرد: ایران حتی در موضوع رسانه های تصویری خارج از مرز خود هم با مشکلاتی مواجه است تا جایی که امروزه در حال استفاده از ماهواره های اجاره ای برای انتقال محتوای رسانه ای خود به خارج از مرز ها هستیم ولی اگر خودمان زیرساخت لازم برای این منظور را داشتیم از بروز مشکلات احتمالی ناشی از عدم همکاری این ماهواره های اجاره ای در آینده پیشگیری می شد.

آصفری ادامه داد: چنین مشکلاتی به دلیل بی توجهی ها در خودکفایی در حوزه اینترنت و فضای مجازی است، لذا بایستی وزارت ارتباطات برای این موضوع برنامه داشته باشد و با ایجاد پلتفرم های داخلی بتوانیم از بروز چنین مشکلاتی در آینده جلوگیری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: لذا دولت باید اعتبار لازم را برای چنین حوزه هایی تامین کند تا ایران بتواند در موضوعات ماهواره ای و پهنای باند اینترنت به خودکفایی برسد و به نظر می رسد برای این منظور چاره ای جز اتکا به توان داخلی وجود نداشته باشد.//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر