logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۶
[ شناسه خبر : ۲۲۸۱۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی:

حذف روبیکا و ذره بین را مثبت ارزیابی نمی کنم/اقدام گوگل پلی در تضاد با طرح ساماندهی فضای مجازی است

حذف-روبیکا-و-ذره-بین-را-مثبت-ارزیابی-نمی-کنم-اقدام-گوگل-پلی-در-تضاد-با-طرح-ساماندهی-فضای-مجازی-است
حجت الاسلام نصیرایی گفت: حذف روبیکا از گوگلی پلی را در تضاد با شکل گیری طرح ساماندهی فضای مجازی و حمایت از پلتفرم های داخلی می دانم و یک حرکت پیش دستانه است.

به گزارش موج رسا; حجت الاسلام مجید نصیرایی نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خاورستان، در خصوص اقدام گوگل پلی در حذف اپلیکیشن های داخلی "روبیکا" و "ذره بین" اظهار کرد: این حرکت گوگلی پلی را  مثبت ارزیابی نمی کنم و حتی مشکوک هستم که در چنین شرایطی که مجلس شورای اسلامی طرح ساماندهی فضای مجازی را بررسی و به دنبال تقویت ظرفیت های داخلی و  حمایت از نخبگان و دانشمندان ایرانی است چرا به این شکل پلتفرم های داخلی را یکدفعه حذف کردند؟ در این خصوص حتی اطلاع رسانی هم نمی کنند!

وی با بیان اینکه البته در خصوص این اقدام گوگلی پلی همچنان در حال بررسی و تکمیل اطلاعات هستم، افزود: اما این اقدام را در تضاد با شکل گیری ساماندهی فضای مجازی و حمایت از اپلیکیشن های داخلی می دانم و یک حرکت پیش دستانه است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید دلایل این حرکت یکجانبه را توضیح دهند، تأکید کرد: هزاران برابر اشکالاتی که به پلتفرم های ایرانی وارد می کنند به وفور در پلتفرم های خارجی وجود دارد ولی آنجا در مقابل آن سکوت و یا حمایت می کنند اما در قبال پلتفرم های داخلی اینگونه رفتارهای حذفی انجام می دهند.

گفتنی است؛ در روزهایی که بوق های تبلیغاتی نزدیک به سرویس های جاسوسی غرب کم‌ترین مطالبه برای حمایت از حقوق کاربران ایرانی در فضای مجازی را مورد هجمه قرار می‌دهند، فروشگاه گوگل پلی که پیشتر نیز سابقه دستبردش به حریم شخصی کاربران با حذف برخی نرم افزارها از گوشی ایرانی ها حاشیه ساز شده بود، اینبار روبیکا و ذره بین را از دسترس برای دانلود خارج کرد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر