logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۲
[ شناسه خبر : ۲۲۸۰۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه ابهر:

دلارهای آمریکا نتوانسته عاشورای سرخ حسینی را خدشه‌دار کند

دلارهای-آمریکا-نتوانسته-عاشورای-سرخ-حسینی-را-خدشه‌دار-کند
امام جمعه ابهر گفت: دشمنان به این حقیقت پی برده‌اند که تشیع را عاشورای سرخ حسینی، انتظار سبز مهدوی و زره فولادین ولایت و رهبری دینی تا این زمان در دژ مستحکم خود نگه داشته است و دلارهای آمریکا نتوانسته بر این دژ نفوذ ناپذیر اثر بگذارد.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام جعفر رحیمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه ابهر، با اشاره به برگزاری مراسم‌های عزاداری سید و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین(ع)، اظهار داشت: ماه محرم و صفر ماه برکات اسلامی و ماه زنده ماندن اسلام است و همانگونه که حضرت امام (ره) فرمودند:"ما هرچه داریم از این محرم و صفر است".

وی با بیان اینکه محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است، افزود: دشمنان به این حقیقت پی برده‌اند که تشیع را عاشورای سرخ حسینی، انتظار سبز مهدوی و زره فولادین ولایت و رهبری دینی تا این زمان در دژ مستحکم خود نگه داشته است و دلارهای آمریکا نتوانسته بر این دژ نفوذ ناپذیر اثر بگذارد.
خطیب جمعه ابهر بیان داشت: دشمن درصدد است تا این سه راه را کمرنگ و گاه کم محتوا و کم اهمیت نشان دهد و عاشورای غیرت ساز را به مکتب خشونت علیه خود و دیگران جلوه دهد و از بین این همه مراسم عاشورا و محرم، بعضی حرکات جاهلانه را بزرگ جلوه می‌دهد و فرصت عزاداری انسان ساز حسینی را با نمایش این صحنه‌ها تهدیدی علیه بشریت مطرح می‌کند. 
امام جمعه ابهر خاطرنشان کرد: گروهی نیز انتظار سازنده و جامعه ساز و تمدن آفرین را با تنزل دادن آن در کشف و کرامات و مهدی درست کردن‌های دروغین و ادعاهای واهی خدشه‌دار کرده و گروهی نیز با زیر سئوال بردن ولایت مطلقه فقیه حاضر نیستند زیر سپر مستحکم ولایت در آیند و با حسادت و لجاجت راهی را می‌پیمایند که دشمن  پسند و دلار آور باشد.
حجت‌الاسلام رحیمی به آغاز هفته دولت و آغازین روزهای دولت سیزدهم اشاره کرد و افزود: طبق فرموده رهبر حكیم انقلاب اسلامى، دولتى با ویژگى «مومن» و «جوان و با نشاط» و «كاربلد»، بودن سه شاخصه اصلى دولت سیزدهم باید باشد تا براى «دردهاى مزمن جامعه» راه علاج بجوید. 
وی گفت: مهم‌ترین نتیجه تشكیل دولت مردمى و تحول‌گرا، دو اثر مبارك تقویت «امیدآفرینى» و «ارتقاء اعتمادسازى» است كه به‌ افزایش سرمایه اجتماعى و قدرت نرم نظام انقلابى خواهد انجامید و اتخاذ نگاه‌ها و رویكردهاى انقلابى و جهادى در حل مسائل و مشكلات جامعه بر اساس راهبرد «ما مى‌توانیم».اتفاق می‌افتد.
خطیب جمعه ابهر ادامه داد: حركت بر مبناى بیانیه گام دوم و توجه عینى و عملى به‌ سیاست‌هاى اعلامى رهبرى كه در اسناد بالادستى آمده است و سال‌هاست بسیارى از آن‌ها بر زمین مانده است باید از اولویت‌های دولت باشد.
امام جمعه ابهر یادآورشد: آحاد اعضاى كابینه اعم از وزرا و معاونان و مشاوران باید متناسب با شاخص‌ها، معیارها و ویژگى‌ها، در تراز انقلابى اسلامى با شرایط گام دوم باشند و البته همه ما محذورات و مشكلات رئیس جمهور  را در این انتخاب سخت می‌دانیم و به‌خوبى واقفیم كه وى میراث‌دار دولتى كم‌كار بوده است كه یك فرصت هشت ساله در كادرسازى و نیروسازى را سوزانده است.
حجت‌الاسلام رحیمی تصریح کرد: انتظارمان از دولت این است كه شاخص‌هاى مورد نظر مقام معظم رهبرى را در انتخاب ایشان ببینیم که خوشبختانه در فهرست اعلامى از سوى رییس جمهور دو ویژگى بشارت‌آفرین به‌چشم مى‌خورد که یكى جوان‌تر شدن سنّ اعضاى كابینه است كه حدود ده سال جوان‌تر شده است و دیگرى سابقه انقلابى و جهادى و روحیه‌ى مردمى اكثر قریب به‌تمام آنان است. 
وی ادامه داد: البته درباره كارآمدى کابینه باید منتظر نظر مجلس و راى قوه مقننه و سپس رویكردها و عملكردهاى آنان باشیم. آینده در مورد کار آمدی و جهادی بودن آنان قضاوت خواهد کرد و قضاوت کردن امروز در مورد کیفیت آنها کاری عجولانه و ناعادلانه است.//ن
 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر