logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۵
[ شناسه خبر : ۲۲۷۸۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

پیام رئیس جمهور چین به رئیسی

پیام-رئیس-جمهور-چین-به-رئیسی
رئیس‌جمهور چین، در پیامی با تبریک فرارسیدن پنجاهمین سالگرد برقراری روابط سیاسی با ایران، گفت: آمادگی داریم با تشریک مساعی رئیس‌جمهور ایران، همکاری دو کشور در زمینه‌های مختلف را تحکیم ببخشیم.

به گزارش موج رسا; رئیسجمهوری، شی جین پینگ رئیس جمهوری خلق چین، در پیامی با تبریک فرارسیدن پنجاهمین سالگرد برقراری روابط سیاسی با ایران، اظهار داشته است که آمادگی دارد با تشریک مساعی رئیس جمهور کشورمان، همکاری دو کشور در زمینه‌های مختلف را تحکیم کنند.

 
متن پیام تبریک رئیس جمهور خلق چین به حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان به این شرح است:
 
جناب آقای سید ابراهیم رئیسی
 
رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران
 
بدینوسیله فرارسیدن پنجاهمین سالگرد روابط سیاسی جمهوری خلق چین با جمهوری اسلامی ایران را به نمایندگی از دولت و ملت چین، و از طرف خودم، به شما و توسط شما، به دولت و ملت ایران صمیمانه تبریک می‌گویم و بهترین آرزو را عرض می‌نمایم.
 
در نیمه قرن گذشته بعد از برقراری روابط سیاسی، ضمن بسط و توسعه مداوم روابط دو کشور، دوستی دیرینه دو ملت تعمیق یافته است. پس از برقراری مناسبات مشارکت راهبردی جامع، اعتماد سیاسی طرفین بیش از پیش تقویت گردیده و همکاری عملی در زمینه‌های مختلف به پیشرفت پایداری دست یافته است. در دوران بعد از شیوع کووید -۱۹، چین و ایران همچون سرنشینان یک کشتی از یکدیگر حمایت و پشتیبانی کردند، که داستانی زبانزد همکاری مبارزه با کووید -۱۹ روایت شده است.
 
به بسط و توسعه روابط چین و ایران اهمیت بسزایی قائل هستم. آمادگی دارم با تشریک مساعی شما، و با گرامیداشت پنجاهمین سالگرد روابط سیاسی، ضمن تعمیق دوستی دیرینه، همکاری دو کشور در زمینه‌های مختلف را تحکیم دهیم، مفهوم روابط مشارکت راهبردی جامع را غنی ساخته و رفاه و سعادت را برای دو کشور و دو ملت به ارمغان بیاوریم.
 
آرامش، شکوفایی و اقدار ملی را برای ایران آرزومندم.
 
دوستی دیرینه ایران و چین جاودانه باد.
 
شی جین پینگ
رئیس جمهوری خلق چین

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر