logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۳
[ شناسه خبر : ۲۲۷۷۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان خبرداد

فوت 1556 زنجانی بر اثر بیماری کرونا

فوت-1556-زنجانی-بر-اثر-بیماری-کرونا
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان گفت: تاکنون یک هزار و 556 نفر نیز در استان زنجان به دلیل بیماری کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

پرویز قزلباش امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: امروز تست سرپایی 688 نفر در استان زنجان مثبت بوده است که از این تعداد 40 نفر در بیمارستان‌های استان زنجان بستری شده‌اند.

وی با بیان اینکه تا کنون 86 هزار و 55 نفر موارد مثبت کرونایی در زنجان از بیمارستان‌های استان ترخیص شده‌اند، افزود: تا کنون یک هزار و 556 نفر نیز در استان زنجان به دلیل بیماری کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

این مسئول بیان داشت: آمار فوت شدگان امروز به سه نفر رسیده و 602 نفر در حال حاضر در بیمارستان‌های استان زنجان بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون 105 هزار و 53 مورد مثبت بستری بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی در استان زنجان ثبت شده و 968 هزار و 86 مورد نیز تست مثبت سرپایی بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی در استان گزارش شده است.

قزلباش گفت: در مجموع تا کنون 107 هزار و 339 مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی در استان زنجان ثبت شده است.

وی برضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای کنترل بیماری کرونا و قطع زنجیره انتقال تاکید کرد و گفت: محدودیت‌های کرونایی اعلام شده باید به نحو مطلوبی مورد توجه باشد.

این مسئول از تعطیلی برنامه‌های تعزیه به دلیل شیوع بیماری کرونا خبرداد و گفت: برگزاری مراسم‌های تجمعی بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی موجب انتقال سریع ویروس در جامعه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان با بیان اینکه دستورالعمل‌های اجرایی برای ماه محرم ابلاغ شده است، افزود: هئیت‌های مذهبی از دسته روی و برگزاری مراسم‌ها در فضای بسته جلوگیری کرده و فاصله اجتماعی حداقل 4 متر را رعایت کنند.

قزلباش بر ضرورت استفاده از ماسک و مواد ضد عفونی کننده و رعایت همه دستورالعمل‌های بهداشتی تاکید کرد و گفت: برپایی ایستگاه های صلواتی برای توزیع شربت، چای و مواد غذایی نیز ممنوع بوده و امسال مراسم‌های یوم‌العباس، یوم الزینب و فاطمیون برگزار نمی‌شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر