logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۸:۲۹
[ شناسه خبر : ۲۲۷۵۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی:

مشکلات معیشتی و مسکن ارزان، مطالبات جدی نمایندگان مجلس از وزرای پیشنهادی کار و شهرسازی است

مشکلات-معیشتی-و-مسکن-ارزان،-مطالبات-جدی-نمایندگان-مجلس-از-وزرای-پیشنهادی-کار-و-شهرسازی-است
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات اقتصادی و معیشتی و همچنین ارزان تمام شدن مسکن برای اقشار کم‌درآمد از مهمترین مشکلات جامعه امروز است که به صورت جدی توسط نمایندگان مجلس از وزرای پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی و راه و شهرسازی مطالبه شد.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام مهدی باقری اظهار داشت: مسائل اقتصادی و معیشتی از مشکلاتی است که امروز در کشور به شدت از آن‌ها رنج می‌بریم.

وی با بیان اینکه آسیب‌پذیری اقشار کم‌درآمد، بیشترین دغدغه نمایندگان مجلس است، خاطرنشان کرد: توجه ویژه به محرومین و برنامه‌های مربوط به کمک به حال محرومین در حوزه اشتغال، مسکن، درآمد و توان مالی برای تامین نیازهی ضروری اقشار آسیب‌پذیر و محروم، جزء دغدغه‌های اصلی نمایندگان مجلس شورای اسلامی است که نیاز به پیگیری از دولت دارد.

حجت‌الاسلام باقری افزود: دولت سیزدهم نیز با همین دغدغه‌ها شکل گرفته و رای آورده است لذا مسائل اقتصادی، معیشتی و مشکلات اقشار آسیب‌پذیر را از تک‌تک وزرای پیشنهادی دولت پیگیری می‌کنیم.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخشی از این مسائل و دغدغه‌ها با آقای عبدالملکی (گزینه پیشنهادی برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماتی) مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفته است، گفت: ایشان نیز برنامه‌های خود برای تصدی این وزارتخانه را گفتند و همت، دغدغه و انگیزه بالایی برای حل مشکلات مربوط به اقشار کم‌درآمد و خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد و کارگران دارند که این مسائل در دست پیگیری است.

وی افزود: از طرفی برنامه‌های ایشان در مجموع، کاملاً مورد رضایت نمایندگان بود.

حجت‌الاسلام باقری با بیان اینکه مسکن و همچنین راه‌های روستایی، مشکل بعدی و مطالبه جدی نمایندگان است، خاطرنشان کرد: آقای قاسمی (گزینه پیشنهادی برای وزارت راه و شهرسازی) برنامه‌های خود در این رابطه را ارائه داده و پیشنهادات و راهکارهایی داشتند.

وی اظهار داشت: مسکن محرومین و همچنین تکمیل طرح‌های مسکن مهر و اقدام ملی مسکن که تا قسمتی پیش رفته و به‌خصوص بحث ارزان تمام شدن مسکن‌ها برای اقشار کم‌درآمد، جزء برنامه‌های جدی آقای قاسمی بود که نمایندگان نیز مطالبه کردند.

حجت‌الاسلام مهدی باقری اظهار داشت: برنامه‌های آقای فاطمی‌امین (گزینه پیشنهادی برای وزارت صنعت، معدن و تجارت) را مطالبه کردیم که جدی‌ترین آن‌ها حل مشکل اشتغال، ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز برای تامین شغل جوانان و توسعه مباحث مربوط به صنعت و بازرگانی بود.
وی با بیان اینکه خواسته بعدی از ایشان، برقراری ارتباط تنگاتنگ با فعالان اقتصادی و صنعتی در استان بود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه آقای فاطمی‌امین، برنامه خیلی خوبی ارائه کردند و نسبت به حل مشکلات و برطرف شدن نیازهای تمام حوزه‌های انتخابیه تاکید داشتیم ضمن اینکه مطالبه بعدی ما ارتباط جدی و دائمی بدنه وزارت صمت با فعالان بخش صنعت و تجارت بود.
حجت‌الاسلام باقری با اشاره به بررسی مشکلات مربوط به حوزه وزارت صمت، افزود: آقای فاطمی‌امین دارای برنامه‌های خوبی بودند که امیدواریم این مشکل که فعالان اقتصادی امروز با آن مواجه هستند از جمله بحث تامین نیازهای ضروری و جدی فعالان اقتصادی چه در بحث واردات و چه در صادرات، تسهلگیری و رفع موانع موجود بر سر راه آن‌ها مورد وتجه قرار گیرد.
وی با اشاره به برنامه‌های فاطمی‌امین ادامه داد: از جمله آن‌ها 36 پروژه عملیاتی بود نقش مقدماتی برای تسهیل کار دارد که امیدواریم نتیجه‌بخش باشد.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در خصوص آقای رحیمی (گزینه پیشنهادی برای وزارت دادگستری) گفت: انتقال زندان‌ها به خارج از شهر برای ما خیلی مهم است که ایشان برنامه خود را ارائه دادند که انتقال زندان‌ها یکی زاز برنامه‌ها بود زیرا هم فضای شهری باید عاری و خالی از زندان باشد و هم فضایی که زندان‌ها اشغال کرده‌اند به نفع مردم برای مسکن، مورد استفاده قرار گیرد و زندان‌ها به هیچ عنوان شرایط مناسبی ندارند.
وی با تاکید بر ضرورت انتقال زندان‌ها از داخل شهرها اظهار کرد: این امر، فرصتی برای اشتغال و رفع مشکلاتی است که در نتیجه زندانی شدن افراد به وجود آمده و باعث می‌شود آسیب‌های اجتماعی خود زندانی، خانواده و اطرافیانش را تهدید کند که طبیعتا این تهدیدات با این انتقال‌ها می‌تواند تسهیل پیدا کند و مشکلات حل شود.
حجت‌الاسلام باقری با بیان اینکه برنامه بعدی گزینه وزارت دادگستری، قوانین مربوطه‌ای است که بناست با همکاری مجلس شورای اسلامی، پیگیری کنند، خاطرنشان کرد: برنامه‌های خوبی از سوی ایشان ارائه شد و گزینه خوبی برای وزارت دادگستری هستند چرا که از بدنه قوه قضائیه بوده و مدتی هم نماینده مجلس بوده و تجارب خیلی خوبی دارند.
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری نشست با آقای اسماعیلی (گزینه پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) گفت: توجه به معیشت و مشکلات هنرمندان و تمام اقشار مرتبط با وزارت ارشاد از جمله خبرنگاران از مطالبات جدی ما از ایشان بود.
وی افزود: بیمه هنرمندان، فعالان فرهنگی، قرآنی و خبرنگاران را از گزینه پیشنهادی وزارت ارشاد مطالبه کردیم که پیگیری کنند.
حجت‌الاسلام باقری با اشاره به پیگیری مسکن هنرمندان و جامعه هدف وزارت ارشاد از گزینه پیشنهادی این وزارتخانه خاطرنشان کرد: جامعه هدف وزارت ارشاد به عنوان سهم ویژه‌ای در بحث اقدام ملی مسکن و هر پروژه‌ای که دولت برای مسکن دارد، مطالبه جدی بود که برای این قشر از فعالان فرهنگی جامعه متولی آن‌ها وزارت ارشاد است را مطالبه کردیم.
وی با اشاره به برنامه‌های گزینه پیشنهادی برای وزارت ارشاد گفت: ایشان با وتجه به برنامه‌های ارائه‌شده، گزینه مناسبی برای وزارت ارشاد هستند.
حجت‌الاسلام باقری تصریح کرد: البته این‌ها صحبت‌هایی است که تاکنون مطرح شده و گزینه‌های پیشنهادی نیز فعلا برنامه‌های خود را ارائه داده‌اند.
وی با بیان اینکه فرآیند اخذ رای اعتماد به وزاری پیشنهادی در هفته آینده انجام خواهد شد، افزود: وزرای تاییدشده در اولین فرصت در وزارتخانه‌ها حضور پیدا می‌کنند و دولت با استحکام و قدرت، مشغول خدمترسانی می‌شود.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، ترکیب کلی افراد معرفی‌شده برای تصدی وزارتخانه‌ها را باانگیزه، بابرنامه، توانمند و متناسب با برنامه‌ها و راهکارهای رئیس‌جمهور در ایام تبلیغات انتخاباتی دانست و گفت: برنامه‌هایی که تاکنون وزرای پیشنهادی ارائه داده‌اند متناسب با برنامه‌ها و راهکارها و عملیات‌های تعریف‌شده توسط آقای رئیسی است و در مجموع در صورت اخذ رای اعتماد، کابینه خوبی را خواهند داشت.
وی با بیان اینکه سوالات و ابهاماتی نسبت به برخی گزینه‌های پیشنهادی وجود دارد، ابراز کرد: این مسائل در بین نمایندگان و در کمیسیون‌های تخصصی مطرح می‌شود و وزرای پیشنهادی نیز پاسخ‌های خود را ارائه می‌دهند تا فرآیند رای اعتماد به وزرا بعد از جمعبندی در هفته بعد انجام شود

// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر