logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۴
[ شناسه خبر : ۲۲۶۹۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

واکسیناسیون ۶۰۰ هزار نفر در روز در کشور

واکسیناسیون-۶۰۰-هزار-نفر-در-روز-در-کشور
وزیر بهداشت گفت: روزانه ۶۰۰ هزار نفر در کشور تحت پوشش برنامه واکسیناسیون کرونا قرار می‌گیرند که این ظرفیت به زودی به یک میلیون نفر افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش موج رسا; سعید نمکی در حاشیه بازدید از مرکز واکسیناسیون مهر کوهسنگی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس سند ملی واکسیناسیون، افراد ۵۰ سال به بالا در تمامی مناطق و افراد ۴۰ سال به بالا ساکن در مناطق حاشیه شهرهای بزرگ زیر پوشش واکسیناسیون قرار می‌گیرند.

 
وی به برنامه‌های توسعه‌ای تزریق واکسن در سطح شهرها، مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهرها اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر روزانه ۶۰۰ هزار نفر در کشور تحت پوشش برنامه واکسیناسیون کرونا قرار می‌گیرند که این ظرفیت به زودی به یک میلیون نفر افزایش پیدا می‌کند.
 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، افزایش حجم تقاضای داروهای بیماران کرونایی را عامل بروز مشکل در توزیع این داروها دانست و گفت: داروهای مورد نیاز بیماران کرونایی در کشور موجود است و توزیع نیز به شکل مناسبی انجام می‌شود.
 
وی تصریح کرد: مشکل کمبود سرم به دلیل غیر فعال شدن خطوط تولید یکی از کارخانه‌های سرم‌سازی کشور به وجود آمد که با خرید سرم مورد نیاز از خارج از کشور و توزیع آن در بیمارستان‌ها و داروخانه‌های کشور در روزهای آینده، این مشکل برطرف خواهد شد.
 
نمکی با تأکید بر این‌که جابجایی مسافر از طریق خطوط هوایی، ریلی و جاده‌ای باعث چرخش ویروس در کشور می‌شود، یادآور شد: وزارت بهداشت تنها پیشنهاد لازم برای کنترل ویروس را به ستاد ملی کرونا ارائه می‌دهد تا با توجه به شرایط کشور بررسی و در این خصوص تصمیم گیری شود.
 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور صبح امروز به منظور بررسی وضعیت کرونای خراسان رضوی به مشهد سفر کرد که بازدید از مرکز خدمات جامع سلامت سیدی و بزرگترین مرکز واکسیناسیون شرق کشور، از جمله برنامه‌های نمکی در سفر به مشهد بود.
 
وی عصر امروز در جلسه قرارگاه عملیاتی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونای استان خراسان رضوی حاضر خواهد شد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر