logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۴
[ شناسه خبر : ۲۲۶۷۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

رسالت اصلی کادر بهداشت و درمان، سلامتی تمام افراد جامعه است

رسالت-اصلی-کادر-بهداشت-و-درمان،-سلامتی-تمام-افراد-جامعه-است
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان با اشاره به ایام عزاداری امام حسین(ع) گفت: رسالت اصلی ما سلامتی تمام افراد جامعه است لذا در حین اقامه عزا پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی باید رعایت شده و عزاداری به هیچ عنوان در فضای بسته برگزار نشود.

به گزارش موج رسا; علیرضا آرمانی‌کیان امشب در ارتباط اینترنتی با بخش خبری ساعت 20 شبکه استانی اشراق زنجان اظهار داشت: هم‌اکنون در بحران موج پنجم کرونا قرار داریم و همه ما نگران این وضعیت بوده و می‌خواهیم از این موج هم مثل موج‌های قبلی به سلامتی بتوانیم عبور کنیم و کمترین میزان مرگ‌ومیر در عزیزان‌مان را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه زنجان، جزء استان‌هایی است که کمترین میزان مرگ‌ومیر را داشته است، خاطرنشان کرد: به لطف خداوند هنوز به آمار بسیار سیاه مراکز استان‌های دیگر نرسیده‌ایم.

آرمانی‌کیان تصریح کرد: در شرایط قرمز کرونایی قرار داریم و مستلزم این است که تمام تلاشمان را بکنیم تا این شرایط قرمز به وضعیت سیاه نرسد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به آماده‌سازی مراکز 16 ساعته متعدد در سطح استان گفت: این مراکز آماده پذیرش شهروندان هستند و خواهش ما این است که هرنوع راهنمایی در اعزام بیماران به بیمارستان‌ها وجود دارد را حتما به طور جدی رعایت کنند.

وی با بیان اینکه اعزام به بیمارستان‌ها بر اساس جدول و سامانه مخصوصی انجام می‌شود، ابراز کرد: مراجعه مستقیم شهروندان به بیمارستان‌ها سبب سردرگمی همکاران ما و همچنین باعث دردسرهای بعدی خواهد شد.

آرمانی‌کیان اظهار کرد: خواهش ما از شهروندان این است که توجه جدی به راهنمایی‌های کادر بهداشت و درمان کرده و به هر بیمارستانی که ابلاغ شد حتماً همانجا تشریف ببرند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تاکید بر رعایت کامل و دقیق پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز از تجمع‌های غیرضرور گفت: در ایام عزاداری امام حسین(ع) قرار داریم اما رسالت اصلی ما سلامتی تمام افراد جامعه است لذا در حین اقامه عزا پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی باید رعایت شده و عزاداری به هیچ عنوان در فضای بسته برگزار نشود.

به گزارش موج رسا؛ بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از ظهر دیروز تا ساعت 14 امروز 36 نفر به آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان افزوده شده و 3 نفر نیز طی مدت مذکور به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند و موارد مثبت سرپایی امروز نیز 551 نفر بوده است.

هم‌اکنون 515 نفر به علت ابتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند و از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون مجموع بستری تجمعی 29 هزار و 75 نفر، موارد مثبت بستری بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی 10 هزار و 241 نفر و موارد مثبت سرپایی بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی نیز 93 هزار و 176 نفر بوده و موارد مثبت ترخیص‌یافته و موارد مثبت فوتی تاکنون نیز به ترتیب 8521 و 1540 نفر بوده است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر