logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۱
[ شناسه خبر : ۲۲۶۷۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
در کارگروه اجتماعی و سلامت زنجان مطرح شد؛

۱۲ محله استان زنجان در فهرست باز آفرینی قرار دارند

۱۲-محله-استان-زنجان-در-فهرست-باز-آفرینی-قرار-دارند-
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: در فاز نخست اجرای مصوبه بازآفرینی باید ۱۲ محله بازآفرینی شود.

به گزارش موج رسا; مسعود بیات منش امروز در جلسه کارگروه اجتماعي، فرهنگي، سلامت زنان و خانواده، اظهارداشت: در جلسه ستاد بازآفرینی مصوبه‌ای به تصویب رسید که بر اساس آن دستگاه‌های عضو ستاد و اجرایی ۳۰ درصد از اعتبارات جاری و سالانه را به سکونتگاه‌های غیررسمی اختصاص دهند که تا کنون محقق نشده است.

وی با بیان اینکه در بافت‌های هدف ۲ هزار و ۷۰۰ محل برای بازآفرینی شناسایی شد، افزود: در حدود ۲۷۰ محله در فازنخست قرار بود بازآفرینی شود که سهم استان زنجان ۱۲ محله بود.
این مسئول بیان داشت: شهرداری‌ها موکلف هستند ۳۰ درصد از اعتبارات ارزش افزوده خود را به امر بازآفرینی بافت‌های هدف و سکونتگاه‌های غیر رسمی اختصاص دهند.
میرزایی، معاون سازمان برنامه و بودجه استان زنجان در ادامه این جلسه، اظهارداشت: وزارتخانه راه و شهرسازی و شهرداری‌ها و وزارت کشور موظف هستند سالانه مبلغی را در قالب بازسازی به بازآفرینی اختصاص دهند. 
وی گفت: سازمان برنامه استان نسبت به رعایت ۳۰ درصدی وظیفه‌ای ندارد و دستگاه‌های اجرایی دارای ردیف بودجه در این زمینه باید اقدام کنند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در ادامه این جلسه وبا را بیماری بومی زنجان عنوان کرد و افزود: در شرایط کرونایی و خشکسالی وبا مشکلات دیگری را ایجاد کرده باشد.
صائینی گفت: این بیماری از اواخر مرداد آغاز و در ماه‌های شهریور و مهرماه اوج می‌گیرد که در صورت آماده بودن میزان مرگ و میر کاهش می‌یابد.
وی افزود: پیک بیماری وبا در سال ۱۳۷۷ بود که روند این بیماری هر ۴ تا ۵ سال افزایشی است و آخرین پیک آن در سال ۱۳۹۰ بود.
این مسئول خاطرنشان کرد: فقط ۵ درصد افراد مبتلا به وبا دارای علائم شدید هستند و بسیاری از بیماران دارای علائم کم یا بی علامت هستند.
فتح اله حقیقی استاندار زنجان نیز در ادامه این جلسه برضرورت همکاری همه بخش‌های دولتی و خصوصی برای صدور نسخه الکترونیک تاکید کرد و اظهارداشت: همکاری بخش‌های مختلف موجب اجرای مطلوب این طرح می‌شود.
وی گفت: سامانه نسخه الکترونیک جدید بوده و باید نظارت‌های لازم بر اجرای این طرح شده و روش‌های اجرای آن متنوع شود.
این مسئول گفت: در سکونتگاه‌های غیر رسمی مطابق وظایف تعیین شده باید دستگاه‌های اجرایی در قالب کمیته تعیین شده اقدام کنند.
استاندار زنجان ادامه داد: شرایط پیک پنجم خیلی بدتر از پیک‌های گذشته است و اگر مراعات نکنیم دچار مشکلات عدیده‌ای می‌شویم.
حقیقی تصریح کرد: فشار در حال حاضر بر روی بخش درمان است و اگر مردم پروتکل‌ها را رعایت نکنند فاجعه به وجود می‌آید.
وی گفت: باید پیشگیری‌های لازم در خصوص بیماری وبا در استان انجام شود تا این بیماری در استان اوج نگیرد.//ن
 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر