logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۷
[ شناسه خبر : ۲۲۶۵۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

آمریکا تحریم های جدید علیه مقاومت عراق و حزب‌الله لبنان اعمال کرد

آمریکا-تحریم-های-جدید-علیه-مقاومت-عراق-و-حزب‌الله-لبنان-اعمال-کرد
وزارت خارجه آمریکا حکم تحریم های جدید علیه حزب‌الله لبنان، دو گروه مقاومت عراقی و ۵ شرکت تجاری سوریه‌ای و روسی را ابلاغ کرد.

به گزارش موج رسا; به نقل از المانیتور، وزارت خارجه آمریکا در اطلاعیه‌ای که در وبسایت این وزارتخانه منتشر شد؛ از تحریم‌های جدید علیه گروه‌های مقاومت مورد حمایت ایران در کشورهای عراق، سوریه و لبنان خبر داد.

این تحریم‌ها، کتائب حزب الله عراق، عصائب اهل الحق عراق و حزب الله لبنان را هدف قرار می‌دهد حال آنکه شامل حال دو شرکت تجاری سوریه به نام‌های «وائل عیسی» و «ایمن الصباغ» و همچنین سه شرکت تجاری روسیه نیز می‌شود.

تحریم‌های تحمیلی از سوی وزارت خارجه آمریکا همه نهادها، سازمان‌های آمریکایی و پرسنل آنها را از امضای قراردادهایی با موضوع تأمین یا تدارکات هر گونه کالا، فناوری یا خدمات به گروه‌ها و شرکت‌های مشمول تحریم منع می‌کند.

البته این تحریم‌ها در تاریخ ۱۹ جولای تحت قانون «مقابله با اقدامات اشاعه‌ای ایران، کره شمالی و سوریه» اعمال شده اما تا امروز رسانه‌ای نشده بود.

طبق این تحریم‌ها، فروش هر گونه اقلام مندرج در لیست موسوم به «فهرست مهمات آمریکا» به این گروه‌ها و شرکت‌های نام برده ممنوع است و تمامی قراردادها مبنی بر فروش کالاهای دفاعی یا ارائه هر گونه خدمات دفاعی به آنها را لازم به فسخ می‌داند. تا صدور دستورالعمل جدید، این تدابیر به مدت ۲ سال از زمان اجرایی‌شدن پابرجا خواهند بود.

این در حالی است که پیشتر هم کنگره آمریکا طرح‌هایی را برای تحت فشار گذاشتن گروه‌های مقاومت ارائه کرده بود. در تاریخ ۷ خرداد، «مارکو روبیو» سناتور جمهوریخواه ایالت فلوریدا و ۱۵ تن دیگر از هم قطارانش، پیشنهاد اعمال تحریم علیه اتباع خارجی، نهادها و دولت‌هایی را مطرح کردند که از جنبش حماس، جهاد اسلامی فلسطین و دیگر گروه‌های مقاومت حمایت می‌کنند.

در تاریخ ۵ مرداد نیز، گروهی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا با معرفی قطعنامه‌ای، از کشورهای اروپایی خواستند کلیت حزب‌الله را به عنوان «سازمان تروریستی» معرفی کند./مهر

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر