logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۳
[ شناسه خبر : ۲۲۶۴۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

برترین‌های کنکور به حداقل‌ها قانع نشوند

برترین‌های-کنکور-به-حداقل‌ها-قانع-نشوند
نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: دانش‌آموزان زنجانی که رتبه‌های برتر و تک‌رقمی کنکور سراسری را به دست آورده‌اند باید بدون احساس و توجه به اطراف به مسیر خود ادامه داده و در این راه به وضع موجود و حداقل‌ها قانع نشوند.

به گزارش موج رسا; آیت‌اله علی خاتمی امروز در دیدار با برترین‌های کنکور سراسری سال 1400 اظهار داشت: در یک زمانی از ایجاد هنرستان در زنجان با جذب 24 نفر در مقطع فوق دیپلم، خوشحال بودیم اما در سال 1390 که مجدداً به زنجان آمدم 75 هزار دانشجو در استان داشتیم.

وی با بیان اینکه به تناسب این دانشجویان، هیات علمی، کارگاه، آزمایشگاه، مراکز تحقیقاتی و تجهیزات هم در استان موجود بود، خاطرنشان کرد: این مهم، رشد و توسعه بسیار زیادی است.

آیت‌اله خاتمی، آموزش و پرورش را میدان وسیعی توصیف کرد و با بیان اینکه اعتقادم دارم که 3 گروه برای آموزش و پروش سرمایه‌گذاری می‌کنند، افزود: خانواده، لشکر بیش از یک میلیونی آموزش و پرورش و حکومت 3 گروهی هستند که برای آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه در مقایسه با بسیاری از کشورها با ایده‌آل فاصله داریم، گفت: هرکس در هر دوره‌ای به اندازه توان خودش تلاش کرده اما الان فضای جامعه بر روی آموزش و مدرک تحصیلی است.

وی اظهار داشت: فضا طوری شده که اگر یک دانش‌آموزی، نمره پایین بگیرد هم خانواده و هم معلمان از او ناراضی هستند.

آیت‌اله خاتمی خاطرنشان کرد: فضا به‌گونه‌ای است که فقط بر روی آموزش، تاکید شده در حالی که تربیت و آموزش باید توام با یکدیگر جلو بروند.

وی افزود: تربیت و پرورش در مدرسه، مقداری تحت شعاع قرار گرفته و خانواده‌ها بیشتر تربیت را مورد توجه قرار داده‌اند که خوشبختانه خانواده‌ها در این زمینه نسبتاً دقت بیشتری دارند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به گزارشات مدیران کل ادوار آموزش و پرورش مبنی بر رتبه استان زنجان در کنکور سراسری از 26 تا 20 کشور، گفت: یک روز به مدیران آموزش و پروش گفتم که این رتبه‌ها معیار نیست ودانش‌آموزان باید رتبه‌های بالاتر به دست اورند چرا که معیار، تعداد رتبه‌های زیر 100 کنکور است.

وی ابراز کرد: نفرات بالای 100 در سال‌های گذشته در استان داشتیم اما شما امسال شاهکار کردید.

آیت‌اله خاتمی تاکید کرد: دانش‌آموزان زنجانی که رتبه‌های برتر و تک‌رقمی کنکور سراسری را به دست آورده‌اند باید بدون احساس و توجه به اطراف به مسیر خود ادامه داده و در این راه به وضع موجود و حداقل‌ها قانع نشوند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه در خطبه‌های نماز جمعه نیز اشاره کردم که 3 گروه در به دست آمدن این موفقیت، موثر بوده‌اند، گفت: اول خانواده که بستر مناسب را فراهم کردند و نتیجه‌اش را هم گرفتند و دوم، همت خود دانش‌آموزان که اگر نمی‌خواستند و تلاش نمی‌کردند این اتفاق نمی‌افتاد و سوم، دبیران، مدیران و معلمان که سبب این موفقیت شد و دانش‌آموزان نیز همه ما را روسفید کردند و مایه دلخوشی شدند.

وی با تاکید بر اینکه واقع‌بین باشید و تحت تاثیر اطرافیان قرار نگیرید، اظهار کرد: شما باید ببینید در چه رشته‌ای استعداد دارید و و در آن رشته به کار خود ادامه دهید ضمن اینکه .همکلاسی‌هایتان را هم برای طی این مسیر، تشویق کنید.

حسن مظفری، مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در ابتدای این دیدار ضمن قدردانی از نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: امام جمعه زنجان همیشه حامی و پشتیبان آموزش و پرورش بوده‌اند.

وی با اشاره به تاکیدات امام جمعه زنجان مبنی بر کسب رتبه‌های برتر کنکور و المپیادهای علمی اظهار داشت: تلاش‌هایی در سال‌های اخیر شد که حاصل آن کسب یک مدال المپیاد علمی بود اما امسال دانش‌آموزان استان زنجان 6 مدال رنگارنگ المپیاد را به دست آورده‌اند.

مظفری با اشاره به کسب رتبه‌های تک‌رقمی کنکور توسط دانش‌آموزان زنجانی در سال 1400 خاطرنشان کرد: بیشترین زحمت در این رابطه بر دوش مدیران بوده و این دانش‌آموزان، آبروی استان شدند و فضای استان را طوری تغییردادند که تمام افکار و اذهان به طرف آموزش و پرورش رفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه کسب رتبه‌های برتر کنکور بعد از چندین سال باعث خرسندی شد، گفت: این شادی برای نفر نیست بلکه چند آیتم در این موفقیت، دخیل است.

وی با بیان اینکه ابتدا لطف و محبت خداوند و سپس تلاش و پشتکار دانش‌آموزان سبب این موفقیت شد که جای قدردانی دارد، اظهار کرد: نباید از تشویق و سرمایه‌گذاری اولیا در این موضوع، غافل شد ضمن اینکه مدیران مدارس نیز برنامه‌ریزی دقیق و مدون داشته و در این زمینه زحمت کشیده‌اند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر